foutmelding
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2007 20:21 #1061929
door V700 register
ik zal me eventjes voorstellen, mijn naam is Klaas en ik ben in bezit van een volvo 745 1990 met een 234F motorvoorzien van een automaat.
Nu doet het volgende probleem zich voor; het diagnosesysteem geeft steeds de storingscode 2-3-2 weer.Dit betekent volgens de vraagbaak van P.H.OLving dat de lambdaregeling niet werkt.Er is een nieuwe drukregelaar gemonteerd.Het inlaatsysteem is op luchtlekkage gecontroleerd.De vraag is nu:is dit een typisch volvostoring, zoja waar moet ik dan naar kijken.Graag u advies.
Mvg Klaas
foutmelding is gemaakt door V700 register
ik zal me eventjes voorstellen, mijn naam is Klaas en ik ben in bezit van een volvo 745 1990 met een 234F motorvoorzien van een automaat.
Nu doet het volgende probleem zich voor; het diagnosesysteem geeft steeds de storingscode 2-3-2 weer.Dit betekent volgens de vraagbaak van P.H.OLving dat de lambdaregeling niet werkt.Er is een nieuwe drukregelaar gemonteerd.Het inlaatsysteem is op luchtlekkage gecontroleerd.De vraag is nu:is dit een typisch volvostoring, zoja waar moet ik dan naar kijken.Graag u advies.
Mvg Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 17:55 #1179451
door V700 register
Als de lambda lamp brandt kan dat een hele smak aan storingen tot reden hebben, het basisprobleem is dat de meting van de lambdasonde uit zijn range is, dit kan veroorzaakt worden door een te rijk mengsel een te arm mengsel een niet werkende lambdasonde, eerste stap zou het meten van het signaal zijn, de lambdadraad loopt aan de rechterkant achter de bobine langs, er zit daar een rubbertje in de draad van ongeveer 1 cm dik daarin zit het stekkertje waar je dat kunt meten, signaal moet beneden 1 Volt zijn en is in de praktijk ergens in de buurt van 0,75 Volt en gaat dan op en neer met draaiende motor, als het voltage 0 is, is de Lambdasonde naar de vaantjes en heb je het probleem gevonden, de enige oplossing is dan vervangen, bij voorkeur niet door een imitatie Lambdasonde. Als de spanning te hoog is wil dit zeggen dat het mensel te rijk is en kan bv worden veroorzaakt door een defecte temperatuursensor, hierdoor blijft de koudstartregeling bijstaan. Er kan ook een te lage spanning gemeten worden wat bv veroorzaakt wordt door valse lucht, gescheurde slangen en lekkende pakkingen, ook de O-ringen van de injectoren zijn dan verdacht. kortom dit zijn maar een paar oorzaken, je kunt beter de gehele ECU even uitlezen er komt dan vaak wat meer info uit, want een storing komt bijna nooit alleen.
Groeten,Co.
Beantwoord door V700 register in topic Als de lambda lamp brandt
Als de lambda lamp brandt kan dat een hele smak aan storingen tot reden hebben, het basisprobleem is dat de meting van de lambdasonde uit zijn range is, dit kan veroorzaakt worden door een te rijk mengsel een te arm mengsel een niet werkende lambdasonde, eerste stap zou het meten van het signaal zijn, de lambdadraad loopt aan de rechterkant achter de bobine langs, er zit daar een rubbertje in de draad van ongeveer 1 cm dik daarin zit het stekkertje waar je dat kunt meten, signaal moet beneden 1 Volt zijn en is in de praktijk ergens in de buurt van 0,75 Volt en gaat dan op en neer met draaiende motor, als het voltage 0 is, is de Lambdasonde naar de vaantjes en heb je het probleem gevonden, de enige oplossing is dan vervangen, bij voorkeur niet door een imitatie Lambdasonde. Als de spanning te hoog is wil dit zeggen dat het mensel te rijk is en kan bv worden veroorzaakt door een defecte temperatuursensor, hierdoor blijft de koudstartregeling bijstaan. Er kan ook een te lage spanning gemeten worden wat bv veroorzaakt wordt door valse lucht, gescheurde slangen en lekkende pakkingen, ook de O-ringen van de injectoren zijn dan verdacht. kortom dit zijn maar een paar oorzaken, je kunt beter de gehele ECU even uitlezen er komt dan vaak wat meer info uit, want een storing komt bijna nooit alleen.
Groeten,Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 20:34 #1179461
door Timen Smit
Gebeurt dit steeds na dat je gereset hebt?
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic keller schreef:
iNu doet
keller schreef :
iNu doet het volgende probleem zich voor; het diagnosesysteem geeft steeds de storingscode 2-3-2 weer.
Mvg Klaas
Gebeurt dit steeds na dat je gereset hebt?
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2007 21:46 #1179471
door Timen Smit
Onderzoek eens of er geen lek is in het in-of uitlaatsysteem. De inlaatslang zou ik vooral controleren.
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic wat ik eerst zou doen.
Onderzoek eens of er geen lek is in het in-of uitlaatsysteem. De inlaatslang zou ik vooral controleren.
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2007 13:02 #1179510
door V700 register
klinkt eenvoudig, is het dat ook of heb je speciale hard/software nodig ?
Beantwoord door V700 register in topic ECU uitlezen
nvliet schreef :
je kunt beter de gehele ECU even uitlezen er komt dan vaak wat meer info uit, want een storing komt bijna nooit alleen.
klinkt eenvoudig, is het dat ook of heb je speciale hard/software nodig ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2007 13:30 #1179512
door V700 register
Bij een 1990 er is het nog gewoon het oude systeem van <-1996, dwz met de pigtail, onder je motorkap zit aan de bestuurderskant in de buurt van de veerpoot een zwart vierkant blokje, daarvan kan het dekseltje af en dan zie je aan de zijkant een soort pennetje met een draadje zitten, als je dat in gaatje 2 stopt kun je de ECU uitlezen door ongeveer 1 seconde het knopje boven op het zwarte vierkante doosje in te drukken, je telt dan de knippers van het ledje wat daar ook zit. Als het de eerste keer niet lukt maakt niet uit want als je de storingscyclus helemaal door bent begint ie toch weer opnieuw, en dat is dan meteen hoe je weet of je alles hebt gehad. als je 3 x 1 krijgt wil dat zeggen dat er geen storingen aanwezig zijn, resetten van de ECU is het knopje 8 seconden ingedrukt houden, hij geeft dan antwoord door ook ongeveer 8 seconden het ledje te laten branden, dit herhaal je nog een keer om zeker te weten dat alles eruit is, dan rij je een rondje en kijkt of alles wegblijft, zo niet kijken wat de storingscodes betekenen en repareren wat de ECU zegt.
voor de 1996-> auto's daar zit een nieuwer systeem in wat eigenlijk hetzelfde werkt alleen met een OBDstekker, deze is te bekomen bij Baseman hier op de site.
Groeten, Co.
Beantwoord door V700 register in topic redelijk simpel
Bij een 1990 er is het nog gewoon het oude systeem van <-1996, dwz met de pigtail, onder je motorkap zit aan de bestuurderskant in de buurt van de veerpoot een zwart vierkant blokje, daarvan kan het dekseltje af en dan zie je aan de zijkant een soort pennetje met een draadje zitten, als je dat in gaatje 2 stopt kun je de ECU uitlezen door ongeveer 1 seconde het knopje boven op het zwarte vierkante doosje in te drukken, je telt dan de knippers van het ledje wat daar ook zit. Als het de eerste keer niet lukt maakt niet uit want als je de storingscyclus helemaal door bent begint ie toch weer opnieuw, en dat is dan meteen hoe je weet of je alles hebt gehad. als je 3 x 1 krijgt wil dat zeggen dat er geen storingen aanwezig zijn, resetten van de ECU is het knopje 8 seconden ingedrukt houden, hij geeft dan antwoord door ook ongeveer 8 seconden het ledje te laten branden, dit herhaal je nog een keer om zeker te weten dat alles eruit is, dan rij je een rondje en kijkt of alles wegblijft, zo niet kijken wat de storingscodes betekenen en repareren wat de ECU zegt.
voor de 1996-> auto's daar zit een nieuwer systeem in wat eigenlijk hetzelfde werkt alleen met een OBDstekker, deze is te bekomen bij Baseman hier op de site.
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam