Ferrita versus Simons

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2007 11:00 #1058452 door V700 register
Ferrita versus Simons is gemaakt door V700 register
Dag Volvo vrienden,
 Heeft er iemand ervaring met een uitlaatsysteem van Ferrita of Simons vanaf de kat zoals b.v. door europeantuning.nl wordt aangeboden?
De Ferrita is 100% RVS, de Simons 3/4 deel, dus dat is 1 verschil.
Wat ik eigenlijk wil weten, maakt de een meer geluid dan de ander? Ik wil namelijk mijn wagen zo stil mogelijk houden. Mijn vader heeft op zn 940 b230fb een RVS uitlaat (merk onbekend, denk ferrita) en die maakt bij 120km/h erg veel herrie, diepe brom, erg irritant op het lange stuk.
 Anyone?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2007 11:24 #1156606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaten RVS
wat ik wel eens gehoord heb is, dat RVS uitlaten gevoelig zijn voor scheuren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2007 11:27 #1156609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brom
Volgens mij doen alle B230FB blokken dat bij snelheden tussen de 115 en 130 kmh, vanaf 130 is het weg.
Zou het met de VX3-nokkenas te maken hebben? Draait net ietsje anders dan de standaard B230. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2007 23:15 #1156728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm, klinkt interessant.
hmmm, klinkt interessant. Hij is bij 150 idd gewoon stiller dan bij 120. Vooral mijn moeder vind het geluid erg irritant en meent dat de standaard uitlaat dit niet (of minder) deed. kan dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 10:59 #1156756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
voor mijn 745tic gechipt zelf een uitlaat gemaakt vanaf de downpijp 2.5inch recht naar achteren met alleen een walker turbomufler als einddemper en die klonk mooi diep zonder hard te zijn van geluid maar had daar ook last van.
Toen heb ik het laatste stukje pijp iets langer gemaakt zodat hij gelijk stond met de achterbumper en toen was het weg.
De pijp was van rvs en de demper niet en koste me alleen de demper.
Over de downpipe heb ik toen een stuk flexibele uitlaatslang geschoven en vandaar naar achteren.
Gaat geweldig en de apk is geen probleem.
Klonk als een 850 2.5turbo dus dat is toch niet te hard dacht ik.
Mvg Jerry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD