Pakking tussen spruitstuk en turbo van een B230FK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 07:45 #1060443
door V700 register
Pakking tussen spruitstuk en turbo van een B230FK is gemaakt door V700 register
Het is mij opgevallen dat bij koude motor er een hele kleine lekkage is tussen de turbo en het uitlaatspruitstuk. Bij warme motor is dit verdwenen.
Kan iemand mij vertellen of er een pakking tussen zit of dat dit koud op elkaar gemonteerd zit.
In het werkplaatshandboek van de dealer (mocht ik ff in kijken) vind ik geen gegevens over een evt pakking.
Kan iemand mij vertellen of er een pakking tussen zit of dat dit koud op elkaar gemonteerd zit.
In het werkplaatshandboek van de dealer (mocht ik ff in kijken) vind ik geen gegevens over een evt pakking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 09:01 #1168629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FT niet
bij de FT zit het er inderdaad niet tussen.
en het is een beetje een kwaaltje van de turbo.
hij gaat dan een beetje reutelen, en het wordt steeds erger naarmate je er langer niks aan doet Hij gaat dan zo "kotteren"
Bij mij moet ik de moeren om de twee jaar een keer (laten) aandraaien. Meestal bij de beurt en APK.
en het is een beetje een kwaaltje van de turbo.
hij gaat dan een beetje reutelen, en het wordt steeds erger naarmate je er langer niks aan doet Hij gaat dan zo "kotteren"
Bij mij moet ik de moeren om de twee jaar een keer (laten) aandraaien. Meestal bij de beurt en APK.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 10:40 #1168636
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Bij de FK ook niet
Ik heb vorige week wegens een afgebroken tapeind het spruitstuk losgehad, en er zat geen pakking tussen. Waarom weet ik niet, misschien blaas je die er sowieso tussen uit, dat gebeurt tenslotte met de pakkingen tussen de cilinderkop en spruitstuk ook wel eens.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 10:51 #1168638
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Conische afdichting
Het is een normale conische afdichting zonder pakking. De lekkage komt meestal doordat de moeren niet gelijkmatig zijn aangedraaid. Eigenlijk moet je met een voelermaat controleren of de conus "recht" zit. Soms is de buiten conus iets te lang, dan kun je de lengte beter iets aanpassen. Als er te lang lekkage is geweest wordt de conus ovaal dan kun je de conus opnieuw bewerken, maar lang niet iedereen heeft daar de gereedschappen voor.
Demontage van de vlampijp en dan de schroefdraad van de tapeinden nasnijden is ook nog wel eens een optie.
Timen
Demontage van de vlampijp en dan de schroefdraad van de tapeinden nasnijden is ook nog wel eens een optie.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 12:59 #1168653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké
Mensen, bedankt. Ik zal eens op mijn gemak de boel bekijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 19:46 #1168726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen als de originele
Alleen als de originele tapeinden erin zitten breekt je snij-ijzer, want dat is speciaal hittebestendig 12.12 staal en dat kan ik niet snijen hoor, ik heb er nieuwe ingezet en wat dacht je voor drie tapeinden plus moeren 70 Euro. Origineel dat dan weer wel.
Voor de afdichting kun je ook hittebestendige siliconepakking gebruiken dat kan 900 degC hebben.
Ik heb al eens een GMC uitlaatspuitstuk ermee geplakt en dat zit al 5 jaar.
Voor de afdichting kun je ook hittebestendige siliconepakking gebruiken dat kan 900 degC hebben.
Ik heb al eens een GMC uitlaatspuitstuk ermee geplakt en dat zit al 5 jaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2007 22:25 #1168754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Geen scheurtje in het
Hallo
Geen scheurtje in het spruitstuk toevallig??
Is trouwens niet te zien zonder hem eraf te halen dus zou er niks aan doen.

Gr Chris
Geen scheurtje in het spruitstuk toevallig??
Is trouwens niet te zien zonder hem eraf te halen dus zou er niks aan doen.

Gr Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2007 08:29 #1168767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Chris
Daar hadden we het inderdaad een paar weken geleden over, kwaaltje van de FK zo'n scheurtje in het spruitstuk.
Ik zie eigenlijk alleen aan de bovenzijde tussen het spruitstuk en de turbo wat lekkage bij koude motor.
Ik zal de tip over de vloeibare pakking van Co geruiken om het eea aan te pakken.
Ik zie eigenlijk alleen aan de bovenzijde tussen het spruitstuk en de turbo wat lekkage bij koude motor.
Ik zal de tip over de vloeibare pakking van Co geruiken om het eea aan te pakken.
Moderators: Jerry Stam