stationair toerental

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2007 19:17 #1058339 door V700 register
stationair toerental is gemaakt door V700 register
het toerental van mijn 740 bj90 blijft vaak hangen op1100 toeren. ik heb de stationairklep al eens schoongemaakt maar het probleem blijft.
wie heeft nog tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2007 22:55 #1155987 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gasklep
De gasklep ook schoonmaken en controleren of de basis instelling van deze klep op 500 omw. per min. staat.
Timen 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2007 23:10 #1155993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMM!
AMM! Oftewel: Luchtmassameter-stekker schoonmaken en er voor zorgen dat hij een goed contact maakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 08:48 #1156014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangen dichtknijpen
Wat Timen zegt heb ik op de afgelopen sleuteldag gedaan.
Denk er aan dat de beide slangen naar de CIS-klep dan worden dichtgeknepen! Vervolgens starten, en de aanslag van de gasklep zodanig verstellen dat je op je toerenteller ongeveer 500 tpm afleest. Ik meen dat het officiele toerental 450 tpm is overigens.
Het kan hierna nodig zijn (zoals bij mij) om de afstelling van de gasklepschakelaar ook aan te passen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 00:59 #1157172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Word deze leek nou gek....
Ik weet niet veel van afsteling e.d. maar een B230F heeft toch 750rpm als stationair toerental, dit wordt geregeld door de ICU dacht ik en is niet instelbaar vanaf modeljaar 89. Of gaat het hier om een andere RPM of...of...

help?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 08:24 #1157179 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Basisinstelling
Wouter heeft volgens mij helemaal gelijk. Ook bij de B230F bereik je de basisinstelling door de CIS-klep werking uit te schakelen. Dat kan door de CIS-klepslang de doorgang te versperren. Daar zijn dan weer een aantal manieren voor.
Timen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2007 09:10 #1157180 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Knijp de slang maar eens dicht!

Eric Berkel schreef : Ik weet niet veel van afsteling e.d. maar een B230F heeft toch 750rpm als stationair toerental, dit wordt geregeld door de ICU dacht ik en is niet instelbaar vanaf modeljaar 89. Of gaat het hier om een andere RPM of...of...

help?

Knijp de slang naar de CIS-klep maar eens dicht, dan valt het toerental van zo'n 800 terug naar 450/500, tenminste als alles goed is afgesteld. En dan weet je wat de ongeregelde (dus mechanische) afstelling is, en die moet inderdaad rond de 450 zijn. Wanneer je de slang weer loslaat, gaat het management systeem het toerental afregelen met behulp van de CIS-klep op basis van alle meetgegevens, al of niet correct. En trouwens een lek in het inlaat of uitlaat traject heeft ook veel invloed, want de eerste meting is bij de LMM en de laatste bij de lambda sonde...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2007 01:43 #1157342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank! Ik ga het
Hartelijk dank! Ik ga het gelijk eens proberen.

Groet,
Eric 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 17:49 #1181501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gegevens.

Zekering 1 moet eruit, contact af, sleutel eruit.


Waarden:


-10 -> 8260 - 10560 ohm
+20 -> 2280 - 2720 ohm
+40 -> 1080 - 1320 ohm
+60 -> 550 - 620 ohm
+80 -> 290 - 364 ohm  


Met koud blok, helemaal koud dus, zou je rond deze tijd ergens tussen de 3000 en 10000 ohm moeten kunnen. Kom je net van de snelweg, is alles boven de 400 ohm, teveel. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD