Ruitenwisser achter V90 en 945
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2025 19:58 #1112198
door V700 register
Ruitenwisser achter V90 en 945 is gemaakt door V700 register
Goedenavond allen,
Onlangs heb ik de achterklep van mijn 945 ('97) vervangen voor een van een V90.
Allemaal leuk en aardig, alles werkt behalve dat de ruitenwisser van de V90 vergaan was. Ik wilde dus mijn 'oude' ruitenwisserblad overzetten (alleen het vervangingsdeel), maar dat past niet lekker. Die van een 945 lijkt iets breder en klemt daardoor.
Iemand enig idee of dat klopt, en of er op een V90 een ander wisserblad hoort? En welke moet ik dan hebben? Iemand met een V90 en ervaring?
Estateservices maakt het onderscheid niet, en ik vertrouw de 'normale' webshops niet zo omdat ik niet op kenteken kan zoeken. Straks zit ik met een wisser voor een auto uit dit millennium, dat moet je ook niet willen.
Dank vast!
Onlangs heb ik de achterklep van mijn 945 ('97) vervangen voor een van een V90.
Allemaal leuk en aardig, alles werkt behalve dat de ruitenwisser van de V90 vergaan was. Ik wilde dus mijn 'oude' ruitenwisserblad overzetten (alleen het vervangingsdeel), maar dat past niet lekker. Die van een 945 lijkt iets breder en klemt daardoor.
Iemand enig idee of dat klopt, en of er op een V90 een ander wisserblad hoort? En welke moet ik dan hebben? Iemand met een V90 en ervaring?
Estateservices maakt het onderscheid niet, en ik vertrouw de 'normale' webshops niet zo omdat ik niet op kenteken kan zoeken. Straks zit ik met een wisser voor een auto uit dit millennium, dat moet je ook niet willen.
Dank vast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2025 01:28 #1476373
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vparts
Hallo Bouer
Vparts in Zweden biedt <a href=" vparts.se/nl/torkararm-med-blad-till-bak...-v90-sa19090611.html " target="_blank">één wisserarm aan voor de achterklep voor de 740, 940, 960 en V90.
<blockquote>
Achterste ruitenwisserarm met kap en Ruitenwisserbladen voor Volvo 740, 940, 960, V90. Deze ruitenwisserarm heeft hetzelfde ontwerp als die origineel op de Volvo V90 97-98 zat.
</blockquote>
Of dat betekent dat er altijd dezelfde wisser gemonteerd is door Volvo kan ik je niet zeggen, maar Vparts laat delen namaken met dezelfde specificaties als de originelen van Volvo. Ik meen zelfs door de originele producenten.
Vparts is de enige leverancier overigens waar je nog een originele wisserarm voor de achterklep zult vinden. Ik heb 'm hier nog in de doos staan, moet 'm nog monteren. Maar het ding ziet er goed uit.
groetjes
Mathy
Vparts in Zweden biedt <a href=" vparts.se/nl/torkararm-med-blad-till-bak...-v90-sa19090611.html " target="_blank">één wisserarm aan voor de achterklep voor de 740, 940, 960 en V90.
<blockquote>
Achterste ruitenwisserarm met kap en Ruitenwisserbladen voor Volvo 740, 940, 960, V90. Deze ruitenwisserarm heeft hetzelfde ontwerp als die origineel op de Volvo V90 97-98 zat.
</blockquote>
Of dat betekent dat er altijd dezelfde wisser gemonteerd is door Volvo kan ik je niet zeggen, maar Vparts laat delen namaken met dezelfde specificaties als de originelen van Volvo. Ik meen zelfs door de originele producenten.
Vparts is de enige leverancier overigens waar je nog een originele wisserarm voor de achterklep zult vinden. Ik heb 'm hier nog in de doos staan, moet 'm nog monteren. Maar het ding ziet er goed uit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2025 09:03 #1476376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tip!
Dank voor de tip!
Dit is echter de complete wisserarm, het gaat mij om alleen het blad. De arm is nog intact, behalve het naafkapje, maar daar heb ik nog geen 94 euro voor over.
Dit is echter de complete wisserarm, het gaat mij om alleen het blad. De arm is nog intact, behalve het naafkapje, maar daar heb ik nog geen 94 euro voor over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2025 14:05 #1476377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je toch geen kapje hebt,
Als je toch geen kapje hebt, zet dan de hele ruitenwisser-arm over.
Dat past (althans, mijn V90 ruitenwisser paste in zijn geheel op mijn 945 uit '92).
-edit- ik lees nu naafkapje ipv dat ding over de hele wisser heen. Misschien dat die laatste wel op de wisser van de 945 past, dan kan je hem alsnog overzetten. Dat is echt minimaal werk.
Dat past (althans, mijn V90 ruitenwisser paste in zijn geheel op mijn 945 uit '92).
-edit- ik lees nu naafkapje ipv dat ding over de hele wisser heen. Misschien dat die laatste wel op de wisser van de 945 past, dan kan je hem alsnog overzetten. Dat is echt minimaal werk.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2025 19:14 #1476380
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Tradera
Als die van een V40, V70 of XC70 zou passen had je hem voor een zacht
prijsje in Zweden kunnen halen.
Volvo nummer 9483166
www.tradera.com/nl/item/343434/656230861...-vindrutetorkare-arm
Wat ik wil zeggen is, mocht je dingen zoeken kijk dan ook even op Tradera.
De prijzen vallen vaak reuze mee en je kan zoeken in het Nederlands als je
bovenaan even het juiste land selecteert.
Dat heb ik alvast gedaan: www.tradera.com/nl
Ik zoek dan op volvo 740 of volvo 940 en heb al wat leuke dingen gevonden
zoals twee prima deurrubbers voor de voordeuren voor nog geen 75 euro.
Je hebt wel een creditcard nodig voor de betalingen.
prijsje in Zweden kunnen halen.
Volvo nummer 9483166
www.tradera.com/nl/item/343434/656230861...-vindrutetorkare-arm
Wat ik wil zeggen is, mocht je dingen zoeken kijk dan ook even op Tradera.
De prijzen vallen vaak reuze mee en je kan zoeken in het Nederlands als je
bovenaan even het juiste land selecteert.
Dat heb ik alvast gedaan: www.tradera.com/nl
Ik zoek dan op volvo 740 of volvo 940 en heb al wat leuke dingen gevonden
zoals twee prima deurrubbers voor de voordeuren voor nog geen 75 euro.
Je hebt wel een creditcard nodig voor de betalingen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2025 01:22 #1476381
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic CC
Hallo Marcel
Ik weet even niet hoe ik de laatste tijd betaal, maar een creditcard is volgens mij niet per se nodig bij Tradera.
groetjes
Mathy
Ik weet even niet hoe ik de laatste tijd betaal, maar een creditcard is volgens mij niet per se nodig bij Tradera.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2025 14:52 #1476384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ..maar je weet niet hoe je
..maar je weet niet hoe je betaalt. Klinkt als de ideale klant.
Anyway, op de site staat dat je ook met Paypal, Google Play en Apple pay kan betalen.
Interessante site Marcel, dankjewel.
Anyway, op de site staat dat je ook met Paypal, Google Play en Apple pay kan betalen.
Interessante site Marcel, dankjewel.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2025 21:48 #1476385
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Toch CC
Hallo Martijn
M'n geheugen is ronduit k..
Ik heb een tijdje buiten Tradera om betaald. Tradera is de laatste jaren een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor mensen van buiten Zweden, maar dat was dus niet altijd zo. Tegenwoordig wordt de prijs automatisch door Tradera omgerekend naar Euro's. Maar toen je nog niet in Euro's kon betalen, heb ik meestal contact opgenomen met de verkoper, het bedrag zelf omgerekend naar Euro's, dat iets naar boven afgerond en de verkoper gevraagd of dat OK was. En bij goedkeuring, wat volgens mij altijd gebeurde, heb ik het geld gewoon overgemaakt naar de IBAN van de verkoper. Maar de laatste tijd gaat dat gemakkelijker en met kopersbescherming (voor een kleine bijdrage).
Apple Pay pakt ie om de een of andere reden niet. Normaal gesproken betaal ik off-line bijna alles met Apple Pay.
Maar ik heb even gezocht: Ik betaal bij Tradera de laatste tijd schijnbaar gewoon met creditcard.
groetjes
Mathy
M'n geheugen is ronduit k..
Ik heb een tijdje buiten Tradera om betaald. Tradera is de laatste jaren een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor mensen van buiten Zweden, maar dat was dus niet altijd zo. Tegenwoordig wordt de prijs automatisch door Tradera omgerekend naar Euro's. Maar toen je nog niet in Euro's kon betalen, heb ik meestal contact opgenomen met de verkoper, het bedrag zelf omgerekend naar Euro's, dat iets naar boven afgerond en de verkoper gevraagd of dat OK was. En bij goedkeuring, wat volgens mij altijd gebeurde, heb ik het geld gewoon overgemaakt naar de IBAN van de verkoper. Maar de laatste tijd gaat dat gemakkelijker en met kopersbescherming (voor een kleine bijdrage).
Apple Pay pakt ie om de een of andere reden niet. Normaal gesproken betaal ik off-line bijna alles met Apple Pay.
Maar ik heb even gezocht: Ik betaal bij Tradera de laatste tijd schijnbaar gewoon met creditcard.
groetjes
Mathy
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2025 23:50 #1476386
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic CC koppelen
Je kon je creditcard koppelen aan je profiel maar dat heb ik niet gedaan.
Dat voelde niet goed bij mij, dus elke keer vul ik de gegevens opnieuw in.
Ik heb daar tot nu toe vier keer wat gekocht en elke keer verliep het betalen
en verzenden prima.
Dat voelde niet goed bij mij, dus elke keer vul ik de gegevens opnieuw in.
Ik heb daar tot nu toe vier keer wat gekocht en elke keer verliep het betalen
en verzenden prima.
Moderators: Jerry Stam