Stekker voor clignoteur, contacthulsje speld in hooiberg- GEVONDEN

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-09-2022 20:50 #1111397 door ADRIAANB234FT
Clignoteur werkte opeens niet meer. Bleek draadbreuk vlak achter driepootstekker (foto1). De stekker opengemaakt en de contacthulsjes met rubber mantel eruit gehaald. Van een van de hulsjes bleek het rubber grotendeels vergaan. Weet iemand of die hulsjes nog ergens te koop zijn? Typisch een onderdeel dat eventueel ook bij andere verbindingen wordt gebruikt. Het onderdeelnummer van de stekker is #1362640. Maar op de afbeelding (GCP) is de stekker leeg, geen hulsjes zichtbaar. Ook op andere afbeeldingen niet (foto 2). Van de hulsjes in de stekker is mij geen nummer bekend. Kan het zijn dat de stekker inclusief de hulsjes wordt geleverd? Bij Skandix wel een reparatie-bedradingsset met het bewuste contacthulsje verkrijgbaar. Maar €19,50 plus €15 verzendkosten is geen optie.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2022 21:12 #1471694 door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Elbert Bos
Adriaan,

Even contact opnemen met Elbert Bos.Hij verkoopt alle onderdelen voor kabelbomen voor de Volvo.

www.elbertbos.nl/index.php/en/

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-09-2022 23:56 #1471695 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Bedankt voor de tip,
Bedankt voor de tip, Wiegman1748! Was even zoeken, maar inmiddels gevonden bij Estate Services aan een draadje voor €3,30. Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2022 00:52 #1471700 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Opdam
Hallo Volvisti

Ook verkrijgbaar bij Estate Services. Naar keuze <a href=" www.estateservices.nl/catalogsearch/result/?q=3523813 " target="_blank">met wit of rood draadje. En als je je van te voren hebt aangemeld als lid van onze vereniging, krijg je 10% korting veel en dus ook op deze draadjes met huls.

groetjes

Mathy

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-09-2022 09:25 #1471702 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Kraagje
Bijna goed, Mathy. Via jouw link krijg je twee versies met zwarte hulsjes te zien die niet geschikt zijn voor de hierboven afgebeelde stekker.
”Kabeltje wit met stekker diverse toepassingen”, staat bij het artikel. Via onderstaande link worden drie stekkertjes afgebeeld (even swipen) : twee aan wit draadje met zwarte huls en de derde met transparante huls. Evenals op bovenstaande foto, is goed te zien dat de huls van die derde versie bovenaan (aan de kant van het witte draadje) een kraagje heeft. Dat kraagje voorkomt dat het hulsje naar binnen in de stekker wordt gedrukt wanneer de contrastekkerpootjes erin worden gestoken.

www.estateservices.nl/kabeltje-wit-stekk...-960-94-s90-v90.html

Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2022 15:32 #1471705 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hetzelfde
Hallo Adriaan

Volgens mij kom ik, als ik "mijn" link volg en dan één van beide kabeltjes kies, bij "jouw" link uit.

Ik heb beide kabeltjes al eens besteld, omdat één van de draadjes van m'n stadslicht afbrak toen ik het lampje wilde vervangen. Bij beide varianten uit mijn link zit er een kraagje aan het hulsje.

groetjes

Mathy

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-09-2022 16:02 #1471706 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ha, ha, ik zie het nu
Ha, ha, ik zie het nu. Vergat na openen van ’jouw’ link vervolgens op een van de afbeeldingen te klikken.

Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2022 00:46 #1471710 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Je zult lachen
Hallo Adriaan

Voor de zekerheid heb ik de draadjes die ik nog niet gebruikt heb (ik heb er een paar meer besteld "voor het geval dat" er even bij gepakt. Er zitten deels zwarte hulsjes aan ZONDER kraagje.

groetjes

Mathy

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-09-2022 09:39 #1471711 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Verbrokkeld
Goedemorgen Mathy,
En juist die kraagjes (gelijk het origineel) voorkomen dat het stekkertje in het stekkerhuis kan verschuiven. Van één van de stekkertjes (30 jaar oud!) was het rubber inclusief het kraagje door de tand des tijds flink aangetast (verbrokkeld). Daardoor bleek het na demontage onbruikbaar geworden. Opvallend genoeg bleek het tweede stekkertje in hetzelfde stekkerhuis eveneens verkleurd, maar nog goed bruikbaar (zie bovenste foto).

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-10-2022 10:30 #1471726 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Terug bij af…
@ Mathy
Stekkertje mét kraagje staat nog wel afgebeeld op hun site, maar is jammergenoeg niet meer leverbaar bij Estate Services. Ze hebben alleen nog die stekkertjes met zwarte isolatie zónder kraagje.
Terug bij af.

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC