Kachel ontploft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2007 20:50 #1060988
door V700 register
Vandaag tijdens een ritje over het woonerf stond plots de cabine vol stoom en was de mat bij de bestuurder doordrenkt met koelvloeistof.
Kachel ontploft!
Cricuit doorverbonden, dus kachel ertussen uit en rijden maar.
Een aantal vragen.
Is het aannemelijk dat er alleen een kraantje stuk is.
Is er een slang gescheurd ?
Is de kachel echt zelf opengescheurd?
Is dit makkelijk zelf te herstellen?
vragen te over , wir heeft een goede tip.
Alvast bedankt
Gerrit

Kachel ontploft is gemaakt door V700 register
Vandaag tijdens een ritje over het woonerf stond plots de cabine vol stoom en was de mat bij de bestuurder doordrenkt met koelvloeistof.
Kachel ontploft!
Cricuit doorverbonden, dus kachel ertussen uit en rijden maar.
Een aantal vragen.
Is het aannemelijk dat er alleen een kraantje stuk is.
Is er een slang gescheurd ?
Is de kachel echt zelf opengescheurd?
Is dit makkelijk zelf te herstellen?
vragen te over , wir heeft een goede tip.
Alvast bedankt
Gerrit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2007 23:25 #1173083
door Timen Smit
Handig om de slangen door te verbinden. Ik zou de bekleding links en rechts onder het dashboard maar weghalen en opsporen waar het lek zit. Daarna maar eens gaan nadenken over de reparatie. Ik hoop voor jou dat er alleen maar een slang het heeft begeven.
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Handig
Handig om de slangen door te verbinden. Ik zou de bekleding links en rechts onder het dashboard maar weghalen en opsporen waar het lek zit. Daarna maar eens gaan nadenken over de reparatie. Ik hoop voor jou dat er alleen maar een slang het heeft begeven.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2007 23:36 #1173090
door V700 register
Dank voor je reactie.
Je schrijft 'ik hoop voor jou dat er alleen maar een slang het heeft begeven'
Anders is het een uitgebreide klus neem ik aan ?
groeten Gerrit
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je
Dank voor je reactie.
Je schrijft 'ik hoop voor jou dat er alleen maar een slang het heeft begeven'
Anders is het een uitgebreide klus neem ik aan ?
groeten Gerrit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2007 14:16 #1173147
door V700 register
Ik hoop voor je dat er slangen zitten, maar volgens mij is het de kachelradiateur zelf, zal niet de hele wereld kosten, maar het is wel een stevige klus, het gemakkelijkst is beginnen bij het handschoenkastje, dit kompleet verwijderen inclusief de onderste panelen, dan moet het middenste console eruit, de zekeringkast moet los en op zij leggen, dan kun je bij het kunststofdeel waar de radiator inzit, deze kun je openschroeven met een paar parkers, en dan moet ie eruit kunnen, voor zover ik kan zien steken de tuitjes van de kachel dwars door het schutbord heen en daar zullen dus rubbers zitten die de kachel vasthouden, of hij zit met hele korte slangetjes naar het schutbord toe aangesloten, ik kan er niet een gehele tekening van vinden en wat ik heb is wat onduidelijk.
Montage geschiedt volgens de Haynes manual in omgekeerde volgorde.

Ik wensch U veel succes.
Beantwoord door V700 register in topic slangen
Ik hoop voor je dat er slangen zitten, maar volgens mij is het de kachelradiateur zelf, zal niet de hele wereld kosten, maar het is wel een stevige klus, het gemakkelijkst is beginnen bij het handschoenkastje, dit kompleet verwijderen inclusief de onderste panelen, dan moet het middenste console eruit, de zekeringkast moet los en op zij leggen, dan kun je bij het kunststofdeel waar de radiator inzit, deze kun je openschroeven met een paar parkers, en dan moet ie eruit kunnen, voor zover ik kan zien steken de tuitjes van de kachel dwars door het schutbord heen en daar zullen dus rubbers zitten die de kachel vasthouden, of hij zit met hele korte slangetjes naar het schutbord toe aangesloten, ik kan er niet een gehele tekening van vinden en wat ik heb is wat onduidelijk.
Montage geschiedt volgens de Haynes manual in omgekeerde volgorde.

Ik wensch U veel succes.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2007 14:26 #1173149
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic opsporing en demontage
de kachelradiator is met korte slangen aan de doorvoer pijpjes van het schutboard verbonden. Op een van de pijpjes zit de kraan. trek de plaat eruit die onder het stuur zit boven de pedalen -eerst drie torques eruit - en je kunt de aansluiting zien zitten. zet met een waterslang druk op de aansluitpunten aan de motorkant van het schutboard en je ziet waar het lekt. bij oude modellen schijn je de radiator er van binnenuit tussen uit te kunnen trekken na demontage van een paar pedalen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2007 20:44 #1173204
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
dank voor jullie reacties
Moderators: Jerry Stam