slechte warme start: (toch niet) verholpen met www.fcpgroton.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 15:16 #1061144 door V700 register

Had de laatste weken last van slechte warme start en moest de motor soms helemaal laten afkoelen. Info bij Volvo garage: vervang Bosch Ignition Module (tegen linker spatbord). Kosten onderdeel bij Volvo: € 200,- exclusief BTW. Bosch onderdeel ( Bos 0227100124) gevonden bij een USA internet Volvoparts bedrijfje (<a href=" www.fcpgroton.com/ "> www.fcpgroton.com ). Is binnen een week thuisgestuurd voor $ 101, - . Inzetten in een wip en probleem verholpen. Aanrader !

Nagekomen bericht 26/7: dit bleek toch niet de storingsoorzaak; heb nu de bedrading rond de bobine aangepakt (stekkerjes etc). Lijkt nu beter.

&#160;

&#160;

&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 23:25 #1174190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte warme start

Bedankt Ed voor je e-mail berichtje over de ignition module. Volvo Verkerk wilde er E 188 +BTW voor hebben. Voor mij is het probleem dat ie wel start als ie warm is direct na het afzetten, maar niet goed als ie dan even staat. . .zeg 15 minuten of zo. . . dat ie dan moeilijk start maar na even doordraaien gaat tie wel. Niet een ramp. Ik wil er geen E 100 aan besteden als een probeerseltje. . .Ik denk trouwens dat het niet de oorzaak van het probleem is.

Ik laat het voorlopig zo. Het ding zit goed vast op de "heat sink" dus het zal wel niet te heet worden. Ik heb nieuwe "heat sink compound" tussen de module en het aluminium blok gesmeerd om de koeling te optimaliseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 09:29 #1174202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2e hands
Ik heb er 1 tweede of misschien wel derdehands gekocht bij Nordicar, voor 10 Euro. Zelfde verhaal met een lambdasonde die ik nodig had, tweedehands bij Estate services 10 Euro,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2007 13:17 #1174214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slechte warme start

Ed,

Wat  voor motor heb jij? een 2,3 met carburator ik heb namelijk een soort gelijk probleem.

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 13:09 #1174408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic start
Chris,

Ik heb een 2.3 injectie. Weet niet of dat veel uitmaakt in dit geval. Overigens, na vervanging startte hij dagen later weer niet, ook niet koud. Heb de bedrading (stekkertjes) rond de bobine onder handen genomen. Probleem lijkt nu verholpen...... Waarschijnlijk heb ik dus voor niks de ignition module vervangen.

Als je in de buurt woont kan je mijn oude module even proberen......

Ed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 13:15 #1174409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic herkenning....
Ik herken het probleem van jouw (niet) startgedrag. Zoals ik elders al meldde heeft vervanging niet veel zin gehad. Hij startte na een paar dagen al niet meer, zelfs niet koud.

Ik heb de bedrading (stekkertjes) rond de bobine onder handen genomen en nu start heer koud weer gewoon, en bij warm verschillend. Ik moet af en toe even "doorstarten". Is mee te leven, maar niet echt lekker betrouwbaar.

Overigens heb ik een goed werkende ignition module liggen om even te proberen. Woon je in de buurt van Amstelveen ?

Ed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 13:34 #1174410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Estate Services; Waar ???
Co,

Waar zit dit bedrijf ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 17:46 #1174426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic estate services
zitten in Obdam, de Poel heet de straat, <a href=" www.estateservices.nl/ "> www.estateservices.nl is hun internetadres, ze hebben ook heel veel nieuw spul voor goeie prijzen zoals remmen en verlichting, als je wat wilt weten gewoon bellen, en ze sturen alles op wat je wilt, dus je hoeft er niet heen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC