Benzine in het carter van mijn Volvo 740 B230E

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:03 #1060250 door V700 register
Benzine in het carter van mijn Volvo 740 B230E is gemaakt door V700 register
L.S.
Sinds enige tijd heb ik een zeer vreemd probleem. Het lijkt wel of er op de een of andere manier benzine komt in mijn carter. De peilstok ruuikt naar benzine, en U zult het geloven of niet, het "oliepeil"stijgt. En het is echt geen water. Het ruikt echt naar benzine.
Diverse garages hebben er naar gekeken, nieuwe benzinepomp etc etc, maar ik zit nog steeds met het probleem. Het is lastig, maar lijkt me ook niet zonder gevaar.
Wie heeft er een idee wat de oorzaak kan zijn?
RinusB

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:24 #1167057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Ik snap de vervanging van de benzinepomp niet.
Dit lijkt me niets met het probleem te maken hebben.
Je zal het moeten zoeken op het punt waar benzine in contact kan komen met het carter. Dus langs de zuigers???? Via de carterontluchting???? ga zo maar door, dat kan ik nu niet bekijken.
Wat wel heel belangrijk is, de olie is nu verdund met benzine en benzine smeert niet, wees dus voorzichtig, heel voorzichtig, als je je motor in de soep draait ben je veel verder van huis.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2007 23:34 #1167059 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic injectors.
Een of meerdere injectors van je benzineinspuitsysteem zijn defect. Ze vernevelen niet goed meer en druppelen of lekken na met als gevolg benzine in je smeerolie. Doe er direcht wat aan, want teveel benzine in je carter geeft slechte smering voor je hoofd- en drijfstanglagers, het spoelt de oliefilm tussen je voeringwand en je zuigerveren weg waardoor extreme slijtage ontstaat en bovendien loop je ook nog eens een goede kans op een flinke carterexplosie door de benzinedampen in je carter.
Dus actie is geboden.
Succes, Jan. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 01:25 #1167068 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Drukregelaar
Bij mij was het een kapotte drukregelaar.
Je kan in <a href="/?q=node/3928" target="_blank" title="drukregelaar">dit draadje</a> er meer over lezen. Eerst dacht ik dat het niet verholpen was, maar uiteindelijk bleek het toch wel opgelost te zijn. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 09:52 #1167095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine in het carter
L.S.
Iedereen dank voor de suggesties en het reageren.Dit week-end gaan we weer maar eens op onderzoek naar de bron. Vraag: heeft de Volvo maar een benzinepomp? De garage zegt dat de ppomp in de tank vevangen is. Bij mijn dieselmotor van de boot heb ik al eens gehad dat de toevoer pomp een lekke membraan had, en dus....wat dieselolie in het carter. Nu dacht ik als de Volvo twee pompern heeft... Maar in het "draadje" heeft niemand iets gezegd over een tweede pomp. Zal dus wel niet. Maar laat iemand eens voor de zekerheid reageren. wacht met spanning af.
Groet
RinusB

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 10:02 #1167097 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verschilt per type
Hoeveel brandstofpompen je hebt, verschilt een beetje per type. Maar als je een in-tank pomp hebt, dan is dat alleen een opvoerpomp,sommige typen hebben die niet.
De hoofdpomp, met het benzinefilter ernaast, zit onder je wagen, tegen de bodem onder de bestuurdersstoel, gemonteerd in een soort rekje. Een nieuwe kost rond de 125 euro, en kan je eventueel ook zelf wel monteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 11:07 #1167102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het verschilt
inderdaad per uitvoering waar en hoeveel brandstofpompen je hebt. De externe pompen (in de tank en onder de bestuurders stoel) hebben niets met dit probleem te maken. De mechanische benzinepomp op sommige uitvoeringen weer wel. Deze zit als je voor de auto staat rechts op het motorblok waardoor als het membraam lekt je benzine in het carter krijgt. Daarnaast nog de volgende mogenlijkheden, het nalekken van de verstuivers of een evt benzinedrukregelaar mits aanwezig op een B230E blok. Dit weet ik even niet zo uit mijn hoofd. Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 12:10 #1167110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine in carter
Rene,
Mijn dank voor je reaktie.Zal morgen eens kijken of ik een mechanische pomp heb. Zo ja, dan ben ik bang dat ik het oude porobleem van mijn boot heb. Ik houd jullie op de hoogte
Maar ik had ook al het bange vermoeden dat het geheel niets te maken had met de elektrische benzine pompen.
Nogmaals mijn dank voor de reaktie(s),
RinusB

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-05-2007 12:12 #1167111 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic LET OP, het is de pomp niet!!
Het is ergens in/via het inlaatdeel dat er benzine in de motor komt. Dat kan niewt anders.
Pomp heeft er niets mee te maken.
Start ie na een 5 minuten stilstaan ook slecht?
Of loopt ie niet gelijk op 4 poten?
Ik denk ook aan defecte injectoren of de regelaar die op vacuum benzine naar binnen kan zuigen.
Niet mee verder rijden want je sloopt alles wat nu niet goed gesmeerd wordt.
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2007 13:29 #1167123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier nog een link
<a href=" www.k-jet.org/ "> www.k-jet.org/
Naar het systeem. 1 opvoerpomp elektrisch en een mechanische verdeler van de brandstof als ik het goed begrijp. Lekkage aan de verstuivers zal je probleem zijn maar ook de verdeler is een optie. Succes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC