stationair toerental
- V700 register
- Nieuw lid
-
wie heeft nog tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk er aan dat de beide slangen naar de CIS-klep dan worden dichtgeknepen! Vervolgens starten, en de aanslag van de gasklep zodanig verstellen dat je op je toerenteller ongeveer 500 tpm afleest. Ik meen dat het officiele toerental 450 tpm is overigens.
Het kan hierna nodig zijn (zoals bij mij) om de afstelling van de gasklepschakelaar ook aan te passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
help?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Knijp de slang naar de CIS-klep maar eens dicht, dan valt het toerental van zo'n 800 terug naar 450/500, tenminste als alles goed is afgesteld. En dan weet je wat de ongeregelde (dus mechanische) afstelling is, en die moet inderdaad rond de 450 zijn. Wanneer je de slang weer loslaat, gaat het management systeem het toerental afregelen met behulp van de CIS-klep op basis van alle meetgegevens, al of niet correct. En trouwens een lek in het inlaat of uitlaat traject heeft ook veel invloed, want de eerste meting is bij de LMM en de laatste bij de lambda sonde...Eric Berkel schreef : Ik weet niet veel van afsteling e.d. maar een B230F heeft toch 750rpm als stationair toerental, dit wordt geregeld door de ICU dacht ik en is niet instelbaar vanaf modeljaar 89. Of gaat het hier om een andere RPM of...of...
help?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zekering 1 moet eruit, contact af, sleutel eruit.
Waarden:
-10 -> 8260 - 10560 ohm
+20 -> 2280 - 2720 ohm
+40 -> 1080 - 1320 ohm
+60 -> 550 - 620 ohm
+80 -> 290 - 364 ohm
Met koud blok, helemaal koud dus, zou je rond deze tijd ergens tussen de 3000 en 10000 ohm moeten kunnen. Kom je net van de snelweg, is alles boven de 400 ohm, teveel.