Volvo 740 start af en toe niet

• Kurt Bastmeijer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2023 08:07 #1111792 door Kurt Bastmeijer
Volvo 740 start af en toe niet is gemaakt door Kurt Bastmeijer
Beste leden,

Sinds een maandje of twee heb ik de verlengde 740 'limousine' van mijn vader overgenomen. Ik ben echt een leek als het gaat om auto's dus fijn dat ik om jullie expertise kan vragen. Het gaat om een Volvo 740 Sedan 2.3 GL B230K 84 kW (right hand drive).

Al een vrij lange tijd start de volvo soms niet. Dit gebeurt willekeurig maar meestal wanneer je een stuk hebt gereden je hem even stilzet en hem dan weer wilt starten. Nu zit er een nieuwe accu in en heb ik de start motor al laten reviseren. In eerste instantie een andere gereviseerde startmotor erin laten zetten maar dat was al helemaal drama. Auto had heel veel moeite met starten maar maakte wel een heel ander geluid toen. Uiteindelijk de originele startmotor laten reviseren en hij start weer heerlijk (meestel dan).

Mijn vader heeft een lange tijd geleden wel wat met het contactslot laten doen want vertelde dat dit 10 jaar geleden ook wel een probleem is geweest. Echter viel de auto toen ook wel eens uit tijdens het rijden en dat is nu nooit het geval geweest. Wanneer ik het contactslot omdraai naar II dan hoor ik wel een geluid van onder de auto komen. Wanneer ik de auto dan probeer te starten hoor je alleen een enkele vrij zachte doffe tik. Dus niet het geluid van de startmotor als de accu leeg is (even als vergelijking).

Heeft iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn? Of waar ik de garage naar kan laten kijken? Het vervelende is dat hij bij de garage tot nu toe altijd gestart heeft dus dat maakt het zoeken van het probleem natuurlijk wat lastiger. De ANWB heeft kort geleden de conclusie getrokken dat het de startmotor is maar goed helaas is dit niet het geval.

Alvast dank voor het mee denken en mochten jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Toine