Help.....740 gl 2.3 uit 89...haperende motor bij gasgeven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2006 14:03 #1057587 door V700 register
Hallo allemaal
Net een paar dagen trotse eigenaar van een 740 gl, helaas meteen een probleem:
bij de testrit, reed en accelereerde de auto perfect. Later begon hij op weg naar huis in te houden bij het gasgeven. Vervolgens bij het stoplicht bijna afslaan.
Meteen andere bougies en kabels gekocht, maar het probleem is daarme niet verholpen. Nu start de auto perfect, loopt ook netjes stationair, maar bij gasgeven hapert de motor en reageert traag op het gasgeven.
Als ik het contact aanzet, begint meteen onder de auto een pomp(?) geluid te maken en dat houdt heel lang aan. als dit idd de brandstop pomp is, dan zou die toch snel op druk moeten zijn wanneer de motor niet draait?
Nu las ik al een ander bericht over een defecte opvoerpomp. Ik vraag mij af hoe ik nu het snelste achter het euvel kan komen.
Ik wacht nog op een vraagbaak, dus ik weet nog niet waar ik bepaalde onderdelen kan vinden. Ben zelf ook geen automonteur, maar hoor heel graag jullie tips/oplossingen.

Alvast bedankt,

René

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2006 16:56 #1151756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pompdruk?
Hallo René,
Dat je de hogedrukpomp hoort dat klopt al mag deze geen herrie maken, deze pomp draait continue en de druk wordt bepaald door de benzinedrukregelaar op het einde van je injectierail. Hier kun je de druk (laten) meten. Ik heb hier een T-stuk met drukmeter voor gemaakt. 2,5 tot 3,0 bar is goed. De meest onderschatte is het brandstoffilter, hangt onder de auto naast de pomp. Wordt niet of nauwelijks vervangen (40K) want dat is een rotklus. Begin hier maar eens te zoeken. Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC