Achter ruitenwissersproeier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2022 21:07 #1111451
door V700 register
Achter ruitenwissersproeier is gemaakt door V700 register
Beste forummers,
Mijn achter ruitenwissersproeier sproeit niet.
Ik hoor, zodra ik het knopje in druk wel het motortje draaien maar sproeien ho maar.
Voordat ik nu van voor naar achteren aan de slag ga zijn er misschien vanuit ervaring zaken te melden die het zoeken en oplossen makkelijker maken.
Is het hetzelfde motortje/pompje welke de voorkant bedient? Deze werkt nl prima. Komen hier een uitgang tbv voor en eentje voor achter uit?
Hoe loopt de leiding van voor naar achteren, binnen of onder de auto?
Neem aan dat hetzelfde reservoir gebruikt wordt.
Het zou fijn zijn wanneer ik dit ook weer aan de praat kan krijgen.
Alvast bedankt weer voor het meedenken.
Groeten, Sjef.
Mijn achter ruitenwissersproeier sproeit niet.
Ik hoor, zodra ik het knopje in druk wel het motortje draaien maar sproeien ho maar.
Voordat ik nu van voor naar achteren aan de slag ga zijn er misschien vanuit ervaring zaken te melden die het zoeken en oplossen makkelijker maken.
Is het hetzelfde motortje/pompje welke de voorkant bedient? Deze werkt nl prima. Komen hier een uitgang tbv voor en eentje voor achter uit?
Hoe loopt de leiding van voor naar achteren, binnen of onder de auto?
Neem aan dat hetzelfde reservoir gebruikt wordt.
Het zou fijn zijn wanneer ik dit ook weer aan de praat kan krijgen.
Alvast bedankt weer voor het meedenken.
Groeten, Sjef.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2022 21:14 #1472029
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Twee punten
Twee bekende punten waar verbindingen tussen de leiding vaak losgaan zijn:
- Bij de voorkant passagiersdeur (is het daar nat van de vloeistof?) De leiding loopt daar onder het plastic.
- Het afneembare klepje rechtsachterin (als het een 945 is) even afnemen en als daar ruitenwisservloeistof te vinden is, is de aansluiting achter de bekleding los of eventueel het ventiel dat daar zit kapot.
- Bij de voorkant passagiersdeur (is het daar nat van de vloeistof?) De leiding loopt daar onder het plastic.
- Het afneembare klepje rechtsachterin (als het een 945 is) even afnemen en als daar ruitenwisservloeistof te vinden is, is de aansluiting achter de bekleding los of eventueel het ventiel dat daar zit kapot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2022 21:20 #1472030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achter ruitenwissersproeier
Ik was kennelijk iets te snel want zag dat dit al veel vaker onderwerp van topics was. Ben inmiddels al wijzer hie e.e.a. loopt qua leiding en zal, zoals ook de ‘Leidse Kade’ meldt beide posities checken.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2022 12:42 #1472073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
…met dank aan de zinnige tips.
Ondanks deze tips toch maar vooraan begonnen. Leiding vlak bij de pomp doorgesneden. Daar spoot het water uit. Bij het passagiers gedeelte zag alles er droog uit. Toen maar de rechter achterbekleding in de kofferruimte verwijderd en ontdekte het terugslagklepje in een dikke laag zwarte kit. Ook daar de leiding losgesneden en doorverbonden met het laatste stuk.
Dat was de boosdoener dus. Voorlopig even zo en binnenkort maar eens een nieuw terugslagklepje monteren maar dat laatste alleen wanneer het heel lang duurt voordat er water uit komt.
Volgend te tackelen probleempje: buitenspiegels en achterruit verwarming. Maak ik een apart topic van.
Tot zover bedankt.
Ondanks deze tips toch maar vooraan begonnen. Leiding vlak bij de pomp doorgesneden. Daar spoot het water uit. Bij het passagiers gedeelte zag alles er droog uit. Toen maar de rechter achterbekleding in de kofferruimte verwijderd en ontdekte het terugslagklepje in een dikke laag zwarte kit. Ook daar de leiding losgesneden en doorverbonden met het laatste stuk.
Dat was de boosdoener dus. Voorlopig even zo en binnenkort maar eens een nieuw terugslagklepje monteren maar dat laatste alleen wanneer het heel lang duurt voordat er water uit komt.
Volgend te tackelen probleempje: buitenspiegels en achterruit verwarming. Maak ik een apart topic van.
Tot zover bedankt.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-11-2022 15:24 #1472078
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic krassen!!
Als de achterruit droog is, en ook al duurt het niet zo lang: dat droog wisseren maakt krassen op de ruit. Dus een terugslagklepje heeft altijd een functie.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-06-2023 15:39 #1473239
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Waar zit dat terugslagklepje bij de Estate?
Mijn sproeier voor de achterruit doet het ook pas na een seconde of tien. Dus terugslagklepje vervangen, maar waar zit dat precies?
Heb weliswaar een nieuw klepje bij Estate Services gekocht, maar kan daar vanaf beide kanten zonder blokkering doorheen blazen. Zou denken dat een terugslagklepje de lucht(water)stroom naar één kant toe blokkeert. Wat mis ik?
Adriaan
Heb weliswaar een nieuw klepje bij Estate Services gekocht, maar kan daar vanaf beide kanten zonder blokkering doorheen blazen. Zou denken dat een terugslagklepje de lucht(water)stroom naar één kant toe blokkeert. Wat mis ik?
Adriaan
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2023 16:27 #1473242
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Goedkoop
Adriaan,
Ik heb eerder een post gemaakt dat er de goedkope versie, zonder ventiel en die met ventiel te koop is.
Je hebt de duurdere nodig en hij zit, als je de achterklep open hebt, achter de bekledingsplaat rechts.
Gevonden: volvo700vereniging.nl/comment/354798#comment-354798
Ik heb eerder een post gemaakt dat er de goedkope versie, zonder ventiel en die met ventiel te koop is.
Je hebt de duurdere nodig en hij zit, als je de achterklep open hebt, achter de bekledingsplaat rechts.
Gevonden: volvo700vereniging.nl/comment/354798#comment-354798
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-06-2023 17:02 #1473245
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Dankjewel Jerry.
Dankjewel Jerry.
Moderators: Jerry Stam