Demontage klokkenwinkel 960. Wie weet waar en hoe?

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-05-2024 18:26 #1111999 door ADRIAANB234FT
Bij een 940 is het ontgrendelen en loshalen van de klokkenwinkel een fluitje van een cent. Maar bij een 960 (type 1 t/m '93) is dat een stuk omslachtiger. Bijvoorbeeld omdat aan weerskanten van het paneel rond de klokken ventilatieroosters vastzitten. Bovendien lopen er langs de onderkant van het paneel chromekleurige stripjes die ook verwijderd moeten worden, lijkt mij. Al met al een minder makkelijke klus dan bij een 940. Is voor de demontage hiervan een beschrijving voorhanden?

Vind overigens wel een topic uit 2006 van Eric Bakker over hetzelfde onderwerp, maar daarmee schiet ik helaas weinig op. Ook omdat onder andere de illustraties die daarbij door Hedwig zijn geplaatst imiddels zijn verdwenen.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2024 20:01 #1475010 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik heb alleen ervaring met de
Ik heb alleen ervaring met de 960-II maar volgens mij is dat precies hetzelfde als bij de 960-I.

1. Beschermkap van het stuur verwijderen.Alle schakelaars in het dashboard verwijderen. Stuur in onderste positie zetten.
2. Middenconsole los maken en een beetje naar achteren schuiven
3. Vervolgens de twee torxen losmaken aan de onderkant van de radioconsole
4. Radio verwijderen, dan zie je links en rechts twee pallen die met een schroevendraaier naar binnen moet trekken. Als het goed is kun je nu de radioconsole verwijderen. Je kunt nu een aantal torxen verwijderen.
5 Linker schakelaars verwijderen en daarna ook de console los klikken (geen schroeven). Je kunt nu nogmaals een aantal torxen verwijderen.
6. De linker en twee middelste ventilatorroosters er uit halen (met eens schroevenraaier wrikken, kliksysteem) en dan kun je nog meer torxen verwijderen.
7 Aan de bovenkant van de instrumentenconsole zitten twee klepjes. Die kun je losklikken en nogmaals twee torxen verwijderen.
8. Instrumenten console verwijderen, daarna instrumentenpaneel een stukje naar voren trekken, de connectoren losmaken en vervolgens het instrumentenpaneel verwijderen.
.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-05-2024 21:50 #1475011 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Helder
Dankjewel Piet voor de heldere beschrijving!

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC