Weer de thermostaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2007 22:17 #1058540
door V700 register
Weer de thermostaat? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik dacht het al een tijdje maar nu met de kou valt het des te meer op: het duurt zo lang voor de ruit een beetje begint te ontdooien en de boel een beetje warm begint te worden. Ik heb een estate uit 89 met een b230f. Nog geen jaar geleden de thermostaat vervangen dus je zou denken dat kan het niet zijn. De kachel reageert wel goed op warm en koud en de temp. meter staat uiteindelijk ook waar die moet staan. Het koelvloeistofniveau is ook goed. Iemand nog suggesties?
Ik hoor het graag, groeten Rob
Ik dacht het al een tijdje maar nu met de kou valt het des te meer op: het duurt zo lang voor de ruit een beetje begint te ontdooien en de boel een beetje warm begint te worden. Ik heb een estate uit 89 met een b230f. Nog geen jaar geleden de thermostaat vervangen dus je zou denken dat kan het niet zijn. De kachel reageert wel goed op warm en koud en de temp. meter staat uiteindelijk ook waar die moet staan. Het koelvloeistofniveau is ook goed. Iemand nog suggesties?
Ik hoor het graag, groeten Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2007 22:25 #1157242
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vragen.
Heb je een Deltamil airco, achteraf ingebouwd?
Ik het een Gasblok?
Is de staat van de waterpomp bekend?
Ik het een Gasblok?
Is de staat van de waterpomp bekend?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2007 22:27 #1157244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic antwoorden
hoi,
Wel een delta mil, geen gas en de waterpomp weet ik niks van.
Groeten Rob
Wel een delta mil, geen gas en de waterpomp weet ik niks van.
Groeten Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2007 23:12 #1157249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer vragen
Kan het aan de kachelkraan liggen of is de kachelradiator verstopt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2007 23:15 #1157250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Redenen.
De redenen voor de drie vragen zijn:
De deltamill houd bij mijn auto nogal wat lucht tegen. Stand 2 in een wagen zonder airco is bij mij net stand 5, qua luchtverplaatsing. Ik heb me voorgenomen nog eens de stofzuiger ter hand te nemen, maar het is er nog niet van gekomen. Het zou dus kunnen dat de luchtdoorstroming bij jou ook war minder is.
De gasvraag, vanwege het feit dat bij mij een T-stukje in de slangen naar de kachelradioator zit, wat de 'warmwater'-doorstroming kan beperken, afhankelijk van de manier waarop dat ding zit gemonteerd, maar dat is bij jou niet van toepassing.
De waterpomp: Het kan natuurlijk zijn dat die op het eind is, en de pompende werking niet meer je dat is. Lijkt mij niet het geval, omdat je zegt dat ie verder mooi in het midden staat.
Koelvloeistofniveau staat met koud blok wel op MAX?
De deltamill houd bij mijn auto nogal wat lucht tegen. Stand 2 in een wagen zonder airco is bij mij net stand 5, qua luchtverplaatsing. Ik heb me voorgenomen nog eens de stofzuiger ter hand te nemen, maar het is er nog niet van gekomen. Het zou dus kunnen dat de luchtdoorstroming bij jou ook war minder is.
De gasvraag, vanwege het feit dat bij mij een T-stukje in de slangen naar de kachelradioator zit, wat de 'warmwater'-doorstroming kan beperken, afhankelijk van de manier waarop dat ding zit gemonteerd, maar dat is bij jou niet van toepassing.
De waterpomp: Het kan natuurlijk zijn dat die op het eind is, en de pompende werking niet meer je dat is. Lijkt mij niet het geval, omdat je zegt dat ie verder mooi in het midden staat.
Koelvloeistofniveau staat met koud blok wel op MAX?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 18:46 #1157395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik leer er maar mee leven
Bedankt voor de suggesties. Ik heb toch de thermostaat nog maar een keer gedaan en de vloeistof op max gezet. Als het weer meer licht is ga ik ook maar eens stofzuigen voor wat meer luchtstroom.
Groeten Rob
Groeten Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2007 19:13 #1157398
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waterpomp
Hoelang gaat de waterpomp al mee? Als die op is dan kan je dit ook verwachten.
Het water circuleerd langzamer door de motor en dus ook door de kachel.
mvg Jerry.
Het water circuleerd langzamer door de motor en dus ook door de kachel.
mvg Jerry.
Moderators: Jerry Stam