Brandstofpomp (weer)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2007 20:21 #1061848
door V700 register
Hallo allemaal,
Na een motorrevisie (b230ft) de motor weer teruggeplaatst in een 87er 745 handgeschakeld. Allebedrading weer aangesloten. Olie er in koelvloeistof er in. Nu even starten denk je dan. Niet dus! de motor gaat prima rond, maar slaat niet aan. Brandstofslang van de pomp naar brandstofdrukregelaar er af gehaald. Geen brandstof. Relais en zekering gecontroleerd, geen resultaat. Spanning gemeten op de brandstofpomp bij op contact zetten en starten, deze is in bijde gevallen 0. Wie op wie, helpt ons verder? kan je de brandstofpomp trouwens direct op de plus aansluiten?
M.v.g.
Tim
Brandstofpomp (weer) is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Na een motorrevisie (b230ft) de motor weer teruggeplaatst in een 87er 745 handgeschakeld. Allebedrading weer aangesloten. Olie er in koelvloeistof er in. Nu even starten denk je dan. Niet dus! de motor gaat prima rond, maar slaat niet aan. Brandstofslang van de pomp naar brandstofdrukregelaar er af gehaald. Geen brandstof. Relais en zekering gecontroleerd, geen resultaat. Spanning gemeten op de brandstofpomp bij op contact zetten en starten, deze is in bijde gevallen 0. Wie op wie, helpt ons verder? kan je de brandstofpomp trouwens direct op de plus aansluiten?
M.v.g.
Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2007 20:29 #1178655
door V700 register
Hoor je de pomp wel draaien?
Ik heb vorig jaar bij nordicar het rek met pomp onder de auto uitgehaald om het filter te vervangen, maar bij terugzetten heb ik de draden omgewisseld.
Geen brandstof toevoer, maar de pomp hoorde je wel draaien, ja, achteruit...
Draadje omgewisseld, opgelost.
Ligt het niet aan het relais?
Beantwoord door V700 register in topic Maarre.....
Hoor je de pomp wel draaien?
Ik heb vorig jaar bij nordicar het rek met pomp onder de auto uitgehaald om het filter te vervangen, maar bij terugzetten heb ik de draden omgewisseld.
Geen brandstof toevoer, maar de pomp hoorde je wel draaien, ja, achteruit...
Draadje omgewisseld, opgelost.
Ligt het niet aan het relais?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2007 22:18 #1178667
door V700 register
Nee ik hoor de pomp niet draaien. Relais is vrij nieuw en de contacten zijn schoon.
Beantwoord door V700 register in topic re maare
Nee ik hoor de pomp niet draaien. Relais is vrij nieuw en de contacten zijn schoon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2007 22:31 #1178670
door V700 register
Staat er wel prik op de draden naar de pomp dan, zodra je de auto op contact zet? (slechts 3 seconden) of tijdens starten?
Je kunt er gewoon (als test!) 12 volt op zetten, maar dan moet je wel effe weten welke de plus en welke de min is.
Zodra de pomp draait, starten en als ie dan met 15 seconden niet loopt, ophouden, anders kost het een startmotor.
Geen gasblok, neem ik aan?
Beantwoord door V700 register in topic Ok.
Staat er wel prik op de draden naar de pomp dan, zodra je de auto op contact zet? (slechts 3 seconden) of tijdens starten?
Je kunt er gewoon (als test!) 12 volt op zetten, maar dan moet je wel effe weten welke de plus en welke de min is.
Zodra de pomp draait, starten en als ie dan met 15 seconden niet loopt, ophouden, anders kost het een startmotor.
Geen gasblok, neem ik aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2007 21:07 #1178703
door V700 register
Nee het is geen gasblok, we gaan vanavond nog even verder zoeken naar de mogelijke oorzaken. desnoods zetten we even 12v op de pomp.
Met vriendelijke groet,
Tim
EDIT: VANAVOND EVEN VERDER GEZOCHT, GEEN RESULTAAT. ALS IK 30 EN 87-2 OP DE RELAISVOET DOORVERBIND WERKEN ALLE 2 DE POMPEN. ALS IK DE GEELZWARTE DRAAD OP DE DRUKREGELAAR BOVEN DE PEDALEN MET DE MASSAVERBIND WERKEN OOK ALLE TWEE DE POMPEN. MAAR BIJ HET NORMAAL OP CONTACT ZETTEN/STARTEN VAN DE AUTO DUS NIET. RELAIS IS GOED DIT IS REEDS GEWISSELD MET EEN UIT EEN RIJDENDE AUTO.
M.V.G.
TIM
Beantwoord door V700 register in topic re
Nee het is geen gasblok, we gaan vanavond nog even verder zoeken naar de mogelijke oorzaken. desnoods zetten we even 12v op de pomp.
Met vriendelijke groet,
Tim
EDIT: VANAVOND EVEN VERDER GEZOCHT, GEEN RESULTAAT. ALS IK 30 EN 87-2 OP DE RELAISVOET DOORVERBIND WERKEN ALLE 2 DE POMPEN. ALS IK DE GEELZWARTE DRAAD OP DE DRUKREGELAAR BOVEN DE PEDALEN MET DE MASSAVERBIND WERKEN OOK ALLE TWEE DE POMPEN. MAAR BIJ HET NORMAAL OP CONTACT ZETTEN/STARTEN VAN DE AUTO DUS NIET. RELAIS IS GOED DIT IS REEDS GEWISSELD MET EEN UIT EEN RIJDENDE AUTO.
M.V.G.
TIM
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 18:22 #1178754
door V700 register
Niemand een idee?
Beantwoord door V700 register in topic Niemand een idee?
Niemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 18:46 #1178755
door V700 register
Het contactblok?
De plastic ring met connector die achterop je contactslot zit?
Die willen met zware sleutelbossen wel eens de geest geven.
Omwisselen met een 'werkend' exemplaar, ter test wellicht?
Beantwoord door V700 register in topic Idee?
Het contactblok?
De plastic ring met connector die achterop je contactslot zit?
Die willen met zware sleutelbossen wel eens de geest geven.
Omwisselen met een 'werkend' exemplaar, ter test wellicht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 22:31 #1178767
door V700 register
Vanavond de oorzaak gevonden (gelukkig)
De stekker onder de verdelerkap zat er niet lekker op. Als deze geen contact maakt, dan laat de computer geen brandstof inspuiten omdat deze geen vonk signaal krijgt. Dit ter voorkoming van het volpompen van de cilinders met brandstof, bij niet het aanslaat bij langdurig starten of ter voorkomen van brand bij een ongeval.
Groet,
Tim
Beantwoord door V700 register in topic Vanavond de oorzaak
Vanavond de oorzaak gevonden (gelukkig)
De stekker onder de verdelerkap zat er niet lekker op. Als deze geen contact maakt, dan laat de computer geen brandstof inspuiten omdat deze geen vonk signaal krijgt. Dit ter voorkoming van het volpompen van de cilinders met brandstof, bij niet het aanslaat bij langdurig starten of ter voorkomen van brand bij een ongeval.
Groet,
Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam