welke verdelerkap?
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2006 14:23 #1057398
door Ton Herman Melis
welke verdelerkap? is gemaakt door Ton Herman Melis
Ik wil een nieuwe kopen, nu weet ik dat ze bij de dealer 35 euro ex BTW kosten. En bij de Bosch-service garage ongeveer hetzelfde. Dan maar de dealer want dan krijg ik korting. Maar hoe zit het met de exemplaren van de auto-onderdelen winkel. Ik ga altijd naar Auto Indus in Woerden. Heb daar goede ervaringen mee, ze zijn goedkoper, maar zijn die net zo goed (imitatie) of maakt dat voor een verdelerkap niks uit? <div>En ook gelijk rotor vervangen? </div><div></div><div>Wat is verstandig?</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2006 14:56 #1150480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch is het beste
Ik zou altijd voor Bosch gaan. Had eens imitatie en die sloeg door na 5000 km. vervang ook even de rotor, is een kwestie van eraf trekken en erop drukken en voor dat tientje hoef je het niet te laten. Suc6!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2006 12:36 #1150599
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling verdelerkap
Wat me bij oudere Volvo's vaker opvalt is het feit dat het doorslaan vaak gerelateerd is aan de (carbon rijke) ontstoringskap, en een tip die ik een keer van Timen heb gekregen: het gevlochten massakabeltje die achter de verdelerkap langs loopt. Doe daar een stuk plastic slang omheen om doorslaan van de kap naar die massakabel te voorkomen.
Het maakt in beide gevallen namelijk niet uit of je dan een originele Bosch hebt of niet. Ik heb toevallig 2 imitatie en 2 bosch kappen liggen die allemaal op dezelfde 440 doorgeslagen waren en één keer raden.....allemaal op precies dezelfde plek!! (gedurende totaal 120000 km) nieuwe imitatiekap zonder die onststoringskap: 100000 km en nog steeds in orde.
Oh ja, de rotor vervang je natuurlijk altijd mee. En altijd opletten dat de boutjes dan niet te lang zijn, zonodig vervangen door kortere exemplaren.

Suc6 met je keuze.
Het maakt in beide gevallen namelijk niet uit of je dan een originele Bosch hebt of niet. Ik heb toevallig 2 imitatie en 2 bosch kappen liggen die allemaal op dezelfde 440 doorgeslagen waren en één keer raden.....allemaal op precies dezelfde plek!! (gedurende totaal 120000 km) nieuwe imitatiekap zonder die onststoringskap: 100000 km en nog steeds in orde.
Oh ja, de rotor vervang je natuurlijk altijd mee. En altijd opletten dat de boutjes dan niet te lang zijn, zonodig vervangen door kortere exemplaren.

Suc6 met je keuze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2007 23:45 #1178149
door V700 register
Het is moeilijk om zo te bepalen of de ontstekingsdelen die je koopt goed zijn.
Zelfs al zijn ze van een goede kwaliteit dan kan het nog slecht werken in samenhang met andere geinstalleerde ontstekingsdelen.
Bij automatrialenzaken en garages is ook vrijwel geen know how over deze materie.
Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet je de ontsteking doormeten.
Let wel: dure onderdelen zijn lang niet altijd beter dan goedkope onderdelen.
De
bougie is een van de belangrijkste onderdelen en kan de werking van de
totale ontsteking in positieve en negative zin beinvloeden.
Als
je op zeker wilt gaan ga dan naar een bedrijf die alles kan
doormeten en laat hen bepalen welke onderdelen er in moeten.
Als je weet wat goed werkt blijf dan bij deze componenten.
Hugo
Iwema LPG
Beantwoord door V700 register in topic ontstekingsdelen
Het is moeilijk om zo te bepalen of de ontstekingsdelen die je koopt goed zijn.
Zelfs al zijn ze van een goede kwaliteit dan kan het nog slecht werken in samenhang met andere geinstalleerde ontstekingsdelen.
Bij automatrialenzaken en garages is ook vrijwel geen know how over deze materie.
Om iets zinnigs te kunnen zeggen moet je de ontsteking doormeten.
Let wel: dure onderdelen zijn lang niet altijd beter dan goedkope onderdelen.
De
bougie is een van de belangrijkste onderdelen en kan de werking van de
totale ontsteking in positieve en negative zin beinvloeden.
Als
je op zeker wilt gaan ga dan naar een bedrijf die alles kan
doormeten en laat hen bepalen welke onderdelen er in moeten.
Als je weet wat goed werkt blijf dan bij deze componenten.
Hugo
Iwema LPG
Moderators: Jerry Stam