Motor houdt erg in na starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2007 18:33 #1060551
door V700 register
Motor houdt erg in na starten. is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb de volgende vraag, het volgende probleem :
Ik heb een Volvo 940 Estate, automaat uit 1992, op LPG.
Na het starten, met de schakelaar op groen (LPG) loopt de motor heel laag stationair, zelfs zo laag dat de motor afslaat. Bij het optrekken, nauwelijks reactie op het gaspedaal. Indien ik de schakelaar op benzine zet, even reactie, maar daarna geen vermogen.
Bij het starten op Benzine ( schakelaar op rood ) hetzelfde, de auto trekt nauwelijks op, hortend en stotend.
Ik kan na ongeveer 3 minuten overschakelen naar LPG en dan loopt ie prima, schakel ik sneller over, lijkt het alsof de auto geen brandstof meer krijgt en slaat af.
Vorig jaar de verdamper, verdeelkap vervangen, inmiddels brandstofrelais, CIS-klep vervangen, LMM "omgeruild" met een ander exemplaar, gasklephuis gereinigd.
Het probleem blijft.
Afgelopen weeekend naar Frankrijk ( 1400km ) op en neer, loopt en rijdt uitstekend, maar het start en optrek probleem blijft. ( indien ik binnen een minuut of 3 de motor afzet, en weer start geen probleem, maar na langere "wachttijd" hetzelfde probleem )
Aanvulling : Stationair loopt de auto slecht, variabel tussen de 300 en 1100 toeren.
Ik kom al jaren bij dezelfde universele garage, altijd prima geholpen, maar ik heb het idee dat ze nu een beetje met de handen in het weinige haar zitten.
Vandaar mijn vraag : iemand een idee ??
Groet, Eugene
Ik heb de volgende vraag, het volgende probleem :
Ik heb een Volvo 940 Estate, automaat uit 1992, op LPG.
Na het starten, met de schakelaar op groen (LPG) loopt de motor heel laag stationair, zelfs zo laag dat de motor afslaat. Bij het optrekken, nauwelijks reactie op het gaspedaal. Indien ik de schakelaar op benzine zet, even reactie, maar daarna geen vermogen.
Bij het starten op Benzine ( schakelaar op rood ) hetzelfde, de auto trekt nauwelijks op, hortend en stotend.
Ik kan na ongeveer 3 minuten overschakelen naar LPG en dan loopt ie prima, schakel ik sneller over, lijkt het alsof de auto geen brandstof meer krijgt en slaat af.
Vorig jaar de verdamper, verdeelkap vervangen, inmiddels brandstofrelais, CIS-klep vervangen, LMM "omgeruild" met een ander exemplaar, gasklephuis gereinigd.
Het probleem blijft.
Afgelopen weeekend naar Frankrijk ( 1400km ) op en neer, loopt en rijdt uitstekend, maar het start en optrek probleem blijft. ( indien ik binnen een minuut of 3 de motor afzet, en weer start geen probleem, maar na langere "wachttijd" hetzelfde probleem )
Aanvulling : Stationair loopt de auto slecht, variabel tussen de 300 en 1100 toeren.
Ik kom al jaren bij dezelfde universele garage, altijd prima geholpen, maar ik heb het idee dat ze nu een beetje met de handen in het weinige haar zitten.
Vandaar mijn vraag : iemand een idee ??
Groet, Eugene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 00:02 #1169542
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic luchtklep gecontroleerd
Had je de luchtklep gecontroleerd. Die moet niet te vies zijn of verkeerd afgesteld, dan blokkeert hij bij stationair de luchtinlaat en kan je motor afslaan. Dan krijgt de CIS-klep het niet zo snel bijgeregeld. Althans dat heb ik gehad met een 240 uit '90, zelfde systeem...
Als je hem loshaalt moet je in de buis de klep zien zitten en er moet een kiertje rondom open staan (tegen het licht houden). Als dat niet het geval is schoonmaken en zo nodig daarna afstellen.
Als je hem loshaalt moet je in de buis de klep zien zitten en er moet een kiertje rondom open staan (tegen het licht houden). Als dat niet het geval is schoonmaken en zo nodig daarna afstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 09:57 #1169567
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic koudestart-injector?
Ik weet het niet zeker, maar is dit type niet uitgerust met een koudestart-injector, of een andere koudestart-regeling?
Omdat het probleem verdwijnt als de motor enigszins op temperatuur is, zou ik in die richting gaan zoeken.
On second thought: een koudestartinjector zou niets moeten doen bij het rijden op LPG, en dus geen verschil met vroeger veroorzaken.
Nog even wat vraagjes:
- Als de motor warm is, loopt de wagen dan wel goed op benzine?
- Hoe lang is dit probleem al, is het langzaam begonnen of plotseling? Of heb je 'm ermee gekocht?
- Motor krijgt wel voldoende lucht? Met koude motor hoort de lucht vanaf het uitlaatspruitstuk aangezogen te worden, is die temperatuurklep niet de boosdoener? => grove test: even met koude motor de LMM ontkoppelen van het luchtfilterhuis, klein stukje rijden. Probleem verdwenen: dan zit het daar. Probleem blijft: dan dus niet.
Omdat het probleem verdwijnt als de motor enigszins op temperatuur is, zou ik in die richting gaan zoeken.
On second thought: een koudestartinjector zou niets moeten doen bij het rijden op LPG, en dus geen verschil met vroeger veroorzaken.
Nog even wat vraagjes:
- Als de motor warm is, loopt de wagen dan wel goed op benzine?
- Hoe lang is dit probleem al, is het langzaam begonnen of plotseling? Of heb je 'm ermee gekocht?
- Motor krijgt wel voldoende lucht? Met koude motor hoort de lucht vanaf het uitlaatspruitstuk aangezogen te worden, is die temperatuurklep niet de boosdoener? => grove test: even met koude motor de LMM ontkoppelen van het luchtfilterhuis, klein stukje rijden. Probleem verdwenen: dan zit het daar. Probleem blijft: dan dus niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2007 11:45 #1169584
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alvast enige antwoorden op
Alvast enige antwoorden op de vragen :
- Als de motor warm is, rijdt indien deze warm is op benzine en LPG prima, rit naar frankrijk was perfect.
- Probleem is een week of 3/4 geleden begonnen, na het tanken van LPG hield de motor eerst wat in. Dus niet zo gekocht, ik heb de Volvo al ruim 3 jaar.
- Daarnaast ben ik het volgende vergeten :
Na het ontstaan van dit probleem, lijkt het of de automaat bij een constante snelheid tussen de 100 - 120 ( bij het voorzichtig gas terugnemen ) of op, of terug wil schakelen.
Ik ga vanmiddag langs de garage met de auto, om eea door te spreken, en langs te brengen.
- Als de motor warm is, rijdt indien deze warm is op benzine en LPG prima, rit naar frankrijk was perfect.
- Probleem is een week of 3/4 geleden begonnen, na het tanken van LPG hield de motor eerst wat in. Dus niet zo gekocht, ik heb de Volvo al ruim 3 jaar.
- Daarnaast ben ik het volgende vergeten :
Na het ontstaan van dit probleem, lijkt het of de automaat bij een constante snelheid tussen de 100 - 120 ( bij het voorzichtig gas terugnemen ) of op, of terug wil schakelen.
Ik ga vanmiddag langs de garage met de auto, om eea door te spreken, en langs te brengen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam