computer defect?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2006 21:56 #1056915
door V700 register
computer defect? is gemaakt door V700 register
945 lpt (B230FK) automaat, lpi gasinstallatie, bouwjr 95
symptomen: starten alleen met veel gas geven, erg inhouden en soms afslaan bij wegrijden, beide veroorzaakt door te veel brandstof (zowel op benzine als op gas een te hoog CO bij stationnair) soms slechtere acceleratie.
bijzonder: na reparatie (bv vervangen van sensor) is storing soms helemaal weg en begint na 3 tot 7 dagen weer stap voor stap te verslechteren.
vervangen of tijdelijk uitgewisseld: lambda, temp, pingel-sensoren, lucht meter, bougies/kabels, ontstekingsmoduul, verstuivers voor gas en benzine, pakkingen aan inlaat- en uitlaatzijde van kop.
verder: kleppen gesteld, katalisator doorboord, gasklephuis schoon gemaakt, spanning op sensor stekkers gecontroleerd,
relais op voeding van computer gezet zodat hij elke nacht ge-reset wordt.
helpt allemaal weinig of niets...??wie kent de aard van een dergelijk probleem, is het dan misschien de computer? zo ja wie kan mij eventueel tijdelijk aan een "jetronic 0 280 000 954" helpen zodat ik kan proberen of het hiervan komt.
Harrold
symptomen: starten alleen met veel gas geven, erg inhouden en soms afslaan bij wegrijden, beide veroorzaakt door te veel brandstof (zowel op benzine als op gas een te hoog CO bij stationnair) soms slechtere acceleratie.
bijzonder: na reparatie (bv vervangen van sensor) is storing soms helemaal weg en begint na 3 tot 7 dagen weer stap voor stap te verslechteren.
vervangen of tijdelijk uitgewisseld: lambda, temp, pingel-sensoren, lucht meter, bougies/kabels, ontstekingsmoduul, verstuivers voor gas en benzine, pakkingen aan inlaat- en uitlaatzijde van kop.
verder: kleppen gesteld, katalisator doorboord, gasklephuis schoon gemaakt, spanning op sensor stekkers gecontroleerd,
relais op voeding van computer gezet zodat hij elke nacht ge-reset wordt.
helpt allemaal weinig of niets...??wie kent de aard van een dergelijk probleem, is het dan misschien de computer? zo ja wie kan mij eventueel tijdelijk aan een "jetronic 0 280 000 954" helpen zodat ik kan proberen of het hiervan komt.
Harrold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2006 22:14 #1147406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic computer kapot ?
Wie is de reperateur van al deze genoemde acties ? Opzich goede ideeen maar dat automatisch resetten komt vreemd over bij mij.
Heb je de LPI-specialist ingeschakeld of de inbouwer van de installatie ? Wellicht hebben die nog een idee waar je moet kijken.
Aan de andere kant : te veel brandstof kan een brandstofpomp zijn die teveel levert.
Moeilijk. Ik weet het even niet.
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
<font face="Tahoma">The needs of the many outvie the needs of the few!</font>
Heb je de LPI-specialist ingeschakeld of de inbouwer van de installatie ? Wellicht hebben die nog een idee waar je moet kijken.
Aan de andere kant : te veel brandstof kan een brandstofpomp zijn die teveel levert.
Moeilijk. Ik weet het even niet.
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
<font face="Tahoma">The needs of the many outvie the needs of the few!</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2006 22:49 #1147412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de meeste reparaties heb ik
de meeste reparaties heb ik zelf gedaan, bij een lpi specialist kwamen we er achter dat bij stationnair draaien het CO gehalte te hoog is, ook zie hij dat het waarschijnlijk in de originele regeling van de auto zit omdat op benzine dezelfde symptomen zijn waar te nemen als op gas
bedankt voor je snelle reactie, Harrold
bedankt voor je snelle reactie, Harrold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2006 23:20 #1147421
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic distributie?
Heb je de distributieriem al gechecked? Die kan ook een paar tandjes verkeerd staan. Dan krijgt hij zijn vonk niet op tijd.<div>Of anders de CIS-klep die vastzit? Dan heb je niet het goede mengsel stationair. Of valse lucht na de luchtmassameter, bijv in de intercooler oid. </div><div></div><div>
<div>Ton-Herman</div><div></div><div>940 Estate 2.3 LPT 1996, 155.000 km</div></div>
<div>Ton-Herman</div><div></div><div>940 Estate 2.3 LPT 1996, 155.000 km</div></div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2006 00:12 #1147429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinedrukregelaar
Harrold
Benzinedrukregelaar kom ik nog niet in je lijst tegen,als het membraam lekt krijg je via het vacuümslangetje extra benzine in je inlaatspruitstuk.Je vindt genoeg hierover als je onder zoeken benzinedrukregelaar invoert.
Martijn
Benzinedrukregelaar kom ik nog niet in je lijst tegen,als het membraam lekt krijg je via het vacuümslangetje extra benzine in je inlaatspruitstuk.Je vindt genoeg hierover als je onder zoeken benzinedrukregelaar invoert.
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2006 13:02 #1147455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinedrukregelaar en
benzinedrukregelaar en tempsensor in de kop (die voor de ECU) zijn de grootste verdachten. Verder kan ook de thermostaat de boel verzieken (water te koel? Dan ook mengsel te rijk! En aangezien de LPI-ecu z'n inspuiting afleidt van de benzine-ECU geeft die dan ook teveel brandstof.
Vreemd dat je de ECU verdenkt; die doet het of doet het niet. De motor draait immers toch? Als de benzine-ecu kapot is draait íe ook niet op LPG.
Nergens heb ik gelezen dat je de ECU-foutcodes hebt (laten) uitlezen. (OBD2-stekker aansluiting in de bodem van het armsteunkastje tussen de voorstoelen. even met een schroevendraaier het losse afdekplaatje weghalen.)
Random onderdelen vervangen is met moderne auto's geen goede optie. (ook al kan je soms mazzel hebben) en jaagt je alleen onnodig op kosten
Tip: Lees eerst de errorcodes uit en concentreer je eerst op het perfect laten draaien van de auto op benzine. Goeie kans dat de auto dan ook goed zal draaien op LPG. Zo niet dan pas verder zoeken in het LPi-systeem. (slaat volgens mij ook errorcodes op)
Vreemd dat je de ECU verdenkt; die doet het of doet het niet. De motor draait immers toch? Als de benzine-ecu kapot is draait íe ook niet op LPG.
Nergens heb ik gelezen dat je de ECU-foutcodes hebt (laten) uitlezen. (OBD2-stekker aansluiting in de bodem van het armsteunkastje tussen de voorstoelen. even met een schroevendraaier het losse afdekplaatje weghalen.)
Random onderdelen vervangen is met moderne auto's geen goede optie. (ook al kan je soms mazzel hebben) en jaagt je alleen onnodig op kosten
Tip: Lees eerst de errorcodes uit en concentreer je eerst op het perfect laten draaien van de auto op benzine. Goeie kans dat de auto dan ook goed zal draaien op LPG. Zo niet dan pas verder zoeken in het LPi-systeem. (slaat volgens mij ook errorcodes op)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2006 21:35 #1147810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinedrukregelaar,
benzinedrukregelaar, stationairservo, temperatuursensor etc heb ik al gecontroleerd cq vervangen.
het vreemde is dat hij het soms een paar dagen gewoon goed doet, op het ogenblik bv rijdt hij keurig maar bij het starten krijgt hij veel te veel benzine (daar start hij automatisch op) moet dan eerst een beetje met het gaspedaal spelen om de motor netjes regelmatig te laten lopen. het is een storing die zich lijkt op te bouwen maar die met resetten (stroom s`nachts af) nauwelijks wordt beinvloed, alleen als ik bv een sensor ofzo uitwissel dan doet hij het soms een aantal dagen zo goed als perfect. hierdoor zijn naar mijn mening defecten van mechanische aard voor een groot deel uit te sluiten, bovendien heb ik dat ook wel zoveel mogelijk gecontroleerd.
de codes uitlezen is misschien wel een goed idee, ik zal hier binnenkort eens werk van maken
ieder geval fijn dat er behulpzaam door clubbroeders wordt meegedacht.
groet, Harrold
het vreemde is dat hij het soms een paar dagen gewoon goed doet, op het ogenblik bv rijdt hij keurig maar bij het starten krijgt hij veel te veel benzine (daar start hij automatisch op) moet dan eerst een beetje met het gaspedaal spelen om de motor netjes regelmatig te laten lopen. het is een storing die zich lijkt op te bouwen maar die met resetten (stroom s`nachts af) nauwelijks wordt beinvloed, alleen als ik bv een sensor ofzo uitwissel dan doet hij het soms een aantal dagen zo goed als perfect. hierdoor zijn naar mijn mening defecten van mechanische aard voor een groot deel uit te sluiten, bovendien heb ik dat ook wel zoveel mogelijk gecontroleerd.
de codes uitlezen is misschien wel een goed idee, ik zal hier binnenkort eens werk van maken
ieder geval fijn dat er behulpzaam door clubbroeders wordt meegedacht.
groet, Harrold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam