Lekkende injector

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2007 20:39 #1061112 door V700 register
Lekkende injector is gemaakt door V700 register

Ik heb hier een benzine injector liggen die ik sterk verdenk af en toe te lekken, heeft iemand een idee of / hoe die weer goed te krijgen is?

Het gaat om een groene turbo injector Bosch 0280150804

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2007 21:21 #1173868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een groene???????

Ha Johan,

Is dat die groene?????? Die zitten op de turbo's, zo is mij toevallig vandaag verteld.

Ik weet niet of die te repareren zijn... (:-)))))))

Groeten,

Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 17:24 #1173907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Je kunt ze niet repareren, alleen ultrasoon reinigen, dit wil overigens ook nog wel eens resultaat hebben, als ze het goed doen dan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 18:33 #1173910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's misschien al genoeg
Ultrasoon reinigen is misschien al genoeg, de injector werkt verder goed, sluit alleen niet helemaal goed af vermoedelijk vanwege vervuiling. Weet je waar je dat ultrasoon reinigen kunt laten doen en eventueel ook wat het ongeveer kost? "als ze het goed doen": waar zou ik op moeten letten?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 18:48 #1173911 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic testen

Dit potje stond al even op het vuur!

Ik zou de injector eerst controleren of deze werkelijk lekt. Je kunt dit b.v.doen door op een  drukrail (van de sloop!) compleet met drukregelaar en brandstofpomp de injectoren te controleren. De aanvoerleiding en de retourleiding hebben een kunststof jerrycan als  reservoir.Gewoon de pomp even laten lopen. Als je op de drukleiding ook nog een manometer zet dan is werkelijk druk(die 3 Bar moet zijn) ook nog af te lezen. Als een injector lekt dan is dat goed te zien. Als je de injector ook nog elektrisch bedient kun je het sproeibeeld ook nog eens goed bekijken. Als vloeistof gebruik ik petroleum of dieselolie i.v.m. brandgevaar. Een lekke of defecte injector kun je over het algemeen ultrasonoor laten reinigen. Ook kun je steeds gemakkelijker aan gebruikte injectoren komen. Wel even testen natuurlijk.Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 22:50 #1173944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ultrasoon reinigen

Ha Timen, we hebben het op de auto getest: rail los maar alle aansluitingen laten zitten, injectoren ook. Stuk wit papier er onder, pomp laten lopen en we zagen bij de nr 3 injector een beetje benzine zonder dat de injectoren aangestuurd waren.

Heb je een adres voor het ultrasoon reinigen?

Weet je toevallig hoe dat reinigen in z'n werk gaat? ik heb het idee dat als de naald niet van de zitting komt je de injector nooit schoon krijgt op de plek waar het het meeste telt: op de raakvlakken van naald en zitting.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 23:38 #1173951 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic adres

Ik heb wel eens meer adressen voor het reinigen van injectoren voorbij komen. Sommigen hebben zelfs een postorderservice (opsturen  gereinigd en getest weer terug krijgen).  Hier heb je er b.v. eentje. 

<a href=" www.oosten.nl/injectie.html "> www.oosten.nl/injectie.html

Zelf voegde ik aan mijn petroleum injectorreinger toe. Ik wilde  mijn benzinetank en andere onderdelen van het brandstof systeem niet oplossen.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2007 11:27 #1173965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch dienst

overal in Nederland zitten Bosch diensten, deze doen diesel injectie revisies en ook benzine injector reinigingen, ze gebruiken daarvoor een special magnetische vloeistof en er zit ook een pulssturing op de injectoreinigers, de injector wordt dus eigenlijk in bedrijfstoestant gereinigd. Ik heb dit zelf op een cursus geleerd maar heb er zelf niet de apparatuur voor, ik ga altijd naar de dichtbijzijnde en in mijn geval is dat Elektrostart in Broek op Langedijk, die hebben ook een vestiging in Den Helder, en ik weet dat er ook een Bosch dienst in Alkmaar zit. Het heeft overigens geen enkele zin om ze zonder pulsaansturing te reinigen omdat de vloeistof dan niet goed door de injector gaat.

Groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2007 13:15 #1173976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs
Ah, dank je, dat bevestigt mijn vermoeden. Heb je nog een gevoel voor prijs? (ik krijg binnenkort de rekening voor 1 nieuwe injector, kunnen we de business case compleet maken ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2007 13:59 #1173977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 62 euro in oktober 2005

Ha Johan,

Ik heb 4 groene injectoren laten reinigen in oktober 2005 voor 62,-.

ECHTER: Niet bij een officiële Bosch dealer, zo heb ik net even opgezocht. Ik verdenk de betreffende club er nu van dat zij het niet (goed) hebben uitgevoerd. En in ieder geval niet volgens de manier die Co hierboven al aangeeft...

Groeten,

Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC