Brandstofpomp (weer)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 20:21 #1061848 door V700 register
Brandstofpomp (weer) is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal,


Na een motorrevisie (b230ft)  de motor weer teruggeplaatst in een 87er 745 handgeschakeld. Allebedrading weer aangesloten. Olie er in koelvloeistof er in. Nu even starten denk je dan. Niet dus! de motor gaat prima rond, maar slaat niet aan. Brandstofslang van de pomp naar brandstofdrukregelaar er af gehaald. Geen brandstof. Relais en zekering gecontroleerd, geen resultaat. Spanning gemeten op de brandstofpomp  bij op contact zetten en starten, deze is in bijde gevallen 0. Wie op wie, helpt ons verder? kan je de brandstofpomp trouwens direct op de plus aansluiten?


M.v.g.


Tim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 20:29 #1178655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maarre.....

Hoor je de pomp wel draaien?


Ik heb vorig jaar bij nordicar het rek met pomp onder de auto uitgehaald om het filter te vervangen, maar bij terugzetten heb ik de draden omgewisseld.


Geen brandstof toevoer, maar de pomp hoorde je wel draaien, ja, achteruit...


Draadje omgewisseld, opgelost.


Ligt het niet aan het relais? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 22:18 #1178667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re maare

Nee ik hoor de pomp niet draaien. Relais is vrij nieuw en de contacten zijn schoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 22:31 #1178670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok.

Staat er wel prik op de draden naar de pomp dan, zodra je de auto op contact zet? (slechts 3 seconden) of tijdens starten?


Je kunt er gewoon (als test!) 12 volt op zetten, maar dan moet je wel effe weten welke de plus en welke de min is. 


Zodra de pomp draait, starten en als ie dan met 15 seconden niet loopt, ophouden, anders kost het een startmotor.


Geen gasblok, neem ik aan? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2007 21:07 #1178703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re

Nee het is geen gasblok, we gaan vanavond nog even verder zoeken naar de mogelijke oorzaken. desnoods zetten we even 12v op de pomp.


Met vriendelijke groet,


Tim


 EDIT: VANAVOND EVEN VERDER GEZOCHT, GEEN RESULTAAT. ALS IK 30 EN 87-2 OP DE RELAISVOET DOORVERBIND WERKEN ALLE 2 DE POMPEN. ALS IK DE GEELZWARTE DRAAD OP DE DRUKREGELAAR BOVEN DE PEDALEN MET DE MASSAVERBIND WERKEN OOK ALLE TWEE DE POMPEN. MAAR BIJ HET NORMAAL OP CONTACT ZETTEN/STARTEN VAN DE AUTO DUS NIET. RELAIS IS GOED DIT IS REEDS GEWISSELD MET EEN UIT EEN RIJDENDE AUTO.


M.V.G.


TIM

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 18:22 #1178754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand een idee?

Niemand een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 18:46 #1178755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idee?

Het contactblok?


De plastic ring met connector die achterop je contactslot zit?


Die willen met zware sleutelbossen wel eens de geest geven.


Omwisselen met een 'werkend' exemplaar, ter test wellicht? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2007 22:31 #1178767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanavond de oorzaak

Vanavond de oorzaak gevonden (gelukkig)


De stekker onder de verdelerkap zat er niet lekker op. Als deze geen contact maakt, dan laat de computer geen brandstof inspuiten omdat deze geen vonk signaal krijgt. Dit ter voorkoming van het volpompen van de cilinders met brandstof, bij niet het aanslaat bij langdurig starten of ter voorkomen van brand bij een ongeval.


 Groet,


 Tim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD