Met pech in Denemarken. Spoed!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 20:05 #1061510
door V700 register
L.S,
Een vriend van mij (ik post hier onder zijn
gebruikersnaam) staat op dit moment ergens langs de snelweg in
Denemarken met een defect aan zijn 740 (B230K motor).
De
wegenwacht is er al bij geweest, maar die snapt ook niet precies wat er
aan de hand is. De carburateur werkt goed; er lijkt alleen niet genoeg benzine naar de carburateur te komen. Maar een defecte benzinepomp is het niet, want de auto start
nog gewoon. Het toerental blijft echter laag en onregelmatig, en als je
probeert weg te rijden slaat hij blijkbaar vrij snel weer af. Kan een benzinepomp misschien half kapot zijn? Dat hij het het ene moment wel doet, het andere niet meer?
Of ligt het probleem bij de mechanische pomp?
Bij voorbaat dank voor reacties!
Joep.
Met pech in Denemarken. Spoed! is gemaakt door V700 register
L.S,
Een vriend van mij (ik post hier onder zijn
gebruikersnaam) staat op dit moment ergens langs de snelweg in
Denemarken met een defect aan zijn 740 (B230K motor).
De
wegenwacht is er al bij geweest, maar die snapt ook niet precies wat er
aan de hand is. De carburateur werkt goed; er lijkt alleen niet genoeg benzine naar de carburateur te komen. Maar een defecte benzinepomp is het niet, want de auto start
nog gewoon. Het toerental blijft echter laag en onregelmatig, en als je
probeert weg te rijden slaat hij blijkbaar vrij snel weer af. Kan een benzinepomp misschien half kapot zijn? Dat hij het het ene moment wel doet, het andere niet meer?
Of ligt het probleem bij de mechanische pomp?
Bij voorbaat dank voor reacties!
Joep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 20:18 #1176259
door Mathy van Nisselroy
Hallo Joep
Het zou aan het brandstofrelais kunnen liggen. Dat zit achter de asbak (de aansteker en het vak ernaast moeten er ook uit. Twee schroeven vind je achter het plaatje dat voor de aansteker zit). Het is het grote, witte, rechthoekige relais. De soldeerverbindingen van dat relais willen wel eens slecht worden.
Groetjes en succes ermee
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brandstofrelais
Hallo Joep
Het zou aan het brandstofrelais kunnen liggen. Dat zit achter de asbak (de aansteker en het vak ernaast moeten er ook uit. Twee schroeven vind je achter het plaatje dat voor de aansteker zit). Het is het grote, witte, rechthoekige relais. De soldeerverbindingen van dat relais willen wel eens slecht worden.
Groetjes en succes ermee
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 20:44 #1176262
door Adrian Maarleveld
daar zal de wegenwacht toch ook wel aan denken. brandstofrelais met een carburateur? die heb je dan toch niet.
om de benzine pomp te testen, trekje er een leiding af en kijk je of de produktie goed is. of je controleert het niveau in de vlotterkamer.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sproeiers carburateur verstopt?
daar zal de wegenwacht toch ook wel aan denken. brandstofrelais met een carburateur? die heb je dan toch niet.
om de benzine pomp te testen, trekje er een leiding af en kijk je of de produktie goed is. of je controleert het niveau in de vlotterkamer.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 22:49 #1176268
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic filter?
zit er misschien een benzinefilter verstopt met troep?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 01:25 #1176284
door Wytze Broerze
Maar dit is te testen met het losschroeven van de slang die de carb in gat en die moet leveren als je hem echt probeert dicht te houden met je vinger.
Kan ook een vlotterdefect zijn of gewoon vuil.
Als de wagen weinig gebruikt wordt en nu plotseling zijn best moet doen kan het van alles zijn.
Maar ik denk dat het wel een benzine aanvoer probleem is.
En neen er is geen brandstof relais omdat het een gewone carburatie is
Good luck
Beantwoord door Wytze Broerze in topic lijkt op een defecte mechanische pomp.
Maar dit is te testen met het losschroeven van de slang die de carb in gat en die moet leveren als je hem echt probeert dicht te houden met je vinger.
Kan ook een vlotterdefect zijn of gewoon vuil.
Als de wagen weinig gebruikt wordt en nu plotseling zijn best moet doen kan het van alles zijn.
Maar ik denk dat het wel een benzine aanvoer probleem is.
En neen er is geen brandstof relais omdat het een gewone carburatie is
Good luck
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 01:32 #1176285
door V700 register
Bedankt voor de reacties! Ik ga ze nu doorbellen naar Denemarken; het klinkt niet als een al te catastrofaal probleem. Een nieuwe benzinepomp zal niet zo moeilijk te vinden zijn in die contreien; ze zitten al vlak bij Zweden begrijp ik:)

Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties! Ik ga ze nu doorbellen naar Denemarken; het klinkt niet als een al te catastrofaal probleem. Een nieuwe benzinepomp zal niet zo moeilijk te vinden zijn in die contreien; ze zitten al vlak bij Zweden begrijp ik:)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 23:20 #1176379
door V700 register
de benzinepomp zal het zowat niet zijn toch, weet niet 100% zeker, maar dacht dat er alleen een mechanische op het blok is. Of zit er nog 1 in de tank?
Komt de wagen wel weg als je em flink op toeren jaagt of wil dat ook helemaal niet(op toeren jagen, danwel wegrijden)?
Beantwoord door V700 register in topic benzinepomp
de benzinepomp zal het zowat niet zijn toch, weet niet 100% zeker, maar dacht dat er alleen een mechanische op het blok is. Of zit er nog 1 in de tank?
Komt de wagen wel weg als je em flink op toeren jaagt of wil dat ook helemaal niet(op toeren jagen, danwel wegrijden)?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 00:41 #1176402
door Jeroen van Bodegom
Ik heb zoiets ook eens gehad op een auto met carburateur.
De benzineslang/leiding was wat poreus geworden en er werd lucht aangezogen in plaats van benzine met dezelfde symptomen. Net genoeg benzine om stationair te lopen maar niet om te rijden.
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic lucht
Ik heb zoiets ook eens gehad op een auto met carburateur.
De benzineslang/leiding was wat poreus geworden en er werd lucht aangezogen in plaats van benzine met dezelfde symptomen. Net genoeg benzine om stationair te lopen maar niet om te rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 16:03 #1176456
door V700 register
Het probleem bleek toch in de carburateur te zitten. Er zit zo'n ding... aan de zijkant van de carburateur die vacuum trekt als de motor boven een bepaald toerental komt, die trok wel vacuum, maar hield dat niet vast... In de volvogarage ter plaatse hadden ze er nog 1 liggen:)
Bedankt voor de assistentie!
Joep.
Beantwoord door V700 register in topic Weer op weg!
Het probleem bleek toch in de carburateur te zitten. Er zit zo'n ding... aan de zijkant van de carburateur die vacuum trekt als de motor boven een bepaald toerental komt, die trok wel vacuum, maar hield dat niet vast... In de volvogarage ter plaatse hadden ze er nog 1 liggen:)
Bedankt voor de assistentie!
Joep.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 16:45 #1176464
door Jeroen van Bodegom
Mooi dat het opgelost is!
Wens hem een goede reis!
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hij Rolt
Mooi dat het opgelost is!
Wens hem een goede reis!
Moderators: Jerry Stam