Bougiekabels volvo 740 Turbo 2.3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 12:36 #1061882
door V700 register
Goedendag,
Van mijn Volvo 740, 2.3 liter Turbo Intercooler, is de tweede van linkse bougiekabel afgebroken. Een nieuwe set kabels kost al gauw 100 euro. Dat vind ik jammer aangezien er nog 3 goed zijn. nou is het zo dat ik wel kabels van een motor zonder turbo ben tegengekomen, en goed koper.

Waarom zit er een verschil in een motor met turbo en zonder met betrekking tot de bougiekabels? Gaat dat om de lengte van kabels?
Mijn tweede vraag, heeft iemand een adres waar ik losse bougiekabels kan kopen?
Groetjes

Tim Calle
Breda.
Bougiekabels volvo 740 Turbo 2.3 is gemaakt door V700 register
Goedendag,
Van mijn Volvo 740, 2.3 liter Turbo Intercooler, is de tweede van linkse bougiekabel afgebroken. Een nieuwe set kabels kost al gauw 100 euro. Dat vind ik jammer aangezien er nog 3 goed zijn. nou is het zo dat ik wel kabels van een motor zonder turbo ben tegengekomen, en goed koper.

Waarom zit er een verschil in een motor met turbo en zonder met betrekking tot de bougiekabels? Gaat dat om de lengte van kabels?
Mijn tweede vraag, heeft iemand een adres waar ik losse bougiekabels kan kopen?
Groetjes

Tim Calle
Breda.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 13:38 #1178932
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic los
Losse kabels kan je bij Brezan bestellen. Maar eerlijk gezegd vind ik 100 euro voor een setje kabels erg duur. Heb je al eens contact met Wytze Broerze gezocht, en gevraagd wat dat bij hem kost?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 14:15 #1178933
door V700 register
Bedankt voor de informatie, vondt 100 euro ook erg duur. Ben blij dat het goedkoper kan.

Groetjes Tim Calle.
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de
Bedankt voor de informatie, vondt 100 euro ook erg duur. Ben blij dat het goedkoper kan.

Groetjes Tim Calle.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 16:01 #1178935
door V700 register
estateservices in opdam heeft een een mooi setje in het assortiment wat netjes op maat is, en niet zoals een standaard bosch setje veels te lang. Deze kost je ongeveer de helft van die 100 euro.
Beantwoord door V700 register in topic estateservices in opdam
estateservices in opdam heeft een een mooi setje in het assortiment wat netjes op maat is, en niet zoals een standaard bosch setje veels te lang. Deze kost je ongeveer de helft van die 100 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 23:06 #1178955
door V700 register
Bij Wytze staat er maar 1 type in de prijslijst.
<a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">Zie hier de prijslijst, item 38.
Bel hem effe of er verschil zit bij een tic, volgens mij maakt het niets uit.
Kost trouwens 34 euri.
Beantwoord door V700 register in topic Eentje.
Bij Wytze staat er maar 1 type in de prijslijst.
<a href=" members.home.nl/volvoforlife/v700images/...-en-900-modellen.pdf " target="_blank">Zie hier de prijslijst, item 38.
Bel hem effe of er verschil zit bij een tic, volgens mij maakt het niets uit.
Kost trouwens 34 euri.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 22:31 #1179027
door V700 register
Theoretisch gesproken is het moeilijker een vonk over te laten springen in een mengsel dat OF hoog gecomprimeerd is OF waar hoge boost op staat.
Eerlijk gezegd zien mijn orginele Volvo bougiekabels op de turbo 940 er exact hetzelfde uit als de kabels die ik op de B230FB had zitten.

Beantwoord door V700 register in topic bougiekabels
Theoretisch gesproken is het moeilijker een vonk over te laten springen in een mengsel dat OF hoog gecomprimeerd is OF waar hoge boost op staat.
Eerlijk gezegd zien mijn orginele Volvo bougiekabels op de turbo 940 er exact hetzelfde uit als de kabels die ik op de B230FB had zitten.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2007 21:59 #1180790
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil niet lullig doen,
Ik wil niet lullig doen, maar ik heb dus ook zo'n setje kabels bij estate services besteld en had achteraf liever originele gehad. De kwaliteit van de stekkers, maar vooral de manier waarop de stekkers aan de kabels zitten (afdichting!) is duidelijk van mindere kwaliteit dan origineel (bougicord) of bosch. Ik bespaar daar de volgende keer niet op. Ik heb er geen vertrouwen in dat deze weer 15 jaar meegaan, ben al blij als ze 5 jaar halen...
Moderators: Jerry Stam