Schokdempers vering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2022 17:20 #1111252
door V700 register
Schokdempers vering is gemaakt door V700 register
Hoi,
Mijn 940 sedan absorbeert heel slecht kleine oneffenheden en dat zorgt ervoor dat het rijplezier een pak minder is. Ik denk dat de schokdempers en/of vering gewoon moe zijn.
Het is een sedan zonder nivomats. Ik heb ook nog een 2de 940 met nivomats en dat gaat veel beter. Welke 'standaard' schokbrekers en vering zijn aan te raden? Nivomats uitgezonderd. Nivomats zijn leuk maar wel redelijk kostelijk.
Ook al heeft hij een starre achteras, nu heb ik het gevoel of ik met een klein oud Japans autootje rijd. Dat moet beter kunnen. Toch?
Grtjs Wim
Mijn 940 sedan absorbeert heel slecht kleine oneffenheden en dat zorgt ervoor dat het rijplezier een pak minder is. Ik denk dat de schokdempers en/of vering gewoon moe zijn.
Het is een sedan zonder nivomats. Ik heb ook nog een 2de 940 met nivomats en dat gaat veel beter. Welke 'standaard' schokbrekers en vering zijn aan te raden? Nivomats uitgezonderd. Nivomats zijn leuk maar wel redelijk kostelijk.
Ook al heeft hij een starre achteras, nu heb ik het gevoel of ik met een klein oud Japans autootje rijd. Dat moet beter kunnen. Toch?
Grtjs Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2022 17:36 #1470808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gasgevulde bilsteins?
Heb ik er eens opgezet aan de voorkant. Werd er helemaal kriegel van. Toch maar vervangen voor sachs zonder gas. De rust is weergekeerd.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-05-2022 09:55 #1470815
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Bilstein B4 is in ieder geval
Bilstein B4 is in ieder geval geen aanrader.
De achterkant rammelt als een gek vanaf dag 1 (en dat was niet alleen bij mij het geval), die heb ik heel snel vervangen voor Sachs want was echt niet om aan te horen. Voor heb ik nog wel Bilstein B4, maar om nou te zeggen dat ik er heel tevreden mee ben....
Bilstein B6 schijnt dan weer wel goed te zijn, maar stugger/harder.
Als ik nu nieuwe zou kopen zou ik voor Sachs doen, en achter Bilstein B6 ivm lpg tank in mijn Estate. Zonder lpg zou ik rondom Sachs monteren.
De achterkant rammelt als een gek vanaf dag 1 (en dat was niet alleen bij mij het geval), die heb ik heel snel vervangen voor Sachs want was echt niet om aan te horen. Voor heb ik nog wel Bilstein B4, maar om nou te zeggen dat ik er heel tevreden mee ben....
Bilstein B6 schijnt dan weer wel goed te zijn, maar stugger/harder.
Als ik nu nieuwe zou kopen zou ik voor Sachs doen, en achter Bilstein B6 ivm lpg tank in mijn Estate. Zonder lpg zou ik rondom Sachs monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2022 13:54 #1470818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus sachs zonder gas? Ik heb
Dus sachs zonder gas? Ik heb echt een rustige rijstijl. Liever luxueuzer dan stugger voor mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2022 00:03 #1470846
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onze 940 rijdt sinds kort met
Onze 940 rijdt sinds kort met Kayaba Excel G gasgevulde dempers aan de achterzijde. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er dik tevreden over ben. Ook op korte oneffenheden slaat de achteras niet of nauwelijks.
Qua veren kan ik je alleen maar adviseren om te kiezen voor een set veren voor een sedan. Die van een estate zijn vaak met wat stugger, zeker de versterkte uitvoering, en dat merk je qua comfort in een sedan.
Qua veren kan ik je alleen maar adviseren om te kiezen voor een set veren voor een sedan. Die van een estate zijn vaak met wat stugger, zeker de versterkte uitvoering, en dat merk je qua comfort in een sedan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2022 00:34 #1470848
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gas
Hallo Volvisti
Ik heb er vóór Monroes zonder gas op zitten. Geen idee of "met gas" beter zou zijn. Ik had destijds gezegd dat ik er gasgedempte schokdempers wilde hebben, maar ze hadden de verkeerde besteld. Die zitten er inmiddels al bijna 9 jaar op.
groetjes
Mathy
Ik heb er vóór Monroes zonder gas op zitten. Geen idee of "met gas" beter zou zijn. Ik had destijds gezegd dat ik er gasgedempte schokdempers wilde hebben, maar ze hadden de verkeerde besteld. Die zitten er inmiddels al bijna 9 jaar op.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2022 00:42 #1470849
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Kyb
Kayaba en Kyb zelfde merk toch ?
Ik ken ze van de Toyota Starlet van mijn ma, Daar even terug onder geschroefd.
Erg tevreden mee. Goede keuze voor een Volvo dus ook blijkt.
en...
"Qua veren kan ik je alleen maar adviseren om te kiezen voor een set veren voor een sedan. Die van een estate zijn vaak met wat stugger, zeker de versterkte uitvoering, en dat merk je qua comfort in een sedan"..
merk je ook in een estate hoor
Ik ken ze van de Toyota Starlet van mijn ma, Daar even terug onder geschroefd.
Erg tevreden mee. Goede keuze voor een Volvo dus ook blijkt.
en...
"Qua veren kan ik je alleen maar adviseren om te kiezen voor een set veren voor een sedan. Die van een estate zijn vaak met wat stugger, zeker de versterkte uitvoering, en dat merk je qua comfort in een sedan"..
merk je ook in een estate hoor
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-05-2022 10:43 #1470850
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Olie gevulde dempers hebben
Olie gevulde dempers hebben als nadeel dat bij het in- en uit-veren er bubbeltjes met lucht vermengen in de olie.
Op een hobbelige weg komen er steeds meer bubbels in, en wordt de demping steeds slechter. De bubbels verdwijnen wel geleidelijk weer uit de olie.
Gasgevulde dempers hebben hier geen last van, de mate van demping blijft hetzelfde
Op een hobbelige weg komen er steeds meer bubbels in, en wordt de demping steeds slechter. De bubbels verdwijnen wel geleidelijk weer uit de olie.
Gasgevulde dempers hebben hier geen last van, de mate van demping blijft hetzelfde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2022 21:40 #1470882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In tegenstelling tot wat de
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden zijn gasgevulde dempers ook met olie gevuld. De olie zorgt samen met de zuiger van de schokdemper voor de dempende werking van de schokdemper.
Het gas in gasgevulde schokdempers houdt de olie onder druk waardoor deze inderdaad minder snel zal gaan schuimen, waardoor de schokdempers onder verschillende omstandigheden beter zullen blijven functioneren.
Het gas in gasgevulde schokdempers houdt de olie onder druk waardoor deze inderdaad minder snel zal gaan schuimen, waardoor de schokdempers onder verschillende omstandigheden beter zullen blijven functioneren.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2022 10:31 #1470886
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja
Bij mij zitten ze voor en achter al zo'n 20 jaar in en ik heb toen direct in verband met de 90 liter LPG tank er veren voor een station onder gehangen. 640.000 km comfort, alsof je door een fluwelen koker wordt getrokken...
Moderators: Jerry Stam