luchtfilter

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 00:23 #1056942 door Ton Herman Melis
luchtfilter is gemaakt door Ton Herman Melis
Hallo,Ik heb in het onderhoudsschema dat Volvo aanhoudt voor de 940 gelezen dat het luchtfilter om de 60.000 km vervangen dient te worden. Als dat zo is dan is mijn filter (dealeronderhouden tot 155.000km) dus 35.000 km geleden vervangen. Ik vond het er behoorlijk zwart uitzien. Ik heb het vermoeden dat dergelijke schema's niet meer van deze tijd zijn met alle smog en andere luchtvervuiling van dien. Bovendien wil een turbo toch graag ook zijn lucht krijgen?Hoe doen anderen dit in de praktijk?
Ton-Herman940 Estate 2.3 LPT 1996, 155.000 km

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 08:18 #1147639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan aan allerlei dingen liggen
Er zijn natuurlijk verschillende factorendie die daar een rol bij spelen.
wo de omstandigheden waaronder gereden is.
maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat bij jou  die termijn niet gehaald is.
 Ik heb het laten doen (ach ja,beetje dom) maar goed  bij een grote beurt.
anyway wat kost een luchtfilter nou, 15 euro? 

Groeten, +++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 08:24 #1147640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 250 Euro!!De Carbon Dynamic
250 Euro!!De Carbon Dynamic Airbox van BMC is een compleet airintake systeem specifiek ontworpen voor uw Volvo.  Door de speciale interne constructie van de airbox wordt een RAM-effect gecreerd, waardoor de aangezogen lucht onder druk de aanzuigbuis naar de turbo wordt ingeperst. De aluminium behuizing is afgewerkt met echt carbonfiber en zorgt ervoor dat de snelstromende lucht de aluminium behuizing terugkoelt, daardoor onstaat ook een koudere luchtstroom richting de turbo. Tevens fungeert de behuizing als bescherming tegen de hitte die gegenereerd wordt door de motor. Het geheel is prima en vrij eenvoudig te monteren onder de motorkap van de auto. De aanzuigbuis maakt gebruik van de originele aansluiting van de originele luchtfilterkast en ook de luchtmassasensor wordt gemonteerd op een speciale voorgevormde flens aan de airbox. Tijdens intensieve testen en rollenbankmetingen kwamen vermogenstoenames van minimaal 10 tot maximaal 18 pk voor! Met recht dus een verantwoorde technische en optische upgrade voor uw Volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 08:42 #1147642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kweenie

v700r schreef : 250 Euro!!De Carbon Dynamic Airbox van BMC is een compleet airintake systeem specifiek ontworpen voor uw Volvo. Door de speciale interne constructie van de airbox wordt een RAM-effect gecreerd, waardoor de aangezogen lucht onder druk de aanzuigbuis naar de turbo wordt ingeperst. De aluminium behuizing is afgewerkt met echt carbonfiber en zorgt ervoor dat de snelstromende lucht de aluminium behuizing terugkoelt, daardoor onstaat ook een koudere luchtstroom richting de turbo. Tevens fungeert de behuizing als bescherming tegen de hitte die gegenereerd wordt door de motor. Het geheel is prima en vrij eenvoudig te monteren onder de motorkap van de auto. De aanzuigbuis maakt gebruik van de originele aansluiting van de originele luchtfilterkast en ook de luchtmassasensor wordt gemonteerd op een speciale voorgevormde flens aan de airbox. Tijdens intensieve testen en rollenbankmetingen kwamen vermogenstoenames van minimaal 10 tot maximaal 18 pk voor! Met recht dus een verantwoorde technische en optische upgrade voor uw Volvo

250eur voor 10 PK?
leuk, maar verantwoord?
Ik hoor wel vaak dan LMM problemen.. en andere technische onvolkomenheden.
Sorry hoor maar niet mijn ding.
regelmatig vervangen en goed onderhoud aan de motor is de beste optie voor mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 09:11 #1147644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kost nou eenmaal geld als
Kost nou eenmaal geld als je naar de 300 pk wilt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 09:43 #1147647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10-18 PK? Dat geloof ik
10-18 PK? Dat geloof ik nooit. Ik ken dat soort luchtfilters en heb er zelf ook een gehad op mijn vorige auto. Deze zelfs met aanzuigslang zodat alleen koele lucht wordt aangezogen. Dit was het zogenaamde "twister" model waarbij de lucht zogezegd ook sneller in de motor zou moeten komen.
Afgezien van een stoerder geluid is er echt helemaal niets van te merken.
Ik denk dat ze een komma vergeten zijn in die 10 PK aanduiding ... 1,0 lijkt me meer reeeeeeeeeeeeel. 
-- 945 '92 B200 FT - 316500 km (19/06/06) - lid 728 transentience.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 10:05 #1147649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op een standaard motortje
Op een standaard motortje zal dat inderdaad niet lukken. Waar haal jij koele lucht vandaan bij 37 graden celcius of had je die aanzuigslang op de airco zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2006 21:44 #1147706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben beniewd
of die 10 pk gehaald worden.
het is net als al die andere advertenties "getuned tot 250 pk"bla bla bla bla .
 en als je dan vraagt hoe ze daar aan komen dan komt het uit de optelling die ze zelf hebben gemaakt:
 een andere uitlaat is 30 PK meer en een luchtfilter 20 etc etc.
 wat dat betreft is meten weten .. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2006 08:49 #1147749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanzuigslang zat onderaan
Aanzuigslang zat onderaan bij een gat luchthapper in de bumper. In de meeste gevallen is de lucht die daar wordt aangezogen koeler dan de lucht die onder de motorkap zit. Maar inderdaad, in de zomer maakt dat ook al niet meer uit.
Wat noem jij dan een niet-standaard motortje en wanneer zou je dan wel 18 PK uit een luchtfilter kunnen halen?
-- 945 '92 B200 FT - 316500 km (19/06/06) - lid 728 transentience.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2006 11:08 #1147762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chip, 3 inch downpipe en
Chip, 3 inch downpipe en dito uitlaat van Ferrita, Garret T3 turbo, 350 cc injectoren, Forge externe afblaas, alu intercooler (2x zo groot als origineel), electronische boostcontrol en natuurlijk een Carbonluchtfilter. Ook aan het stoppen is gedacht, rondom geperforeerde en gegroefde schijven met rvs remslangen. Om het allemaal een beetje behoorlijk op de weg te houden een dikke IPDset (voor en achter) en 4 cm verlaagd. Dus.......... helemaal niks blablablabla 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC