van b230f naar b230k

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2006 20:30 #1057682 door V700 register
van b230f naar b230k is gemaakt door V700 register
hallo ,
kan ik van een b230f een b230k maken  ?,
bij het gebruiken van dezelfde vesnellingsbak ,  computer , en het veranderen van het spruitstuk
waarvan de koelkanalen van een b230fkop de koelkanalen zijn afgesloten en voor een b230k
open zijn (waarom koelvloeistof door een inlaatspruitstuk? ).
 en het aanpassen van wat bedrading naar de verdeler , en een verdeler van een b230k toepassen .
wie kan het mij vertellen ?
vriendelijke groet Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2007 12:46 #1153219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat kan, let op dat de
Ja dat kan, let op dat de kop van het b230k blok geen 631 nr heeft,  (boven uitlaat poort)
want dan kan het niet.
 koelwater in het inlaat spruitstuk heb je niet echt nodig, zeker niet als je op lpg gaat rijden.
computer heb je ook niet nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 20:23 #1161840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en ja hoor hij doet het ,
en ja hoor hij doet het , na een paar kleine aanpassingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2007 21:27 #1161857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?
ha Edwin,
Ik lees dat je er in geslaagd bent om een B230F te veranderen naar een B230K. Waarom heb je dat gedaan, oftewel: wat is het voordeel van een B230K ten opzichte van een B230F??
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2007 13:41 #1161997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik kan uit het verhaal niet
ik kan uit het verhaal niet exact herleiden wat 'ie nu gedaan heeft maar een B230K-blok(!) in een B230F-auto (dus met injectie) bouwen is niet zo moeilijk. Kwestie van alle sensoren overzetten op het K-blok.
Waarom je van een injectiesysteem terug zou willen naar een carburateur-systeem ontgaat mij volledig. Carburateurs zijn echt inferieur qua verbruik, qua emissies, qua drivebility, helemala bij koude motor. (zeg ik die het gepruts aan de dubbele carb-setup van de BMW wel degelijk kan waarderen.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2007 17:38 #1162016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik niet met je eens. Ik
Ben ik niet met je eens. Ik heb een Weber gemonteerd en die bevalt prima, zelfs bij koude motor.
Pieter 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2007 22:23 #1163094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het was een uitdaging en de
het was een uitdaging en de missie is geslaagd
en heb zelfs het idee dat de motor beter "oppakt",
maar misschien is het wel psychisch
 
groet Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD