Afslaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2007 19:11 #1061982 door V700 register
Afslaan is gemaakt door V700 register

Op de sleuteldag afgelopen weekeinde bij Nordicar werd geconstateerd dat de nokkenaspositiesensor van onze IJskoniging defect was. Sinds een week kwam ze niet meer boven de 100 km/uur uit. Bij hogere snelheden sloeg de motor slagen over en dat geeft een zeer onprettig gevoel.

Zaterdag dus de storing gelokaliseerd, de draadboom die uit de sensor komt bleek doorgeschuurt. Het weer aan elkaar solderen van de doorgeschuurde eindjes mocht niet baten, er moest een nieuwe sensor op. Deze had Nordicar gelukkig liggen en die heb ik er vanmiddag ingezet. Bijna alles werkt weer naar behoren!

Er is nu een oud probleem teruggekeerd: afslaan bij stilstaan of hele lage snelheden. Ik heb de auto stroomloos gehad, waardoor de ECu zijn instellingen kwijt is. Kan het zijn dat hierdoor de computer zijn instellingen weer moet 'leren'? Leert hij dat vanzelf of moet hij daarvoor naar de garage?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2007 20:56 #1179610 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Instellingen blijven erin
Het enige dat gewist wordt zijn de foutmeldingen. Tenzij de fout blijft bestaan, dan blijft de melding ook staan. De ECU kun je wel herprogrammeren, maar daar heb je een chiptuner voor nodig. Een computer voor LPG moet wel 'ingeleerd' worden. Maar die kan in principe nadat de spanning ervanaf is geweest zijn instellingen niet kwijt zijn. Hoewel mijn gasboer daarin niet 100% zekerheid durfde te geven. Dus volgens mij is er iets anders aan de hand.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2007 21:42 #1179615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorige keer is het

Vorige keer is het eigenlijk vanzelf overgegaan, zal het maar even aanzien. Anders weer naar de gasboer (waarom heten die jongens altijd zo??) om hem aan de computer te hangen.

Dank voor het meedenken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2007 23:12 #1179631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom.

budo schreef : .......waarom heten die jongens altijd zo??)

Omdat electriciens draaientrekkers heten, omdat mensen die in de ICT zitten nerds of it-erts genoemd worden, omdat de Volvo 700 Vereniging bij buitenstaanders ook altijd volvoclub heet en zo zijn er meer voorbeelden.

Gasboer heet naar mijn mening gasBOER, omdat je altijd van die heldere goed onderbouwde antwoorden krijgt, erg uitgebreid en vergezeld van een kopje versgezette koffie.....daarom.

Maarre, een gascomputer neemt toch bij inschakelen de instellingen van de brandstof ECU over (bij mijn AMS is dat het geval)? 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC