Binnenverlichting en CV met AB
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2023 20:06 #1111630
door Mathy van Nisselroy
Binnenverlichting en CV met AB is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik meen dat de binnenverlichting aangaat en een tijdje aanblijft, als de auto een afstandsbediening voor de CV heeft (en daarvan gebruik wordt gemaakt om de auto te openen). Hoe wordt die binnenverlichting in dat geval precies aangestuurd?
groetjes
Mathy
Ik meen dat de binnenverlichting aangaat en een tijdje aanblijft, als de auto een afstandsbediening voor de CV heeft (en daarvan gebruik wordt gemaakt om de auto te openen). Hoe wordt die binnenverlichting in dat geval precies aangestuurd?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2023 09:01 #1472886
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Anders
Is een functie van de binnenverlichting.
Dus zit allemaal in het armatuurtje.
Mijn 740 uit 91 had dat niet. De 940 96 wel.
Dus zit allemaal in het armatuurtje.
Mijn 740 uit 91 had dat niet. De 940 96 wel.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2023 11:50 #1472888
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De vertraging
De vertraging zit in de armatuur zelf inderdaad, deze kan je triggeren met een massa puls vanuit de centrale vergrendeling. Je kan meerdere setups maken:
Lamp trigger aan bij openen EN sluiten.
Lamp trigger aan bij openen.
Lamp trigger aan bij sluiten.
Relais pakken en spoel verbinden aan beide draden vanaf de CV. Een contact punt aan de massa en de andere aan de draad van de deur schakelaar. De lamp zal dan getriggerd worden bij openen en sluiten. Één kan van de spoel aan de massa of plus en de andere spoel aan één van de draden van de CV zal ervoor zorgen dat de lamp getriggerd word bij openen of sluiten naar gelang hoe je het relais aansluit.
Het relais kan gewoon een standaard maak relais zijn.
Groetjes
Gerben
Lamp trigger aan bij openen EN sluiten.
Lamp trigger aan bij openen.
Lamp trigger aan bij sluiten.
Relais pakken en spoel verbinden aan beide draden vanaf de CV. Een contact punt aan de massa en de andere aan de draad van de deur schakelaar. De lamp zal dan getriggerd worden bij openen en sluiten. Één kan van de spoel aan de massa of plus en de andere spoel aan één van de draden van de CV zal ervoor zorgen dat de lamp getriggerd word bij openen of sluiten naar gelang hoe je het relais aansluit.
Het relais kan gewoon een standaard maak relais zijn.
Groetjes
Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2023 22:18 #1472895
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
De vertraging ken ik. Daar gaat het mij niet om. Ik meen me te herinneren, dat de binnenverlichting aan gaat, als je met de afstandsbediening de deuren van het slot doet.
groetjes
Mathy
De vertraging ken ik. Daar gaat het mij niet om. Ik meen me te herinneren, dat de binnenverlichting aan gaat, als je met de afstandsbediening de deuren van het slot doet.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2023 10:17 #1472897
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Met AB
Ha Gerben,
Leuk die zelfbouw trigger, niet aangedacht.
Met AB kun je het relais overslaan.
De AB geeft je al een minpuls die je kunt gebruiken.
Leuk die zelfbouw trigger, niet aangedacht.
Met AB kun je het relais overslaan.
De AB geeft je al een minpuls die je kunt gebruiken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2023 10:54 #1472911
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt
Klopt helemaal Adrian.
Van een universele AB CV set kan je desnoods ook nog de draad pakken die bedoeld is voor het openen van de kofferbak, dan heb je een aparte knop op je AB waarmee je de interieur verlichting aan kan zetten, ook best leuk haha.
Groetjes,
Gerben
Van een universele AB CV set kan je desnoods ook nog de draad pakken die bedoeld is voor het openen van de kofferbak, dan heb je een aparte knop op je AB waarmee je de interieur verlichting aan kan zetten, ook best leuk haha.
Groetjes,
Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2023 15:56 #1472914
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Origineel
Hallo Volvisti
Maar waar wordt die minpuls opgepikt bij een origineel Volvo Guard Alarm of een originele afstandsbediening?
Ik wil dus niet weten waar ik 'm op KAN pakken, maar hoe Volvo dat destijds heeft bedacht!
groetjes
Mathy
Maar waar wordt die minpuls opgepikt bij een origineel Volvo Guard Alarm of een originele afstandsbediening?
Ik wil dus niet weten waar ik 'm op KAN pakken, maar hoe Volvo dat destijds heeft bedacht!
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2023 16:33 #1472917
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Originele Volvo guard
Guard 1 heeft de functie niet. Volgens mij Guard 2 en dan vooral in de 960.
De precieze pin weet ik niet maar in de 960 zit het mooi verstopt in de midden tunnel.
Groetjes,
Gerben
De precieze pin weet ik niet maar in de 960 zit het mooi verstopt in de midden tunnel.
Groetjes,
Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2023 22:43 #1472927
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Zoeken in de schema's
Ga je gang.
Mijn idee: guard gebruikt ook een minpuls om de deuren te openen en een tweede om de deuren te sluiten.
Je kunt dat concluderen uit de relaisvoet bekabeling waar het guard ingestoken is.
Dat lampje gaat branden wanneer er een deur openstaat en de timer in het armatuur zorgt er voor dat het lampje nog een tijdje blijft branden nadat alle deuren weer dicht zijn. Meer niet naar mijn idee.
Mijn idee: guard gebruikt ook een minpuls om de deuren te openen en een tweede om de deuren te sluiten.
Je kunt dat concluderen uit de relaisvoet bekabeling waar het guard ingestoken is.
Dat lampje gaat branden wanneer er een deur openstaat en de timer in het armatuur zorgt er voor dat het lampje nog een tijdje blijft branden nadat alle deuren weer dicht zijn. Meer niet naar mijn idee.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2023 17:04 #1472938
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eens
Eens met Adriaan, mijn vermoeden is ook dat de guard alleen maar een trigger geeft en de vertraging alleen maar in de armatuur zit.
(Er zijn ook aftermarket vertragers te krijgen waarmee je dus alsnog het zelfde effect kan realiseren)
Groetjes,
Gerben
(Er zijn ook aftermarket vertragers te krijgen waarmee je dus alsnog het zelfde effect kan realiseren)
Groetjes,
Gerben
Moderators: Jerry Stam