Afslaan B230FK (945 Automaat '97 LPG)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2007 22:51 #1060362
door V700 register
Afslaan B230FK (945 Automaat '97 LPG) is gemaakt door V700 register
Beste lezers
Al een paar vergelijkbare problemen op dit forum gezien, echter alle suggesties al geprobeerd zonder succes.
Na een tijd stil gestaan te hebben (> ca. 8-12 uur) start auto start prima en loopt ook netjes stationair, zo rond de 800 rpm (varieert enigszins). Na zo'n 50 meter gereden te hebben, wanneer ik het gas moet loslaten om bv te wachten voor een verkeersicht, valt het stationair toerental omlaag dat dan afslaan van de motor tot gevolg heeft. Als ik dan weer wil starten, slaat de motor pas na ca. 15 sec. starten weer aan. Als ik zo'n 750 meter gereden heb en dan weer gas loslaat blijft de motor startionair weer netjes op ca. 750 rpm lopen en heb verder geen problemen meer. Binnen de 750 meter moet ik extra gas geven om de motor niet af te laten slaan (remmen met handrem ;-(...).
Het probleem doet zich voor in de fase wanneer de LPG (Vialle G3) installatie nog op benzine staat. Heb ook al eens langere tijd op benzine gereden om een LPG probleem uit te sluiten. Het zoeken naar de fout wordt ook bemoeilijkt omdat het probleem alleen optreed als ik een tijdje (> ca. 8-12 uur) niet gereden heb. Gedurende deze fase heb ik ook totaal geen motorvermogen. Fors accellereren lukt niet. Heel diep het gas indrukken resulteert eveneens in het afslaan van de motor.
Gecontroleerd: Luchtfilter, Air Mass Meter, bougies, CIS klep, klephuisschakelaar, vliegwielsensor.
Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad? Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?
Rob
Al een paar vergelijkbare problemen op dit forum gezien, echter alle suggesties al geprobeerd zonder succes.
Na een tijd stil gestaan te hebben (> ca. 8-12 uur) start auto start prima en loopt ook netjes stationair, zo rond de 800 rpm (varieert enigszins). Na zo'n 50 meter gereden te hebben, wanneer ik het gas moet loslaten om bv te wachten voor een verkeersicht, valt het stationair toerental omlaag dat dan afslaan van de motor tot gevolg heeft. Als ik dan weer wil starten, slaat de motor pas na ca. 15 sec. starten weer aan. Als ik zo'n 750 meter gereden heb en dan weer gas loslaat blijft de motor startionair weer netjes op ca. 750 rpm lopen en heb verder geen problemen meer. Binnen de 750 meter moet ik extra gas geven om de motor niet af te laten slaan (remmen met handrem ;-(...).
Het probleem doet zich voor in de fase wanneer de LPG (Vialle G3) installatie nog op benzine staat. Heb ook al eens langere tijd op benzine gereden om een LPG probleem uit te sluiten. Het zoeken naar de fout wordt ook bemoeilijkt omdat het probleem alleen optreed als ik een tijdje (> ca. 8-12 uur) niet gereden heb. Gedurende deze fase heb ik ook totaal geen motorvermogen. Fors accellereren lukt niet. Heel diep het gas indrukken resulteert eveneens in het afslaan van de motor.
Gecontroleerd: Luchtfilter, Air Mass Meter, bougies, CIS klep, klephuisschakelaar, vliegwielsensor.
Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad? Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 09:53 #1167898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstelling
Vervelend, zo'n af en toe optredend probleem.
Heb je het gasklephuis al goed schoongemaakt en de basisafstelling van de gasklep gecontroleerd? De gasklep moet iets "kieren" waardoor de motor zonder bijregelen van de CIS-klep ongeveer 500 tpm moet draaien. Om dat te controleren moet je één van de CIS-klep slangen dichtknijpen of blokkeren. Als het gasklephuis vervuild raakt, wordt de doorlaat van de spleet kleiner en het basistoerental dus lager. Misschien reageert een koude CIS-klep net te traag om dat te compenseren bij een koude motor. 't Is maar een suggestie.
(ook) Rob
Heb je het gasklephuis al goed schoongemaakt en de basisafstelling van de gasklep gecontroleerd? De gasklep moet iets "kieren" waardoor de motor zonder bijregelen van de CIS-klep ongeveer 500 tpm moet draaien. Om dat te controleren moet je één van de CIS-klep slangen dichtknijpen of blokkeren. Als het gasklephuis vervuild raakt, wordt de doorlaat van de spleet kleiner en het basistoerental dus lager. Misschien reageert een koude CIS-klep net te traag om dat te compenseren bij een koude motor. 't Is maar een suggestie.
(ook) Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 09:59 #1167900
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic lambda sonde?
Die wordt pas ingeschakeld als hij warm genoeg is. Dan gaat hij zich met het motormanagement bemoeien. Wat ik me zo voor kan stellen is dat wanneer hij 'aangezet' wordt hij dusdanige waarden geeft dat het motormanagement gaat bijregelen totdat de motor afslaat. Wanneer je nu weer start wordt de boel gereset en gaat het managementsysteem ervan uit dat de sonde niet goed is.
Pure speculatie van mijn kant want het fijne weet ik er niet van.
Pure speculatie van mijn kant want het fijne weet ik er niet van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2007 21:37 #1169835
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handrem????????!!!!!!!?????
Hey Rob,
dat remmen met de handrem zou ik maar gauw afleren,heb je wel eens gekeken naar die remschoentjes,kennen niet zo veel hebben,zeker niet op snelheid.
Word toch leren met 2 voetjes te rijden.
suc6 ermee
dat remmen met de handrem zou ik maar gauw afleren,heb je wel eens gekeken naar die remschoentjes,kennen niet zo veel hebben,zeker niet op snelheid.
Word toch leren met 2 voetjes te rijden.
suc6 ermee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 21:44 #1180930
door V700 register
...was het opnieuw stellen van de (uitlaat) kleppen. Bij een koude motor stonden ze helemaal dicht.
Nu loopt ie weer als een zonnetje: 285000 km is maar het begin
Gr
Rob
Beantwoord door V700 register in topic De oplossing...
...was het opnieuw stellen van de (uitlaat) kleppen. Bij een koude motor stonden ze helemaal dicht.
Nu loopt ie weer als een zonnetje: 285000 km is maar het begin

Gr
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 22:01 #1180939
door V700 register
Kijk zo hebben we ze het liefst, een echte oorzaak gevonden waar iemand anders z'n voordeel ook mee kan doen op het forum. Deze oorzaak zou niet de eerste zijn waar ik aan had gedacht..
Proficiat!
Beantwoord door V700 register in topic proficiat!
Kijk zo hebben we ze het liefst, een echte oorzaak gevonden waar iemand anders z'n voordeel ook mee kan doen op het forum. Deze oorzaak zou niet de eerste zijn waar ik aan had gedacht..
Proficiat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 22:31 #1180944
door Timen Smit
Hoeveel kilometers terug waren de kleppen gesteld?
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Hoe lang geleden?
Hoeveel kilometers terug waren de kleppen gesteld?
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam