RVS uitlaatstuk met katalysator
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2007 18:35 #1060552
door V700 register
RVS uitlaatstuk met katalysator is gemaakt door V700 register
Allen,
Ik heb op Ebay een nieuwe katalysator gevonden,uitgevoerd in RVS, maar volgens de verkoper alleen toepasbaar op modeljaar 1994 en jonger.
Ik dacht dat er geen verschillen tussen de 960's onderhuids waren (motorisch althans) ,en dus zou deze kat ook op mijn volvo moeten passen...of?
<a href=" cgi.ebay.nl/KAT-KATALYSATOR-VOLVO-960-S9...eZWD2VQQcmdZViewItem " target="_blank">Linkje staat hier.
Mvg Mischa
Ik heb op Ebay een nieuwe katalysator gevonden,uitgevoerd in RVS, maar volgens de verkoper alleen toepasbaar op modeljaar 1994 en jonger.
Ik dacht dat er geen verschillen tussen de 960's onderhuids waren (motorisch althans) ,en dus zou deze kat ook op mijn volvo moeten passen...of?
<a href=" cgi.ebay.nl/KAT-KATALYSATOR-VOLVO-960-S9...eZWD2VQQcmdZViewItem " target="_blank">Linkje staat hier.
Mvg Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2007 19:47 #1169472
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk uit
Als hij aangeeft dat het voor modellen vanaf 1994 is en het past niet kun je het niet teruggeven.
En dan is 339 eurionen best wel veel.
En als je moet gaat aanpassen aan buizen of zo ben je zo weer een hoop euro's verder.

Je begreep het waarschijnlijk al,ik weet niet waar het verschil in zit in > 1994 en < 1994
En dan is 339 eurionen best wel veel.
En als je moet gaat aanpassen aan buizen of zo ben je zo weer een hoop euro's verder.

Je begreep het waarschijnlijk al,ik weet niet waar het verschil in zit in > 1994 en < 1994
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 01:26 #1169557
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verschillen
De modellen vanaf 1996 hebben (volgens VADIS tenminste) allemaal een Motronic 4.4 injectie, daarvoor was het Motronic 1.8.
Wat maakt dat uit voor de uitlaat? Nou, een 4.4 heeft TWEE lambda-sondes, eentje voor en eentje direct achter de katalysator. De 1.8 heeft alleen eentje voor de kat.
Dat is dus al een verschil tussen de twee typen, maar wel een verschil dat te overbruggen valt. Vanaf 1995 heb je met het nieuwe onderstel (multilink II) te maken, en dat is uiteraard ook voor de uitlaat een mogelijk verschil.
Of er meer verschillen bestaan tussen de modellen, kan je misschien wel via de Bosal site bekijken (heb ik nog niet gedaan): zij hebben vrijwel alle uitlaten inde catalogus staan met onderdeelnummers en bestelnummers.
Wat maakt dat uit voor de uitlaat? Nou, een 4.4 heeft TWEE lambda-sondes, eentje voor en eentje direct achter de katalysator. De 1.8 heeft alleen eentje voor de kat.
Dat is dus al een verschil tussen de twee typen, maar wel een verschil dat te overbruggen valt. Vanaf 1995 heb je met het nieuwe onderstel (multilink II) te maken, en dat is uiteraard ook voor de uitlaat een mogelijk verschil.
Of er meer verschillen bestaan tussen de modellen, kan je misschien wel via de Bosal site bekijken (heb ik nog niet gedaan): zij hebben vrijwel alle uitlaten inde catalogus staan met onderdeelnummers en bestelnummers.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 08:44 #1169562
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic adfoppen?
Als dat alles is dan kun je dat tweede gat gewoon afdoppen toch?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 09:09 #1169563
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klopt.
ALS dat alles is, kan je dat gat gewoon adfoppen.
Daarom had ik de Bosal link er ook bijgezet, en ik heb zelf vanochtend ook even gekeken. Bosal noemt voor zowel de B6304 van 1990-1994, als de B6254 en B6304 van 95-97 dezelfde uitlaat. Enige uitzondering is de achterdemper/eindpijp: die is bij de oudere types anders, maar zoals Eric Bakker kan bevestigen past het nieuwe type ook.
Gewoon doen dus, die uitlaat!
Daarom had ik de Bosal link er ook bijgezet, en ik heb zelf vanochtend ook even gekeken. Bosal noemt voor zowel de B6304 van 1990-1994, als de B6254 en B6304 van 95-97 dezelfde uitlaat. Enige uitzondering is de achterdemper/eindpijp: die is bij de oudere types anders, maar zoals Eric Bakker kan bevestigen past het nieuwe type ook.
Gewoon doen dus, die uitlaat!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 10:48 #1169574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt,voor de info en het Bosal linkje!
Mvg Mischa
Mvg Mischa
Moderators: Jerry Stam