ervaringen motorsteunrubbers eigen merk?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-10-2022 18:00 #1111409
door Pascal Kogelman
ervaringen motorsteunrubbers eigen merk? is gemaakt door Pascal Kogelman
Toen ik op zoek ging naar nieuwe motorsteunrubbers voor mijn 740 automaat (MJ 1987), viel mij het prijsverschil bij de verschillende leveranciers op.
Ik zocht op art nummer; 1378657.
De duurste kost 70,- (=Skandix .de, OEM?!? ) de goedkoopste 35,-. (= eigen merk bij R&D car parts). Dat scheelt de helft!
Gemiddeld kosten ze rond de 40,- a 50,- euro (Scandcar, Estate Service). Dit zijn dan aftermarket exemplaren van bijv. Vantage of eigen merk motorsteunrubbers.
Nu is mijn vraag wie er ervaringen heeft met bepaalde (eigen)merken of de rubbers uit het blauwe doosje van Volvo?
Is het de meerprijs waard om voor het Volvo-onderdeel te gaan, of kan een eigen merk ook prima?
Ga je het prijsverschil daadwerkelijk merken tijdens het rijden?
groet,
Pascal
Ik zocht op art nummer; 1378657.
De duurste kost 70,- (=Skandix .de, OEM?!? ) de goedkoopste 35,-. (= eigen merk bij R&D car parts). Dat scheelt de helft!
Gemiddeld kosten ze rond de 40,- a 50,- euro (Scandcar, Estate Service). Dit zijn dan aftermarket exemplaren van bijv. Vantage of eigen merk motorsteunrubbers.
Nu is mijn vraag wie er ervaringen heeft met bepaalde (eigen)merken of de rubbers uit het blauwe doosje van Volvo?
Is het de meerprijs waard om voor het Volvo-onderdeel te gaan, of kan een eigen merk ook prima?
Ga je het prijsverschil daadwerkelijk merken tijdens het rijden?
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2022 21:45 #1471763
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Toevallig pas gedaan
Heb een paar weken geleden bij mijn 940 de hydraulische motorsteunen vervangen. Ik heb de Optimal variant van Estate service genomen. Originele zaten er bij mij nog in maar waren na 6,7 ton en 25 jaar bijna 1cm kleiner geworden en een flink stuk soepeler.
Na montage was goed te merken dat de motor niet meer zo sterk kon “slaan” tijdens het optrekken. Time wil tell of deze het ook weer 5 a 6 ton volhouden.
Ben expres niet voor de huismerk variant gegaan aangezien ik verwacht dat dit een scanparts variant is. En heb ondertussen met verschillende onderdelen van dit merk helaas moeten ondervinden dat de kwaliteit hiervan matig tot slecht is en loop hier daarom met een grote boog omheen.
Na montage was goed te merken dat de motor niet meer zo sterk kon “slaan” tijdens het optrekken. Time wil tell of deze het ook weer 5 a 6 ton volhouden.
Ben expres niet voor de huismerk variant gegaan aangezien ik verwacht dat dit een scanparts variant is. En heb ondertussen met verschillende onderdelen van dit merk helaas moeten ondervinden dat de kwaliteit hiervan matig tot slecht is en loop hier daarom met een grote boog omheen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-10-2022 12:17 #1471765
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Optimal
De Optimal is ook een imitatie en kost rond de 50,-, goed om te lezen dat de eerste ervaring positief is.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2022 15:44 #1471771
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic academisch
Het verschil is academisch. Of de steun 250.000 km meegaat of 500.000 maakt een verschil van € 0.005 per kilometer plus de noodzakelijke extra montage van één steun . Nou bepaald niet iets om mij zorgen om te maken. De steunen van Estate Services zijn volgens mijn ervaringen best goed te noemen. Er zijn belangrijker dingen om van wakker te liggen, zoals 3rth party waterpompen die maar 35.000 km meegaan terwijl de Volvo-pomp minimaal +150.000 km meegaat.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2022 20:58 #1471774
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic eens
dat de waterpompen niet meer zijn zoals ze zijn geweest....ook trouwens de huidige (KVS) slangen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-10-2022 08:58 #1471775
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic steunen
Een motorsteun hoeft voor mijn doeleinden ook niet 250.000 km mee te gaan. Zo veel rijd ik er met Blue Monday toch niet meer bij op. Dan zou een aftermarket motorsteunrubber van Estate Service/Scandcar/Nordicar van 5 tientjes in vergelijking met de 75 ,- van Skandix dus prima voldoen, als ik het goed lees.
