Motor stotterd bij laag toerental
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2006 15:25 #1057098
door V700 register
Motor stotterd bij laag toerental is gemaakt door V700 register
Geachte heren en dames,
Ik heb een Volvo 740, bouwjaar 1985, 2.3 liter bezinemotor, pieterburen carb.heeft dat systeem dat onverbrande gassen terug-gevoerd worden naar de luchtinlaat.
Inn Frankrijk is via de Anwb een nieuwe rotor met stroomverdeler geplaatst, vanaf dat moment pingelt hij bij uitzetten van de motor terwijl bij mij het idee bestond dat het ontstekings-tijdstip niet was te veranderen bij deze Volvo. Ra Ra!! hoe kan dit.
Na een tijdje op de snelweg begint hij wat in te houden, door naar de kant te gaan en de motor uit te zetten en weer te starten, doet hij het weer een tijdje goed. Ra ra!!!
Heeft iemand voor mij de oplossing voor dit raadsel en is er iemand in het bezit van een genoemde carburatuer( tweedehandsje uiteraard) met alles erop en eraan ( elektrische delen ).Ik heb namelijk zelf het idee dat het mankement veroorzaakt wordt door een elektrisch component, maar welk component dat zou moeten zijn weet ik niet.
 
 
 
 
 
Ik heb een Volvo 740, bouwjaar 1985, 2.3 liter bezinemotor, pieterburen carb.heeft dat systeem dat onverbrande gassen terug-gevoerd worden naar de luchtinlaat.
Inn Frankrijk is via de Anwb een nieuwe rotor met stroomverdeler geplaatst, vanaf dat moment pingelt hij bij uitzetten van de motor terwijl bij mij het idee bestond dat het ontstekings-tijdstip niet was te veranderen bij deze Volvo. Ra Ra!! hoe kan dit.
Na een tijdje op de snelweg begint hij wat in te houden, door naar de kant te gaan en de motor uit te zetten en weer te starten, doet hij het weer een tijdje goed. Ra ra!!!
Heeft iemand voor mij de oplossing voor dit raadsel en is er iemand in het bezit van een genoemde carburatuer( tweedehandsje uiteraard) met alles erop en eraan ( elektrische delen ).Ik heb namelijk zelf het idee dat het mankement veroorzaakt wordt door een elektrisch component, maar welk component dat zou moeten zijn weet ik niet.
 
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2006 15:48 #1148651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schema
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Je komt een heel eind met een mechanisch schema van de carburateur zodat je kunt zien waar welke componenten zitten. En als het dan toch lukt met dat schema, zoek dan ook het elektrische schema eens op.</font>
<font face="Tahoma">Met een schema kun je eens wat meten en krijg je een idee wat er aan de hand kan zijn.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
<font face="Tahoma">The needs of the many outvie the needs of the few!</font>
<font face="Tahoma">Met een schema kun je eens wat meten en krijg je een idee wat er aan de hand kan zijn.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
<font face="Tahoma">The needs of the many outvie the needs of the few!</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2006 17:38 #1148657
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Carburateur
Ik heb, denk ik nog wel een oude "pieterburen"carburateur heb liggen.
Wellicht heb je aan afstelgegevens ook wel wat.
<a href=" www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm "> www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm
Timen
Wellicht heb je aan afstelgegevens ook wel wat.
<a href=" www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm "> www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm
Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2006 17:59 #1148659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic na-dieselen
dat effect heet geen pingelen maar na-dieselen.
Het wordt veroorzaakt door carbon-aanslag in de verbrandingskamer of op de kleppen die nagloeien en als ontstekingsbron kunnen dienen.
Veel laatste generatie carburateurs hebben om dit effect tegen te gaan een zgn . electrische anti-nadiesel klep in het stationair lucht-of benzinecircuit. Deze wordt meestal bekrachtigd/open gezet vanaf de bobine, dus contactgeschakeld. Bij uitzetten van het contact wordt dus het stationair circuit in de carburateur dicht gezet > waar geen mengsel is kan een motor ook niet nadieselen.
Zo'n klep is vaak cilindervormig en uit de carburateur te schroeven. Je kon ze los krijgen. Misschien nog steeds?
wellicht bij <a href=" www.bccp.nl/ "> www.bccp.nl
grt
Jan
Het wordt veroorzaakt door carbon-aanslag in de verbrandingskamer of op de kleppen die nagloeien en als ontstekingsbron kunnen dienen.
Veel laatste generatie carburateurs hebben om dit effect tegen te gaan een zgn . electrische anti-nadiesel klep in het stationair lucht-of benzinecircuit. Deze wordt meestal bekrachtigd/open gezet vanaf de bobine, dus contactgeschakeld. Bij uitzetten van het contact wordt dus het stationair circuit in de carburateur dicht gezet > waar geen mengsel is kan een motor ook niet nadieselen.
Zo'n klep is vaak cilindervormig en uit de carburateur te schroeven. Je kon ze los krijgen. Misschien nog steeds?
wellicht bij <a href=" www.bccp.nl/ "> www.bccp.nl
grt
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam