volvo 740/745

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 20:04 #1061390 door V700 register
volvo 740/745 is gemaakt door V700 register

een vraag ik ben op zoek naar een leuke 740 gegaan na een slechte ervaring met mijn eerderen 740. maar nu kom ik tegen een 740/745. in `Denhaag voor  een leuke prijs maar ik ben bang tegen de lamp te lopen daar om heb ik de vraag ik heb zelf gehad en iemand die ik goed kan een 2.300cc red block gewoon een 8klepper op benzine nu trek ik zaterdag j.l een klep open van een GLT. uitvoering helemaal te gek... maar onder de motorkap licht een 16V DOHC motor blok

ten eersten is mijn vraag wat is jullie ervaring met deze motoren. de motor klinkt verders erg gezond moet ik zeggen met 350000 op de teller maar waar moet ik voor al op letten volgens jullie deze auto is van 89. kunen deze motoren technich net zo veel aan als de 8klepper.?

en is dit orgineel in een 740. ik hoop van jullie te horen vrgr Guus.en marion

kan ik deze met een gerust hard kopen of kan ik m beter laten staan...? mijn @-mail <a href="mailto:guus64@hotmail.com">guus64@hotmail.com tel: 0653516298. ik hoop van jullie te horen want dan pas willen wij pas zeggen ja of nee dus wie wil de kenis met me delen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2007 20:18 #1175310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
In een GLT uitvoering kan een Turbo of een 16-klepper liggen, in dit geval dus een 16-klepper, het onderblok is identiek aan een 8-klepper en is dus net zo onverwoestbaar als een 8-klepper, als ie niet op gas heeft gelopen kan ie nog wel een stukje mee hoor, dus daar zou ik me niet te druk over maken, ik zou zeker bij een 16-klepper, wel even de koppeling checken, in z'n drie zetten, 3000 toeren en dan op laten komen stilstaand, slaat ie dan af, is de koppeling goed, blijft ie doorpruttelen, is ie stuk, aandachtspuntje bij de oudere 740's is zeker ook de hemel, of er "zakken" in zitten dus, als je op zeker wilt gaan en zelf niet de kennis of de durf hebt, laat hem dan ANWB keuren voor de aankoop, kost wel wat veel, maar ze vertellen je alles wat je wel en niet wilt weten. Het kan je ook veel geld besparen.

groeten, Co

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2007 00:16 #1175341 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Puzzels en bouten

Hallo Guus

Je weet er wel een puzzel van te maken. Misschien is het handig om in het vervolg je bericht eerst nog eens na te lezen, voor je het indient. Zo kun je nog eens nalezen of je verhaal voor anderen te begrijpen is. (Dat doe ik zelf ook)

Ik rij zelf ook een 16 klepper, maar dan een 945 GLE uit 1991. Het is een erg fijne motor. Met 155 paardjes onder de kap.

Als je hem koopt, laat dan zo snel mogelijk zowel de distributieriem als de bout van de oliepomp vervangen. Die bout moet namelijk altijd tegelijkertijd met de distributieriem vervangen worden. Hij wordt door die riem aangedreven. Knapt de bout (gebeurt normaalgesproken alleen als ie niet vervangen wordt als de distributieriem vervangen wordt) dan loopt de riem eraf, met alle gevolgen van dien. Weet ik uit ervaring.

Laat je riem en bout vervangen, dan weet je vanaf dan precies hoe lang beide erop zitten. Want wat de verkoper zegt hoeft niet te kloppen. En de bout wordt nog wel eens vergeten.

O ja, de 16 kleppers hebben een specifiek geluid. Ik vind het wel wat hebben, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat heeft. Maar ja, met het raam open hier in de buurt een heuvel op en dan even wat later opschakelen en wat harder op het gas gaan staan ...

Groetjes

Mathy

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2007 08:54 #1175346 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic B234F

Guus, je bericht was inderdaad erg warrig zo zonder leestekens, ik moest hem 3 keer lezen voor ik je begreep...   

Ik heb ook een B234F, heerlijke motor! Het geluid bevalt mij ook uitstekend.
De distributie vervangen is inderdaad essentieel. Knapt die dan is je motor overleden.

Ik heb nu een dikke 350.000 op de teller staan en het blok voelt nog steeds erg goed aan. Lekker snel en soepel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2007 21:06 #1175395 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mwaaah!

Hallo Volvisti

bodejodel schreef : De distributie vervangen is inderdaad essentieel. Knapt die dan is je motor overleden.

Overleden is wat sterk uitgedrukt, maar de reanimatie kost meer dan wat sommigen hier voor de aanschaf van de gehele auto hebben uitgegeven.

Enuh, nog maar even: vergeet de bout van de oliepomp niet. Want zo'n ding zal bij de dealer een paar euro kosten, maar kan ook anderhalf duizend euro kosten. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC