stilvallen motor B230F 740Gl '88

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2006 10:42 #1056981 door V700 register
stilvallen motor B230F 740Gl '88 is gemaakt door V700 register
De motor van mijn 740 gl estate valt nu en dan uit. In het begin alleen in de stad bij korte ritjes. Ik heb laatste de tank per ongeluk helemaal leeggereden. Nu ook bij langere ritten op de snelweg 'bokt' hij af en toe. Het lijkt dan of de motor niet genoeg benzine krijgt. Nu start hij 's morgens wel, maar valt stil na een paar honderd meter, opnieuw starten, weer stilvallen. Pas als hij warm is, blijft ie langer lopen.
Volgens mij kunnen de volgende dingen aan de hand zijn:
- defecte brandstofpomp
-  vervuilde leidingen/filter
Is de pomp eventueel zelf makkelijk te vervangen? Hoe weet ik wat er aan de hand is?  Graag advies, want ik ben van plan nog wel een tijdje rond te rijden.
Groet, Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2006 11:40 #1147970 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Alleen filter
Als het waar is dat de storing voor het eerst is opgetreden toen je de tank hebt leeggereden. Dan kan het brandstoffilter wil eens dichtzitten. Deze kun je dus zondermeer vervangen.
Voor een diagnose zou je een drukmeter op de brandstofsysteemleiding kunnen zetten en de druk aflezen die op de injectoren staat. Deze druk moet bij stationeer toerental ong. 3 Bar zijn. Als dit niet klopt kun je verder zoeken.
na het filter is mogelijk hoofdbrandstofpomp,systeemdrukregelaar, tank in pomp, enz.
Timen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC