Monteur gezocht voor de inlaat van mijn 960
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2023 12:27 #1111715
door Peter Vijn
Monteur gezocht voor de inlaat van mijn 960 is gemaakt door Peter Vijn
Mijn Volvo station 960 II uit 1996 (330000 km) loopt stationair op 4 cylinders, 1 en 2 doen dat niet mee. Bij iets hoger toerental pikken deze twee cylinders op.
De diagnose is glashelder: er zit een lek tussen het inlaat spruitstuk en het blok, geconstateerd door te luisteren m.b.v. een siliconen slangetje en door een beetje butaan te spuiten waarna cylinders 1 en 2 weer even meedoen.
Maar ik heb niet de ruimte, het gereedschap en de ervaring voor deze best grote klus en wil daarom graag z.s.m. in contact komen met iemand die dit voor mij kan uitvoeren. Ik kom de auto dan graag brengen en ik kan hem ook een paar dagen missen.
Van Henk Huisman heb ik gehoord dat dat dan ook een goede gelegenheid is om de carterventilatie doos te verwisselen
Mijn 960 heeft geen EGR, wat de demontage enigszins vergemakkelijkt.
Ik heb een foto bijgevoegd waar ik het slangetje heb ingestoken, het lek zit dan ongeveer 10 cm naar beneden.
Het zou super zijn als u mij kan helpen om deze klus goed te klaren.
De diagnose is glashelder: er zit een lek tussen het inlaat spruitstuk en het blok, geconstateerd door te luisteren m.b.v. een siliconen slangetje en door een beetje butaan te spuiten waarna cylinders 1 en 2 weer even meedoen.
Maar ik heb niet de ruimte, het gereedschap en de ervaring voor deze best grote klus en wil daarom graag z.s.m. in contact komen met iemand die dit voor mij kan uitvoeren. Ik kom de auto dan graag brengen en ik kan hem ook een paar dagen missen.
Van Henk Huisman heb ik gehoord dat dat dan ook een goede gelegenheid is om de carterventilatie doos te verwisselen
Mijn 960 heeft geen EGR, wat de demontage enigszins vergemakkelijkt.
Ik heb een foto bijgevoegd waar ik het slangetje heb ingestoken, het lek zit dan ongeveer 10 cm naar beneden.
Het zou super zijn als u mij kan helpen om deze klus goed te klaren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2023 12:56 #1473371
door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Overig werk
Na die inlaat-klus zou ik ook graag:
1. de voorste draagarmen vernieuwen (of de bestaande van nieuwe bussen voorzien)
2. de automatische transmissie olie verversen, liefst 2x, geen powerflush)
3. een trekhaak monteren
4. de auto verdere nalopen op 'quick wins', ofschoon hij uitstekend rijdt.
1. de voorste draagarmen vernieuwen (of de bestaande van nieuwe bussen voorzien)
2. de automatische transmissie olie verversen, liefst 2x, geen powerflush)
3. een trekhaak monteren
4. de auto verdere nalopen op 'quick wins', ofschoon hij uitstekend rijdt.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2023 07:46 #1473376
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Misschien is het een goed
Misschien is het een goed idee om lid te worden van deze vereniging en mee te doen met de sleuteldagen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2023 14:26 #1473402
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ik kan de raad van Astax alleen maar ondersteunen.
Gewoon lid worden, of een goede garage zoeken.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2023 19:58 #1473571
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Inlaat van 960 opgelost.
Voor de info hoe dit is afgelopen met deze 965.
Inlaat probleem van 960 opgelost, oorzaak was een slechte in laat pakking. ( was wat erg droog geworden )
Verdere rammels in het onderstel / wielophanging waren de stapstokjes en draagarm rubbers en bussen van de vooras.
Tevens de achteras stabilisator rubbers vervangen, en alles weer stil zo een 960 behoort te rijden.
Groeten Henk
Inlaat probleem van 960 opgelost, oorzaak was een slechte in laat pakking. ( was wat erg droog geworden )
Verdere rammels in het onderstel / wielophanging waren de stapstokjes en draagarm rubbers en bussen van de vooras.
Tevens de achteras stabilisator rubbers vervangen, en alles weer stil zo een 960 behoort te rijden.
Groeten Henk
- Peter Vijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2023 22:21 #1473673
door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic De auto rijdt weer als nieuw
Dank Henk,
De auto rijdt werkelijk weer geweldig. Een enorm verschil. Inmiddels is de auto meegeweest voor twee weken naar Engeland, waar ie vele kilometers heeft gemaakt over slechte en zelfs onverharde wegen. De auto heeft dit glansrijk doorstaan. Ik dank je voor je bemiddeling om de juiste mensen te vinden. Ze hebben niet enkel uitgevoerd wat ik/jij vroeg, maar ook andere punten aangepakt (zoals een gat in de uitlaat bij de katalysator, de stokjes en meer.
Groet, Peter
De auto rijdt werkelijk weer geweldig. Een enorm verschil. Inmiddels is de auto meegeweest voor twee weken naar Engeland, waar ie vele kilometers heeft gemaakt over slechte en zelfs onverharde wegen. De auto heeft dit glansrijk doorstaan. Ik dank je voor je bemiddeling om de juiste mensen te vinden. Ze hebben niet enkel uitgevoerd wat ik/jij vroeg, maar ook andere punten aangepakt (zoals een gat in de uitlaat bij de katalysator, de stokjes en meer.
Groet, Peter
Moderators: Jerry Stam