Schakelaar gasrol
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 20:25 #1060906
door V700 register
Waar dient de schakelaar onder de gasrol bij een B230K voor?(Dient deze mogelijk om het EGR uit te schakelen bij stationair draaien?
Ik kan uit het elektrisch schema alleen maar opmaken dat deze met de EZ 118K onstekingsunit is verbonden. Wat de onstekingsunit inwendig met dit signaal doet is slechts gissen voor mij...
Alvast dank,
Jouke
Schakelaar gasrol is gemaakt door V700 register
Waar dient de schakelaar onder de gasrol bij een B230K voor?(Dient deze mogelijk om het EGR uit te schakelen bij stationair draaien?
Ik kan uit het elektrisch schema alleen maar opmaken dat deze met de EZ 118K onstekingsunit is verbonden. Wat de onstekingsunit inwendig met dit signaal doet is slechts gissen voor mij...
Alvast dank,
Jouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 22:11 #1172383
door V700 register
Dag Jouke,
Je stelt de vraag waarschijnlijk omdat je een storing hebt. Wat is die storing? Als je dat aangeeft, dan is het wellicht beter mogelijk om mee te denken. Ik heb zelf een B230K met een storing die na veel reparaties en vervangingen toch waarschijnlijk tot een niet-voor-de-hand-liggende echte oorzaak is terug te leiden.
Groet,
Lieme Huib
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor storing?
Dag Jouke,
Je stelt de vraag waarschijnlijk omdat je een storing hebt. Wat is die storing? Als je dat aangeeft, dan is het wellicht beter mogelijk om mee te denken. Ik heb zelf een B230K met een storing die na veel reparaties en vervangingen toch waarschijnlijk tot een niet-voor-de-hand-liggende echte oorzaak is terug te leiden.
Groet,
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2007 22:30 #1172388
door V700 register
Hoi Lieme Huib,
de storing die ik had (stotteren bij bepaalde snelheden) was te herleiden naar een slecht functionerende hoofdklep op de LPG tank.
In eerste instantie zocht ik de storing onder de motorkap en daarbij viel mij op dat de schakelaar onder de gasrol helemaal niet in aanraking komt met de gasrol ongeacht in welke stand deze staat. De auto functioneert weer prima maar die schakelaar zal toch een doel hebben (gehad)?
Het stotteren was te herleiden naar een slechte massa van de hoofdklep die via de potmeter van de tankinhoudsaanduiding liep (spoel en potmeter stonden in serie).
Als de tank grotendeels leeg was en de auto over een hobbel of door een kuil reed, schommelde de vlotter waardoor er niet genoeg stroom door de spoel van de hoofdklep kon stromen om deze open te houden. Nadat ik de klep van een eigen massadraad heb voorzien, rijd de auto vlekkeloos...
 
Beantwoord door V700 register in topic Geen storing meer...
Hoi Lieme Huib,
de storing die ik had (stotteren bij bepaalde snelheden) was te herleiden naar een slecht functionerende hoofdklep op de LPG tank.
In eerste instantie zocht ik de storing onder de motorkap en daarbij viel mij op dat de schakelaar onder de gasrol helemaal niet in aanraking komt met de gasrol ongeacht in welke stand deze staat. De auto functioneert weer prima maar die schakelaar zal toch een doel hebben (gehad)?
Het stotteren was te herleiden naar een slechte massa van de hoofdklep die via de potmeter van de tankinhoudsaanduiding liep (spoel en potmeter stonden in serie).
Als de tank grotendeels leeg was en de auto over een hobbel of door een kuil reed, schommelde de vlotter waardoor er niet genoeg stroom door de spoel van de hoofdklep kon stromen om deze open te houden. Nadat ik de klep van een eigen massadraad heb voorzien, rijd de auto vlekkeloos...
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2007 10:10 #1173261
door V700 register
De werking van de mysterieuze schakelaar onder de gasrol is mij inmiddels duidelijk. Deze dient om de brandstoftoevoer te onderbreken als de motor meer dan 1700 toeren maakt en als het gas volledig wordt losgelaten.
E.e.a heb ik kunnen vinden in Volvo documentatie TP 31397/1 die ik gisteravond op het internet vond. Omdat er meerdere interessante documentatie opstaat die mogelijk ook voor andere 700/900 rijders interessant kan zijn, vermeld ik hieronder de url maar even:
<a href=" blarf.homeip.net/greenbook/gallery/bymodel/740 "> blarf.homeip.net/greenbook/gallery/bymodel/740
Succes met downloaden!
 
Beantwoord door V700 register in topic Update
De werking van de mysterieuze schakelaar onder de gasrol is mij inmiddels duidelijk. Deze dient om de brandstoftoevoer te onderbreken als de motor meer dan 1700 toeren maakt en als het gas volledig wordt losgelaten.
E.e.a heb ik kunnen vinden in Volvo documentatie TP 31397/1 die ik gisteravond op het internet vond. Omdat er meerdere interessante documentatie opstaat die mogelijk ook voor andere 700/900 rijders interessant kan zijn, vermeld ik hieronder de url maar even:
<a href=" blarf.homeip.net/greenbook/gallery/bymodel/740 "> blarf.homeip.net/greenbook/gallery/bymodel/740
Succes met downloaden!
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2007 10:39 #1173263
door V700 register
Volgens mij zijn er meer mensen aan het downloaden, want met 15 KB/Sec ben ik wel een dagje bezig..
Beantwoord door V700 register in topic Goede link
Volgens mij zijn er meer mensen aan het downloaden, want met 15 KB/Sec ben ik wel een dagje bezig..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam