wondermiddel in de benzine?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 19:24 #1060809 door V700 register
wondermiddel in de benzine? is gemaakt door V700 register

Beste mensen,

sinds een dag of wat heeft mijn Volvo 940 de neiging om onder het rijden plotseling in te houden. De motor slaat niet af maar verliest een paar seconde vermogen. Wellicht iets met de benzine toevoer. Wie heeft er ervaring met middeltjes die je in je benzinetank kunt gooien om de boel eens schoon te spoelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 19:56 #1171612 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Injectorreiniger...
Zo'n flesje kan nooit kwaad. Aan de pomp in de tank gieten en dan vol tanken.
Werkt in elk geval prima bij de diesels. (en carburateurreiniger m'n carburateur celica's ;) )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 20:30 #1171617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wonderolie

En aan welk soort/merk wonderolie moet je denken eigenlijk? Volstaat die van de Halfords bijv. ook?

Ik blijf huiverig..............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 20:44 #1171619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als er vaak met vrijwel

als er vaak met vrijwel lege tank wordt gereden (LPG-auto's!!) kan er condenswater zich ophopen in de tank. (daar waar geen benzine zit zit wel lucht en daar zit waterdamp in, als het afkoelt kan die waterdamp condenseren tegen de koude tankwand. Presto: vloeibaar water in je tank. Zoals bekend draait een verbrandingsmotor niet op water...

Een ander potentile oorzaak is een beginnend B-pomprelais-probleem, al veelvuldig besproken op dit forum (gebruik zoekfunctie)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2007 11:29 #1171689 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet overdrijven

Die reinigingsmiddeltjes zijn wel nuttig, mits je ze niet te veel toepast. Als onderhoud bij de benzine gooien, zoals op de verpakking staat, is klinkklare nonsens, alleen bedoeld om de verkopen op te schroeven.

Als ik het idee heb dat injectoren niet goed functioneren, dan gooi ik een flesje injectorreiniger door de benzine, in ongeveer de dubbele dosering die erop staat. Dat helpt wel voldoende meestal, maar een echt vervuilde injector krijg je er natuurlijk niet mee schoon. Het is geen wondermiddel. 

In een carburateur-wagen helpt het beter, daar werkt het namelijk ook als additionele inwendige smering van je carburateur. Op de 340 gebruikte ik een flesje eens in de 10000 km, in de voorgeschreven verhouding. En ondanks dat de B172K als een ramp qua carburateur bekend staat, heb ik daar nooit problemen mee gehad en liep 't ding als een zonnetje.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC