740 2.3 1989 motor slaat bij warme motor slecht aan bij starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 23:33 #1057535
door V700 register
740 2.3 1989 motor slaat bij warme motor slecht aan bij starten is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,

Sinds vorige week ben ik dus eigenaar van een 740 2.3 GLE Estate uit 1989. Koude motor-starten-lopen, maar bij warme(re) motor valt het toerental terug naar 700-600-500-400-dood. Alleen gas bijgeven voor 5 a 10 seconden brengt soelaas, daarna regelt hij zichzelf rond de 900 RPM. Je ziet als het ware dat de motor moeite heeft zichzelf te regelen in het begin bij warme motor.
Ik heb de bougies vervangen, kabels doorgemeten en zijn "goed". Iemand tips die hetzelfde probleem kende?
Ik zag dat de luchtslang van het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis gescheurd is bij het klemstuk halverwege (waar dient dat voor trouwens...), kan dat het probleem zijn?
Grt Erik

Sinds vorige week ben ik dus eigenaar van een 740 2.3 GLE Estate uit 1989. Koude motor-starten-lopen, maar bij warme(re) motor valt het toerental terug naar 700-600-500-400-dood. Alleen gas bijgeven voor 5 a 10 seconden brengt soelaas, daarna regelt hij zichzelf rond de 900 RPM. Je ziet als het ware dat de motor moeite heeft zichzelf te regelen in het begin bij warme motor.
Ik heb de bougies vervangen, kabels doorgemeten en zijn "goed". Iemand tips die hetzelfde probleem kende?
Ik zag dat de luchtslang van het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis gescheurd is bij het klemstuk halverwege (waar dient dat voor trouwens...), kan dat het probleem zijn?
Grt Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 23:43 #1151324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij...........
........ben je probleem oplossend goed bezig.
Scheur is nooit goed, er lekt altijd lucht enige kant op.
Oh wacht, ik lees het verkeerd. Je bedoeld die aluminium buis die van links naar de regelklep bij het luchtfilter gaat?
Ach, bij mij ligt ie er in twee stukken in, ik heb ook wel eens zonder rondgereden, maar daardoor nooit toerenval gehad.
Geen gasblok?
Tsja........wellicht de CIS-klep nakijken, alhoewel hij dan bij koude motor ook moet schommelen in toeren of af zal slaan.
Wacht de rest van de reacties even af, je kunt er vast iets mee.
Scheur is nooit goed, er lekt altijd lucht enige kant op.
Oh wacht, ik lees het verkeerd. Je bedoeld die aluminium buis die van links naar de regelklep bij het luchtfilter gaat?
Ach, bij mij ligt ie er in twee stukken in, ik heb ook wel eens zonder rondgereden, maar daardoor nooit toerenval gehad.
Geen gasblok?
Tsja........wellicht de CIS-klep nakijken, alhoewel hij dan bij koude motor ook moet schommelen in toeren of af zal slaan.
Wacht de rest van de reacties even af, je kunt er vast iets mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2006 19:55 #1151383
door V700 register

En ik wacht verdere reacties af.

Grt Erik
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, die slang en geen gas
Inderdaad, die ja...Baseman schreef : Je bedoeld die aluminium buis ie van links naar de regelklep bij het luchtfilter gaat?
NopeBaseman schreef :
Geen gasblok?
Ik zal eens kijken bij de CIS, baat het niet....Baseman schreef : Tsja........wellicht de CIS-klep nakijken, alhoewel hij dan bij koude motor ook moet schommelen in toeren of af zal slaan.

En ik wacht verdere reacties af.

Grt Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2006 00:21 #1151415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Bij mij is de CIS klep ook niet fris... vergelijkbare resultaten!
Peter,
Lobbes, 740, tussenmodel '90 240.000 LPG
Peter,
Lobbes, 740, tussenmodel '90 240.000 LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2007 14:46 #1161333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En opgelost!
Erik heeft vandaag tijd gevonden en CIS klephuis schoongemaakt.... klaar!
Dus: storing=slecht aanslaan bij warme motor=CIS

Erik
Dus: storing=slecht aanslaan bij warme motor=CIS

Erik
Moderators: Jerry Stam