740 valt stil bij koude motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 11:44 #1061294
door V700 register
Het vorig probleem is ongeveer opgelost...vind een stukje van circuit niet (zie discussie volvo 740 verzuipt) nr 6 en 10 vind ik niet...verder alles aangesloten. Nu start hij vlot en rijd hij vlot eenmaal hij warm staat...koud starten lukt na een keer of vier proberen maar blijft niet stationair draaien...ik moet dan in stilstand blijven gas geven tot hij warm staat...eenmaal warm draait hij op 900 toeren...gisteren ff naar de doe het zelf carwash...na het wassen wou hij niet meer starten en leek hij te verzuipen...op lpg, ben dan uiteindelijk in horten en stoten thuis geraakt op benzine...klinkt dit bekend in de oren... b230k motor van 87 280000 op de teller
chassis nr YV1744833J2202673 en hoe kan ik zien of dit model een lamba heeft....
mvg Gotya...
ps als hij niet snel vlot rijd wil mijn vrouw hem weg doen snif snif (al vierde volvo op rij dus wil hem niet kwijt grijnzzz)
ps 2 ik zoek een volvo 700 kenner in oost vlaanderen...ben zelf een beetje leek maar al veel geleerd en kunnen doen via deze site...
740 valt stil bij koude motor is gemaakt door V700 register
Het vorig probleem is ongeveer opgelost...vind een stukje van circuit niet (zie discussie volvo 740 verzuipt) nr 6 en 10 vind ik niet...verder alles aangesloten. Nu start hij vlot en rijd hij vlot eenmaal hij warm staat...koud starten lukt na een keer of vier proberen maar blijft niet stationair draaien...ik moet dan in stilstand blijven gas geven tot hij warm staat...eenmaal warm draait hij op 900 toeren...gisteren ff naar de doe het zelf carwash...na het wassen wou hij niet meer starten en leek hij te verzuipen...op lpg, ben dan uiteindelijk in horten en stoten thuis geraakt op benzine...klinkt dit bekend in de oren... b230k motor van 87 280000 op de teller
chassis nr YV1744833J2202673 en hoe kan ik zien of dit model een lamba heeft....
mvg Gotya...
ps als hij niet snel vlot rijd wil mijn vrouw hem weg doen snif snif (al vierde volvo op rij dus wil hem niet kwijt grijnzzz)
ps 2 ik zoek een volvo 700 kenner in oost vlaanderen...ben zelf een beetje leek maar al veel geleerd en kunnen doen via deze site...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 12:21 #1174816
door V700 register
je auto heeft geen lambdasonde, echter wel een choke, en het kan wel eens zijn dat die dicht blijft staan, dan verzuipt ie op LPG, en ook maar in mindere mate op Benzine( je kunt dit checken door het zwarte dekseltje met de slang van de carburateur te verwijderen, je ziet dan bovenin een vierkant plaatje zitten wat in een asje gemonteerd is, als het dicht staat staat ie te choken staat het open is je choke uitgeschakeld).
Ik heb op je chassisnr in de Vadis gekeken, en je choke wordt door de watertemperatuur gestuurd, als je net gestart hebt staat ie dus dicht en wil ie absoluut niet op LPG lopen omdat de onderdruk in de carburateur het gas als het ware naar binnen zuigt, ik heb in het verleden ook met carburateur op gas gereden, oa met een Opel Omega, ook met de dezelfde carburateur erop, wat ik gedaan heb om er voor te zorgen dat ie goed ging lopen was de chokeklep verwijderen(zijn 2 schroefjes, deze niet in de carburateur laten flikkeren), je verhoogd stationair blijft dan gewoon werken en hij loopt goed op LPG, benzine start ie dan slecht op tenzij je pompend start, als ie een maal loopt heb je een verhoogd stationair toerental, maar dat lijkt me fijner rijden dan dat ie steeds verzuipt. Overigens heb je op LPG geen choke nodig, dat gaat automatisch.
Succes, Co.
Beantwoord door V700 register in topic Heeft ie niet
je auto heeft geen lambdasonde, echter wel een choke, en het kan wel eens zijn dat die dicht blijft staan, dan verzuipt ie op LPG, en ook maar in mindere mate op Benzine( je kunt dit checken door het zwarte dekseltje met de slang van de carburateur te verwijderen, je ziet dan bovenin een vierkant plaatje zitten wat in een asje gemonteerd is, als het dicht staat staat ie te choken staat het open is je choke uitgeschakeld).
Ik heb op je chassisnr in de Vadis gekeken, en je choke wordt door de watertemperatuur gestuurd, als je net gestart hebt staat ie dus dicht en wil ie absoluut niet op LPG lopen omdat de onderdruk in de carburateur het gas als het ware naar binnen zuigt, ik heb in het verleden ook met carburateur op gas gereden, oa met een Opel Omega, ook met de dezelfde carburateur erop, wat ik gedaan heb om er voor te zorgen dat ie goed ging lopen was de chokeklep verwijderen(zijn 2 schroefjes, deze niet in de carburateur laten flikkeren), je verhoogd stationair blijft dan gewoon werken en hij loopt goed op LPG, benzine start ie dan slecht op tenzij je pompend start, als ie een maal loopt heb je een verhoogd stationair toerental, maar dat lijkt me fijner rijden dan dat ie steeds verzuipt. Overigens heb je op LPG geen choke nodig, dat gaat automatisch.
Succes, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam