Pierburg 2B5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2022 16:30 #1111378
door V700 register
Pierburg 2B5 is gemaakt door V700 register
beste forum leden,
Ik heb een Volvo 740 uit 1985 met een B230K blok.
Hier zit momenteel een Pierburg 2B7 op maar die wil ik omwisselen voor een Pierburg 2B5 .
De reden daarvan is dat de huidige carburateur niet meer goed af te stellen is en ik een andere carburateur heb kunnen kopen. waarvan ik naderhand zag dat het een 2B5 was.
De aansluiting hiervan verschilt nog wel een beetje, onder anderen een brandstof retourleiding en waarschijnlijk nog wel meer.
Is er iemand die mij Tips kan geven hoe ik dit het best aan kan pakken.
alvast bedankt,
Ik heb een Volvo 740 uit 1985 met een B230K blok.
Hier zit momenteel een Pierburg 2B7 op maar die wil ik omwisselen voor een Pierburg 2B5 .
De reden daarvan is dat de huidige carburateur niet meer goed af te stellen is en ik een andere carburateur heb kunnen kopen. waarvan ik naderhand zag dat het een 2B5 was.
De aansluiting hiervan verschilt nog wel een beetje, onder anderen een brandstof retourleiding en waarschijnlijk nog wel meer.
Is er iemand die mij Tips kan geven hoe ik dit het best aan kan pakken.
alvast bedankt,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2022 20:19 #1471609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230KH
Op een B230K zit volgens mij origineel geen 2B7.
Die kwam pas met de B230KH (Heron).
Als ie er later opgezet is, dan heeft men waarschijnlijk ook de
gasafscheider, pressure reductor (hoe zo'n ding ook heten mag) meegenomen.
Origineel zit er aan de 2B7 1 aansluiting mbt benzine.
Die gaat naar dat plastic tonnetje dus 'druklus' die bij de 2B5 in/aan de carburateur
zit, zit daar aan het tonnetje.
Daarom heeft de 2B5 2 aansluitingen.
De benzine wordt vanuit de tank rondgepompt en de carb neemt wat ie nodig heeft.
De lus bij de 2B7 zit in het plastic tonnetje en iets overdruk zorgt ervoor dat
er iets naar de carb geperst wordt, ergo slechts een aansluiting.
We even kijken naar de maat van de benzine slangen die kunnen anders zijn.
Ik denk dat bij de 2B5 de aanvoer dikker is dan bij de afvoer.
Maar dat kan ook ergens bij de tank zijn.
Wilde ooit van een 2B5 auto de vlotter omwisselen bij mijn 2B7, maar die
vlieger ging mooi niet op. Andere maat brandstofslang.
Naast de aansluiting van de benzine zit er een 3 traps (2B7) ipv een 2 traps choke op.
Verder zijn ze bijna identiek.
Misschien iets ander mbt sproeiermaat ivm handbak/automaat.
Dat zal niet veel schelen.
Oja, het inlaatspruitsuk van de 2B7 heeft een verwarmingsplaatje.
Oh, verrek ook het EGR systeem.
Ff zoeken op plaatjes internet. Dit betekend dat de 2B7 wat meer vacuumpijpjes heeft.
Afdoppen welke je niet nodig hebt.
Ook heeft dat systeem een 'naverbrander' op het uitlaatspruitstuk.
Via dat spruitstuk kan extra lucht aangezogen worden.
Maar jij gaat naar een 2B5, das dus geen probleem.
Bij jou 2B7 zal dat allemaal reeds afgedopt zijn.
Die kwam pas met de B230KH (Heron).
Als ie er later opgezet is, dan heeft men waarschijnlijk ook de
gasafscheider, pressure reductor (hoe zo'n ding ook heten mag) meegenomen.
Origineel zit er aan de 2B7 1 aansluiting mbt benzine.
Die gaat naar dat plastic tonnetje dus 'druklus' die bij de 2B5 in/aan de carburateur
zit, zit daar aan het tonnetje.
Daarom heeft de 2B5 2 aansluitingen.
De benzine wordt vanuit de tank rondgepompt en de carb neemt wat ie nodig heeft.
De lus bij de 2B7 zit in het plastic tonnetje en iets overdruk zorgt ervoor dat
er iets naar de carb geperst wordt, ergo slechts een aansluiting.
We even kijken naar de maat van de benzine slangen die kunnen anders zijn.
Ik denk dat bij de 2B5 de aanvoer dikker is dan bij de afvoer.
Maar dat kan ook ergens bij de tank zijn.
Wilde ooit van een 2B5 auto de vlotter omwisselen bij mijn 2B7, maar die
vlieger ging mooi niet op. Andere maat brandstofslang.
Naast de aansluiting van de benzine zit er een 3 traps (2B7) ipv een 2 traps choke op.
Verder zijn ze bijna identiek.
Misschien iets ander mbt sproeiermaat ivm handbak/automaat.
Dat zal niet veel schelen.
Oja, het inlaatspruitsuk van de 2B7 heeft een verwarmingsplaatje.
Oh, verrek ook het EGR systeem.
Ff zoeken op plaatjes internet. Dit betekend dat de 2B7 wat meer vacuumpijpjes heeft.
Afdoppen welke je niet nodig hebt.
Ook heeft dat systeem een 'naverbrander' op het uitlaatspruitstuk.
Via dat spruitstuk kan extra lucht aangezogen worden.
Maar jij gaat naar een 2B5, das dus geen probleem.
Bij jou 2B7 zal dat allemaal reeds afgedopt zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2022 17:42 #1471625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2b5
hoi Ghia,
Bedankt voor je duidelijke bericht, hier kan ik wel iets mee.
volgende week ga ik een poging wagen om de carburateur over te zetten.
hopelijk krijg ik het voor elkaar en loop de auto straks weer als een zonnetje.
Bedankt voor je duidelijke bericht, hier kan ik wel iets mee.
volgende week ga ik een poging wagen om de carburateur over te zetten.
hopelijk krijg ik het voor elkaar en loop de auto straks weer als een zonnetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





