Onderdelenboek & klepstelafstand
- Cander van der Veer
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-05-2022 10:29 #1111242
door Cander van der Veer
Onderdelenboek & klepstelafstand is gemaakt door Cander van der Veer
Ben op zoek naar een aantal onderdelen (pakkingen etc.).
Graag wordt ik geholpen met een link naar een Volvo onderdelen boek 940 (laatste type).
andere vraag: wat is de klepstel afstand bij koude motor: 0:30 mm inlaat en 0:40 uitlaat.
Dank voor alle evt. moeite!
Graag wordt ik geholpen met een link naar een Volvo onderdelen boek 940 (laatste type).
andere vraag: wat is de klepstel afstand bij koude motor: 0:30 mm inlaat en 0:40 uitlaat.
Dank voor alle evt. moeite!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-05-2022 09:29 #1470720
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Onderdelenboeken kun je
Onderdelenboeken kun je vinden op
www.gcp.se
Hier zijn vrijwel alle modellen terug te vinden, de website/catalogus is wat lastig navigeren/zoeken maar her is allemaal Volvo-origineel.
Klepstelafstand? heb je lpg of niet?
Hier zijn vrijwel alle modellen terug te vinden, de website/catalogus is wat lastig navigeren/zoeken maar her is allemaal Volvo-origineel.
Klepstelafstand? heb je lpg of niet?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Cander van der Veer
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-05-2022 11:21 #1470736
door Cander van der Veer
Beantwoord door Cander van der Veer in topic Dank! Daar kan ik wat mee.
Dank! Daar kan ik wat mee.
Auto rijdt niet op LPG
Auto rijdt niet op LPG
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2022 00:17 #1470767
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic onderdelen
Meestal krijg je op een behoorlijke website, dus niet zoiets klungeligs als Autodoc of Autoonderdelenexpert (je moet wel lef hebben wanneer je jezelf zo noemt) op grond van het VIN-nummer of kenteken de juiste onderdelen. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Estateservices en Rendcarparts. Nordicar ook al hebben ze daar niet alle onderdelen op de site. En een sloperij zoals Elferink zet ook de oemnummers bij de onderdelen. Zoeken op het OEM nummer (staat op nagenoeg alle Volvoonderdelen) brengt je ook vaak bij het juiste onderdeel, tenzij je bij een site als een der boven genoemde klungelsites terecht komt. Maar ook kun je op het net een onderdelencatalogus van alle onderdelen tot 1997 terugvinden. Ik heb deze drieduizend pagina's in nette ring banden in de kast staan benevens een aantal geprinte Greenbooks, waaronder een boek met uitgebreide specificaties van alle gangbare motoren van 1976 tot 1998. Het heeft me al veel resultaat opgeleverd en ik heb er ook anderen mee kunnen helpen. En tot slot noem ik ook Timen Smit, die dingen voorradig heeft die nergens meer te krijgen zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2022 00:51 #1470770
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zeldzaam
Hallo Volvisti
En let ook op bij sites die alles lijken te hebben, zelfs de meest zeldzame onderdelen, maar vaak dan weer geen foto's. Meestal zijn dat oplichters.
groetjes
Mathy
En let ook op bij sites die alles lijken te hebben, zelfs de meest zeldzame onderdelen, maar vaak dan weer geen foto's. Meestal zijn dat oplichters.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2022 23:01 #1470795
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic inlaat en uitlaat gelijk
Speling niet onder de 0,30 laten komen.
Stelwaarde tussen 0,35 en 0,40
Gas iets meer. meende 0,45.
Maar dat weten de gazzo's hier beter dan ik.
Alles bij koude motor.
Stelwaarde tussen 0,35 en 0,40
Gas iets meer. meende 0,45.
Maar dat weten de gazzo's hier beter dan ik.
Alles bij koude motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2022 17:16 #1470805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OTP
Kijk eens op Original Technical Publications, van elk type Volvo is alles te vinden, ik heb het op DVD voor mijn verschillende Volvo's, maar tegenwoordig gaat het geloof ik op een USB stick), werkplaatshandboeken, onderdelenboeken en nog veeeeel meer. Kost wat, maar dan heb je ook alles wat je nodig hebt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2022 18:20 #1470809
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic OTP
Hallo Volvisti
Niet alleen op USB stick, ook online. DVD ondersteunen ze niet meer, dus met een nieuwer besturingssysteem loopt het niet altijd meer. Online heeft dan weer het nadeel dat de boekjes die je nodig hebt, toch weer gedownload worden. In de titel van die bestandjes vind je alleen het nummer van het boekje, (TP-xxxxx) een omschrijving van de boekjes ontbreekt.
groetjes
Mathy
Niet alleen op USB stick, ook online. DVD ondersteunen ze niet meer, dus met een nieuwer besturingssysteem loopt het niet altijd meer. Online heeft dan weer het nadeel dat de boekjes die je nodig hebt, toch weer gedownload worden. In de titel van die bestandjes vind je alleen het nummer van het boekje, (TP-xxxxx) een omschrijving van de boekjes ontbreekt.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam