Motor slaat abrupt af.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 11:34 #1059032
door V700 register
Motor slaat abrupt af. is gemaakt door V700 register
Hallo,
Onlangs een 740 georfen. een 740 GLE 2.0 ltr met automaat met een y- kenteken. Volgens mij dus 17 jaar oud.
Met deze auto zijn we afgelopen weekend naar Duitsland gereden. Via Brussel, vanuit Eindhoven, om iemand op te halen en vervolgens naar de Eifel. Rit ging zonder problemen. In de middag wilde we boodschappen gaan doen en ineens start de motor niet meer. Startmotor gaat wel rond maar motor slaat niet aan. Gekeken naar de kabels die naar de bougies lopen. In een van de kabels zat een breuk. Profisorisch getaped en na een paar keer starten draaide de motor weer. Bij een garage een nieuwe kabel besteld. Auto opnieuw starten en wederom hetzelfde probleem. Auto laten staan bij de garage. Volgende dag nieuwe kabel aangebracht en na 100 meter weer motoruitval. Auto startte deze keer wel maar viel dus later weer uit. ADAC erbij geroepen. Er zou geen ontsteking zijn. Uiteindelijk motor weer aan de praat gekregen en we moesten direct naar de Volvo garage. Onderweg tijdens het rijden weer uitgevallen. Vervolgens is de auto afgesleept. Bij de volvodealer een controle en uit de slang vanaf de brandstofpomp kwam geen brandstof. Vandaar dat de motor dus ook niet aansloeg. Later een telefoontje dat het zou gaan om een relais dat de ontsteking als de brandstoftoevoer aanstuurt. Relais is besteld en aangebracht. Na 30 km rijden stopt de motor weer. Soms houdt de motor in en valt kort erna uit. Zowel op toeren als stationair valt de motor uit. De voorgeschiedenis van de auto is dat deze vrij lang weinig is gebruikt.
samenvatting. Startmotor gaat wel rond maar motor slaat niet aan. Geen inspuiting van brandstof en geen ontsteking. Motor valt willekeurig uit.
Iemand een oplossing?
Hoop graag spoedig iets te mogen vernemen.
Volgende week wordt de auto op transport gezet naar Nederland
Onlangs een 740 georfen. een 740 GLE 2.0 ltr met automaat met een y- kenteken. Volgens mij dus 17 jaar oud.
Met deze auto zijn we afgelopen weekend naar Duitsland gereden. Via Brussel, vanuit Eindhoven, om iemand op te halen en vervolgens naar de Eifel. Rit ging zonder problemen. In de middag wilde we boodschappen gaan doen en ineens start de motor niet meer. Startmotor gaat wel rond maar motor slaat niet aan. Gekeken naar de kabels die naar de bougies lopen. In een van de kabels zat een breuk. Profisorisch getaped en na een paar keer starten draaide de motor weer. Bij een garage een nieuwe kabel besteld. Auto opnieuw starten en wederom hetzelfde probleem. Auto laten staan bij de garage. Volgende dag nieuwe kabel aangebracht en na 100 meter weer motoruitval. Auto startte deze keer wel maar viel dus later weer uit. ADAC erbij geroepen. Er zou geen ontsteking zijn. Uiteindelijk motor weer aan de praat gekregen en we moesten direct naar de Volvo garage. Onderweg tijdens het rijden weer uitgevallen. Vervolgens is de auto afgesleept. Bij de volvodealer een controle en uit de slang vanaf de brandstofpomp kwam geen brandstof. Vandaar dat de motor dus ook niet aansloeg. Later een telefoontje dat het zou gaan om een relais dat de ontsteking als de brandstoftoevoer aanstuurt. Relais is besteld en aangebracht. Na 30 km rijden stopt de motor weer. Soms houdt de motor in en valt kort erna uit. Zowel op toeren als stationair valt de motor uit. De voorgeschiedenis van de auto is dat deze vrij lang weinig is gebruikt.
samenvatting. Startmotor gaat wel rond maar motor slaat niet aan. Geen inspuiting van brandstof en geen ontsteking. Motor valt willekeurig uit.
Iemand een oplossing?
Hoop graag spoedig iets te mogen vernemen.
Volgende week wordt de auto op transport gezet naar Nederland
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 12:52 #1160411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstof pomp?
Als nog relatief leek op Volvo gebied weet ik niet in hoeverre mijn kennis hierin nuttig kan zijn maar dit klinkt mij eerder in de oren als een slecht werkende benzine pomp of ergens een blokkage in de leidingen. Ik zou eens gaan meten bij de benzine pomp of deze de juiste spanning krijgt (om een draadbreuk of nogsteeds slecht werkent relais uit te sluiten) en indien deze gewoon voldoende spanning krijgt te kijken of de benzine pomp zijn werk doet (druk meten).
Als de benzine pomp zijn werk goed doet zou het nog een verstopt benzine filter kunnen zijn. Kan nooit kwaat deze zowiezo te vervangen als dit al langer tijd niet gebeurt is en de auto heeft lange tijd stil gestaan (veel bezinksel in benzine dat in een keer door de benzine pomp word opgepikt en in het filter achterblijft).
Maar ik kan de plank compleet mis slaan want ben relatief nieuw met deze autos.
Als de benzine pomp zijn werk goed doet zou het nog een verstopt benzine filter kunnen zijn. Kan nooit kwaat deze zowiezo te vervangen als dit al langer tijd niet gebeurt is en de auto heeft lange tijd stil gestaan (veel bezinksel in benzine dat in een keer door de benzine pomp word opgepikt en in het filter achterblijft).
Maar ik kan de plank compleet mis slaan want ben relatief nieuw met deze autos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 13:44 #1160412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In ieder geval bedankt voor
In ieder geval bedankt voor het antwoord! Dat van bezinksel kan goed de reden zijn. Ik zal het eens controleren als de auto weer in Nederland is. Wat betreft de pomp. Slecht werkend zou de pomp moeten doen haperen. Niet werkend is totaal geen toevoer.
lijkt mij zo...
 
 
lijkt mij zo...
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 14:02 #1160413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggesties
Misschien is het je hall gever op het vliegwiel, als daar geen puls van komt werkt de ontsteking niet en wordt dus ook het brandstof systeem niet vrij gegeven (is een veiligheids constructie).
Misschien zijn het slechte aansluitingen op het brandstof relais, relais is vervangen maar misschien lag het wel in feite aan slechte verbinding aan het relais. Het lijkt dat je auto langzaam dood gaat ipv ineens helemaal, dat doet mij meer denken aan brandstof drukverlies dan aan ontstekings uitval.
Misschien is het de massa verbinding van de ECU's op het inlaat spruitstuk?
Misschien zijn het slechte aansluitingen op het brandstof relais, relais is vervangen maar misschien lag het wel in feite aan slechte verbinding aan het relais. Het lijkt dat je auto langzaam dood gaat ipv ineens helemaal, dat doet mij meer denken aan brandstof drukverlies dan aan ontstekings uitval.
Misschien is het de massa verbinding van de ECU's op het inlaat spruitstuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 14:20 #1160414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo!
Dank voor de
Hallo!
Dank voor de redactie. Ik zal het eens meenemen. De auto gaat niet langzaam dood. Hij valt echt ineens uit. Soms van tevoren een sputter maar vaker ook ineens.
Dank voor de redactie. Ik zal het eens meenemen. De auto gaat niet langzaam dood. Hij valt echt ineens uit. Soms van tevoren een sputter maar vaker ook ineens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam