Help een lek!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2007 13:08 #1060338
door V700 register
Help een lek! is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb van de week iets heel vreemds mee gemaakt, na dat ik ongeveer 5 minuten gereden te hebben ontstond er een grote rook ontwikkeling van onder de motorkap! met de brandblusser in de aanslag (heb ik altijd bij me) opende ik de motorkap toen bleek al snel dat het om stoom ging.
Maar ik kon zo snel niet zien waar het lek zich bevond, dus ben ik maar water gaan halen en dat heb ik er in gegooit en waarempel het water lekte niet meer weg.
dus ik ben rustig naar huis gereden om het lek te onderzoeken
Wat blijkt! het water is vanuit de zijkant van het motorblok gekomen vind ik niet zo leuk! maar het was eenmalig ik heb wel een busje lek dicht nu toegevoegd (niet Wijns of zo maar goed spul) tot de dag van vandaag is er geen koelvloeistof weg gelekt.
heefd iemand zo iets ooit eerder megemaakt? kan dit erg veel kwaad wat moet ik doen?
volvo 960 3.0 24v 1991
Groetjes Roel Peteroff
Ik heb van de week iets heel vreemds mee gemaakt, na dat ik ongeveer 5 minuten gereden te hebben ontstond er een grote rook ontwikkeling van onder de motorkap! met de brandblusser in de aanslag (heb ik altijd bij me) opende ik de motorkap toen bleek al snel dat het om stoom ging.
Maar ik kon zo snel niet zien waar het lek zich bevond, dus ben ik maar water gaan halen en dat heb ik er in gegooit en waarempel het water lekte niet meer weg.
dus ik ben rustig naar huis gereden om het lek te onderzoeken
Wat blijkt! het water is vanuit de zijkant van het motorblok gekomen vind ik niet zo leuk! maar het was eenmalig ik heb wel een busje lek dicht nu toegevoegd (niet Wijns of zo maar goed spul) tot de dag van vandaag is er geen koelvloeistof weg gelekt.
heefd iemand zo iets ooit eerder megemaakt? kan dit erg veel kwaad wat moet ik doen?
volvo 960 3.0 24v 1991
Groetjes Roel Peteroff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2007 13:22 #1167660
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Brickboard
Waar zit het lek precies? Op de uitstekende FAQ van Steve Ringlee heb ik al vele malen gelezen over lekke 960-blokken, maar nog nooit gehoord dat dat ook in nederland gebeurde. Toch schijnen 960-blokken exemplarisch poreus te zijn.
Laatst, dankzij de V90, de FAQ weer gelezen, en er is iemand die een reparatiemethode heeft ontwikkeld, de moeite waard om eens te proberen.
Kijk voor de FAQ op <a href=" www.swedishbricks.net/700900FAQ/960-90In...960%20B6304%20Blocks "> www.swedishbricks.net/700900FAQ/960-90In...960%20B6304%20Blocks
Laatst, dankzij de V90, de FAQ weer gelezen, en er is iemand die een reparatiemethode heeft ontwikkeld, de moeite waard om eens te proberen.
Kijk voor de FAQ op <a href=" www.swedishbricks.net/700900FAQ/960-90In...960%20B6304%20Blocks "> www.swedishbricks.net/700900FAQ/960-90In...960%20B6304%20Blocks
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2007 14:34 #1167668
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic help een lek!
hallo,
hier wat meer duidelijkheid het lek bevind sich aan de uitlaatzijde van het blok en ongeveer in het midden.
het was dus een eenmalig lek en op het moment ven lekken spoot het er uit dus niet druppen.
Bedankt Willem van Strik ik ga het is lezen en ik denk haast dat het inderdaat iets met een bros materiaal te maken heefd ik laat je het nog weten hoe het afloopt.
Groetjes Roel Peteroff
hier wat meer duidelijkheid het lek bevind sich aan de uitlaatzijde van het blok en ongeveer in het midden.
het was dus een eenmalig lek en op het moment ven lekken spoot het er uit dus niet druppen.
Bedankt Willem van Strik ik ga het is lezen en ik denk haast dat het inderdaat iets met een bros materiaal te maken heefd ik laat je het nog weten hoe het afloopt.
Groetjes Roel Peteroff
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2007 14:59 #1167671
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermostaat?
Is de thermostaat niet "gewoon" uit het blok gesprongen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2007 16:03 #1167677
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage?
Loopt er bij die blokken ook een metalen buis onder het uitlaatspruitstuk door? Deze zit in mijn blok met een boutje en een O-ringetje in het waterpomphuis en aan de andere zijde gaat ze een stukje de hoek om, waar dan weer een gewone rubberslang aan zit. Deze buis was bij mij verrot en spoot het water tegen het motorblok aan. Warm plekje daar, dus enorme stoomontwikkeling, en ook weer weg met reparatiekorrels in het koelsysteem. Toen ik er tijd voor had, bleek het gelukkig de buis te zijn. Deze vervangen, klaar. Volgens mij zitten de vriesdoppen aan de andere zijde van het blok, toch?
Suc6, Boy
Suc6, Boy
Moderators: Jerry Stam