740 in een kantelbrug
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2024 20:00 #1111995
door V700 register
740 in een kantelbrug is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Het heeft een paar jaar langer geduurd dan gedacht maar nu dan toch zover, ik wil mijn 740 estate in een kantelbrug ophangen om zo makkelijker de (vele) roestplekken en gaten in de bodem aan te gaan pakken.
De auto is volledig gestript alleen het kale casco is nog over.
Ik ben van plan om kantelbrug aan de bumpersteunen te monteren.
Mijn vraag is zijn de bumpersteunen voldoende sterk om het kale casco aan op te hangen?
Heeft iemand anders al zoiets gedaan?
Alvast bedankt!
Gr JosZ
Het heeft een paar jaar langer geduurd dan gedacht maar nu dan toch zover, ik wil mijn 740 estate in een kantelbrug ophangen om zo makkelijker de (vele) roestplekken en gaten in de bodem aan te gaan pakken.
De auto is volledig gestript alleen het kale casco is nog over.
Ik ben van plan om kantelbrug aan de bumpersteunen te monteren.
Mijn vraag is zijn de bumpersteunen voldoende sterk om het kale casco aan op te hangen?
Heeft iemand anders al zoiets gedaan?
Alvast bedankt!
Gr JosZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-05-2024 01:05 #1475007
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik zou
Achter de bevestigingspunten van de trekhaak nemen
en
Voor de punten waar de traverse van het voortrein aan de chassisbalken zit.
en
Voor de punten waar de traverse van het voortrein aan de chassisbalken zit.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-05-2024 09:59 #1475020
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic kale casco
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-05-2024 12:21 #1475024
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Geheel afhankelijk van stabiliteit carrosserie
Carrosserie in kantelbrug hangen is ideaal voor restauratie: je kan veel eenvoudiger bij allerlei punten komen en kan vaak lastige lasposities voorkomen.
Echter: pas op voor torsie in je carrosserie.
Het is (dus) erg belangrijk om te weten hoe verzwakt je carrosserie is of gaat worden tijdens je restauratie werkzaamheden. Om torsie krachten op te vangen worden er bijv. Vaak verstevigings kruizen in bijv. Deuropeningen gelast / geschroefd wanneer balken erg verzwakt zijn / vervangen worden.
Sommige (Amerikaanse) cabrio’s kunnen alleen in een kantelbrug gehangen worden wanneer ze op een hulpchassis zijn bevestigd.
Echter: pas op voor torsie in je carrosserie.
Het is (dus) erg belangrijk om te weten hoe verzwakt je carrosserie is of gaat worden tijdens je restauratie werkzaamheden. Om torsie krachten op te vangen worden er bijv. Vaak verstevigings kruizen in bijv. Deuropeningen gelast / geschroefd wanneer balken erg verzwakt zijn / vervangen worden.
Sommige (Amerikaanse) cabrio’s kunnen alleen in een kantelbrug gehangen worden wanneer ze op een hulpchassis zijn bevestigd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2024 20:15 #1475034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je tip!
Dank voor je tip!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2024 20:38 #1475035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En uiteraard post ik foto's
En uiteraard post ik foto's als hij in de kantelbrug hangt!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2024 22:12 #1475554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 hangt in de kantelbrug
Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat en het is en blijft een hobby project. Mijn kantelbrug is zelfbouw gebaseerd op de vocor kantelbrug en bleek toch wat aan de krappe kant te zijn. Met het draaipunt haalde ik de hoogte niet om de auto volledig te kunnen kantelen. Daarom heb ik de midden staander gemaakt dit verbeterde de stabiliteit ook gelijk flink. De 740 heb ik met een poetsbrug op de juiste hoogte getild en zo in de kantelbrug gemonteerd. Voor de montage punten heb ik aan de achterzijde de trekhaakpunten gebruikt, aan de voorzijde de bumpersteunen en de boutgaten waar het subframe aan de draagbalk vast zit. Het zwaartepunt ligt nu iets hoger dan het draaipunt, ik schat een 10 cm. Hij is met enige inspanning goed te verdraaien. Binnenkort ga ik met een straalketel eens kijken wat er van de onderkant overblijft.
Moderators: Jerry Stam