motorgegevens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 21:08 #1060648 door V700 register
motorgegevens is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik ben nieuw lid van jullie forum en overweeg een 740 of een 940 aan te schaffen.
Heeft iemand voor mij de motorgegevens (koppel / pk's) van de 2.0, 2.0 turbo intercooler, 2.3, 2.3 turbo intercooler benzine motoren.
Zijn de turbo motoren gevoelig?
MVG,
Harm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 21:19 #1170415 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zoekfunctie
Daarvoor moet je maar even deze site doorzoeken, er zijn iets teveel verschillende versies om die allemaal hier te gaan uitschrijven. En anders kan je via Autoweek de gegevens vinden, wat daar staat klopt wel.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 22:30 #1170430 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic PK 700
Hallo Harm,
In de table op <a href="/?q=node/560" target="_blank" title="tabel">deze pagina</a> vind je de pk&#39;s van de 740 motoren die in Nederland geleverd zijn.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2007 14:43 #1170515 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic hjvandijk1976 schreef:Ik

hjvandijk1976 schreef : Ik ben nieuw lid van jullie forum en overweeg een 740 of een 940 aan te schaffen.

Hele goede beslissing!
Maar er zitten nogal wat verschillen tussen de 740 en 940.Een 940 voelt duidelijk veel moderner aan als een 740. Maak een aantal testritjes in 740&#39;en 940&#39;s die bij jou in de buurt te koop staan. Dan zul je wel wat verschillen bemerken. Ook onderling tussen schijnbaar dezeflde 740&#39;s en dezelfde 940&#39;s.Dan krijg je een beetje een idee wat er op de markt is en hoe het voelt en hoort te voelen. Dan pik je straks eenvoudig de goede tussen de afgetrapte auto&#39;s uit.Eer zijn door heel nederland voldoende clubleden die het leuk vinden om auto&#39;s met je mee te bekijken en testen.Dus als je een aantal serieuze kandidaten hebt gevonden moet je dat hier maar eens vragen.

hjvandijk1976 schreef : Heeft iemand voor mij de motorgegevens (koppel / pk&#39;s) van de 2.0, 2.0 turbo intercooler, 2.3, 2.3 turbo intercooler benzine motoren.

Zoals al eerder vermeld zijn er vele varianten geleverd geweest. <a href=" www.autoweek.nl/ "> www.Autoweek.nl geeft je een vrij goede indicatie van de geleverde motoren.
Mijn persoonlijke ervaring verteld me dat ik geen gewone 2.0 0f 2.3 zou willen hebben. Die vind ik net niet krachtig genoeg... 116 pk is natuurlijk ook wel erg mager voor zo&#39;n grote auto. Pas vanaf de 130 pk vind ik ze voldoende trekken.Maar dat is persoonlijk natuurlijk.Ik heb zelf een 745 met B234F 2.3 16v motor (155pk/205Nm) en die vind ik voorlopig snel genoeg. Meer vermogen is alleen nodig voor de lol of het betere caravan/aanhangertrekwerk.

hjvandijk1976 schreef : Zijn de turbo motoren gevoelig?

Alle 4-cilinder motoren van Volvo zijn nagenoeg onverwoestbaar. Mits goed onderhouden door de vorige eignaars en door jou. Ook de 6-pitters doen daar niet veel voor onder.
Kilometerstanden van meer als 400.000km zijn geen uitzondering meer. Ik geloof dat het huidig gemiddelde aantal kilometers van clubleden rond de 300.000 km ligt.Zoek eens op <a href=" www.autotrack.nl/ "> www.autotrack.nl naar auto's met 300.000 tot 500.000 km en je zult zien dat bijna de helft van al de zoekresultaten Volvo's zijn. Dat zegt al genoeg denk ik.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC