Nadraaien benzinepomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2007 15:46 #1060641 door V700 register
Nadraaien benzinepomp is gemaakt door V700 register
Ik heb een 940 LPT uit 98. Is het normaal dat als ik even het contact in en uitschakel (dus zonder starten), dat dan de benzinepomp in de tank een minuutje of twee, drie blijft doordraaien? Het contact staat dan dus al weer af.  Als ik zekering 11 er uittrek, dan stopt de pomp, steek ik hem weer terug, dan loopt die weer verder. Blijkbaar zet de ECU hier een tijdje lang stroom op. Zekering 11 voedt ook de lambda sonde.
Ik heb dezelfde vraag gesteld onder LPG-categorie, maar dat leest niet iedereen. De LPi-pomp blijft namelijk ook nadraaien via deze zekering en dat is een probleem bij de APK.
Rob 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 07:40 #1172850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nadraaien benzinepomp opgelost!

Er bleek een storing in de brandstofcomputer te zitten. Nadat er een andere computer in was gezet, werd de brandstofpomp wel netjes uitgeschakeld. Helaas was deze ECU van een ander model. Ik heb uiteindelijk de ECU laten repareren bij ACtronics in Almelo. Keurig bedrijf, maandag opgestuurd, dinsdag vrijblijvende kostenopgave en gisteren weer thuis ontvangen. Weliswaar €.300,- armer, maar wel weer de originele computer er in. Voor een ruil-ECU rekende Marans bijvoorbeeld al een hoger bedrag en dan is het maar afwachten wat je krijgt. Werkt die niet, ben je je oude ECU ook nog eens kwijt! Nu heb ik ook nog eens 2 jaar garantie op de reparatie.

Rob

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2007 13:35 #1172888 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Postzegel bij?

Hallo Rob

Rversteeg schreef : Weliswaar €.300,- armer, maar wel weer de originele computer er in.

Is dat inclusief porto heen en terug of komt die er nog bovenop?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 15:19 #1173154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Porto

Reparatie was bijna €. 280,-., portokosten (rembourszending) voor terugzenden waren €. 15,-. Het opsturen naar Almelo heb ik vanaf mijn werk gedaan, dus de kosten daarvan weet ik zo niet. Maar goed, voor dat geld kan ik niet twee keer uit Amersfoort naar Almelo rijden! Bovendien, zonder computer gaat dat heel lastig...

Rob 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 16:28 #1173164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijzonder

Ik had zo'n zelfde probleem, bij mij was het echter de aansluiting van de pomp van de lpi die verkeert zat(op contact in plaats van op relais)

kwam bij mij bovenwater na eerste apk na aanschaf. Kosten (€ 90 heb ik toen nog verhaalt op leverende dealer aangezien ik niet spontaan iets aan de lpi installatie heb verandert)

Dus loopt je pomp door check(of laat bij de gasboer checken) even de aansluitingen van je kabelboom.

groet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC