Kleppen verwarming
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2023 20:36 #1111683
door V700 register
Kleppen verwarming is gemaakt door V700 register
Hallo,
Even jullie advies gevraagd in verband met de verwarming en de koeling in mijn 760 van 1990.
Ik heb een automatische klimaatregeling die op dit moment niet werkt. De vorige eigenaar heeft de airco doorgelust, want die zou volgens hem leeg zijn. Blijkbaar nog van het oude type gas, waardoor vullen niet meer mogelijk is.
Volgende week gebeurt er een omvorming. Kan meevallen, kan tegenvallen.
Dan het eigenlijke probleem: de blazer werkt (in alle standen), warm (en voorlopig minder warm) werkt ook. Maar hoeveel ik ook aan de knop draai om een andere zone te kiezen, de lucht komt alleen maar uit de beide zijkanten van het dashboard (aan de zijarmen) en aan de voeten (1 en dezelfde stand)
Al de rest werkt niet. Volgens mij een vacuüm probleem omdat de klepregeling vacuüm gestuurd worden.
Ik heb het dashboard al verwijderd en daar de verschillende gekleurde vacuumleidingen gecontroleerd om te zien of ze goed vastzitten.
Dan heb ik aan de bestuurderskant het paneel weggehaald om de ‘vacuümpompen’ te zien bekijken. Alle leidingen zitten daar ook nog op hun plaats.
Kan iemand me verder op weg helpen door te zeggen hoe ik een correcte diagnose kan stellen?
Bedankt!
Even jullie advies gevraagd in verband met de verwarming en de koeling in mijn 760 van 1990.
Ik heb een automatische klimaatregeling die op dit moment niet werkt. De vorige eigenaar heeft de airco doorgelust, want die zou volgens hem leeg zijn. Blijkbaar nog van het oude type gas, waardoor vullen niet meer mogelijk is.
Volgende week gebeurt er een omvorming. Kan meevallen, kan tegenvallen.
Dan het eigenlijke probleem: de blazer werkt (in alle standen), warm (en voorlopig minder warm) werkt ook. Maar hoeveel ik ook aan de knop draai om een andere zone te kiezen, de lucht komt alleen maar uit de beide zijkanten van het dashboard (aan de zijarmen) en aan de voeten (1 en dezelfde stand)
Al de rest werkt niet. Volgens mij een vacuüm probleem omdat de klepregeling vacuüm gestuurd worden.
Ik heb het dashboard al verwijderd en daar de verschillende gekleurde vacuumleidingen gecontroleerd om te zien of ze goed vastzitten.
Dan heb ik aan de bestuurderskant het paneel weggehaald om de ‘vacuümpompen’ te zien bekijken. Alle leidingen zitten daar ook nog op hun plaats.
Kan iemand me verder op weg helpen door te zeggen hoe ik een correcte diagnose kan stellen?
Bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2023 09:17 #1473216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achter het dashbordkastje zit
Achter het dashbordkastje zit een schakelblok wat een vacuum vanuit de motorruimte krijgt en dan aan de hand van een elektrisch signaal het vacuum verdeelt over de kleppen.
s3.eu-central-1.amazonaws.com/cache.api....26e82ec4ff1c1fe.jpeg
Wat je mist is of het vacuum wat van je gasklephuis komt, of het elektrische signaal komt niet goed door.
Ik heb dus wel eens gehad dat de soldeerpunten van dit schakelblok waren gebroken..
s3.eu-central-1.amazonaws.com/cache.api....26e82ec4ff1c1fe.jpeg
Wat je mist is of het vacuum wat van je gasklephuis komt, of het elektrische signaal komt niet goed door.
Ik heb dus wel eens gehad dat de soldeerpunten van dit schakelblok waren gebroken..
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2023 13:51 #1473218
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als je die twee boutjes
Als je die twee boutjes losschroeft kan je het vacuumverdeel blok openen. Als er een vacuum lek is bij één van de kleppen dan zie je dat omdat er dan ook stof naar binnen wordt gezogen. Meestal is dat bij het gele slangetje van de dubbelklep. Opties zijn de lekkende klep vervangen of de vacuumslang blokkeren. In het geval van de gele slang mis je dan de luchtstroom naar de voeten.
Als je geen stof in het vacuumverdeelblok ziet kan het inderdaad ook een slechte soldeerverbinding van dit blok zijn.
Dat kenmerkt zich meestal doordat het systeem 's ochtens vroeg als het nog koud nog wel normaal werkt maar later op een warme dag niet meer.
Als je geen stof in het vacuumverdeelblok ziet kan het inderdaad ook een slechte soldeerverbinding van dit blok zijn.
Dat kenmerkt zich meestal doordat het systeem 's ochtens vroeg als het nog koud nog wel normaal werkt maar later op een warme dag niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2023 20:57 #1473219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt voor de tips, die module ben ik tegengekomen! Volgende week vijs ik hem eens los!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2023 21:43 #1473235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem gevonden
Moderators: Jerry Stam