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2022 11:48 #1471776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorsteunen (skandix) 740
Motorsteunen (skandix) 740 940 960
- Ingediend door hdalhuisen Lid, op 13 dec 2021 - Geen Reacties -
Rubriek:
Aangeboden onderdelen
Lokatie van het aangeboden/gevraagde item:
Epe (tussen Apeldoorn en Zwolle)
Hallo
We hebben hier 2 nieuwe motorsteunen
Volvonummer 1329428
Mogen weg voor 110 euro
Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Volvo groeten
Henk en Djulian Dalhuisen
Prijs:
€ 110.00
- Ingediend door hdalhuisen Lid, op 13 dec 2021 - Geen Reacties -
Rubriek:
Aangeboden onderdelen
Lokatie van het aangeboden/gevraagde item:
Epe (tussen Apeldoorn en Zwolle)
Hallo
We hebben hier 2 nieuwe motorsteunen
Volvonummer 1329428
Mogen weg voor 110 euro
Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Volvo groeten
Henk en Djulian Dalhuisen
Prijs:
€ 110.00
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-10-2022 09:22 #1471779
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Helaas
Bedankt voor het aanbod Dalhuisjes, maar we hebben even contact gehad en kwamen er toen achter dat jullie motorsteunen niet de juiste voor mijn 740 zijn. Als ik mijn autogegevens invoer bij Skandix.de kom ik op : 1000676 / 1378657 (de onderste steun op de foto die in de beginpost staat). Dat nummer 1378657 klopt wel met de motorsteunen vd overige aanbieders (Estate Services, Nordicar, Scandcar, R&D car parts), waar ze rond de 40,- a 50,- kosten. Dus ik denk dat ik er daar maar eentje bestel. Of kun je ze beter per twee vervangen als er slechts eentje minder geworden is? groet, Pascal
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2022 21:15 #1471780
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Paarsgewijs vervangen
is mijn motto, bij dit soort dingen.
Remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden, schokbrekers en eigenlijk ook lampjes (zelf verder aanvullen).
Als je dat altijd paarsgewijs vervangt kom je niet voor verrassingen en dubbele
(garage)kosten te staan.
Remschijven, remblokken, ruitenwissers, banden, schokbrekers en eigenlijk ook lampjes (zelf verder aanvullen).
Als je dat altijd paarsgewijs vervangt kom je niet voor verrassingen en dubbele
(garage)kosten te staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2022 22:51 #1471781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een tijdje geleden heb ik de
Een tijdje geleden heb ik de motorsteunen van onze 940 vervangen door after market steunen. Merk weet ik zo niet.
Ik kan bevestigen dat de motor inderdaad minder los 'hangt' met als grote voordeel dat er gevoelsmatig veel minder sprake is van speling in de drijflijn tijdens lastwisselingen.
De keerzijde is dat er met name met koude motor nog wel eens een resonantie door de auto gaat bij stationair toerental.
Dit nadeel weegt voor mij echter op tegen het voordeel van nieuwe steunen.
Dezelfde ervaring had ik met onze 740.
Ik kan bevestigen dat de motor inderdaad minder los 'hangt' met als grote voordeel dat er gevoelsmatig veel minder sprake is van speling in de drijflijn tijdens lastwisselingen.
De keerzijde is dat er met name met koude motor nog wel eens een resonantie door de auto gaat bij stationair toerental.
Dit nadeel weegt voor mij echter op tegen het voordeel van nieuwe steunen.
Dezelfde ervaring had ik met onze 740.
Moderators: Jerry Stam