zijspiegelglas met bajonetsluiting en met klemmetjes
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-05-2022 11:27 #1111230
door ADRIAANB234FT
zijspiegelglas met bajonetsluiting en met klemmetjes is gemaakt door ADRIAANB234FT
Dacht even een gebarst spiegelglas van mijn elektrisch verstelbare buitenspiegel op mijn 940 (1998) te vervangen, maar dat bleek niet zo eenvoudig. Bij de reservespiegel zat het glas vast met de bekende bajonetsluitring. Maar bij mijn 940 zit het spiegelglas vast met klemmetjes. Dus dat feest ging niet door.
Heeft iemand nog een (rechter) spiegelglas met klemmetjes liggen dat ik kan overnemen? En hoe haal ik dat glas los. Voorzichtig loswrikken of is daar een betere methode voor? Hoewel dat wrikken vanwege de meerdere barsten in mijn spiegelglas meer 'lospeuteren' zal worden...
Ja, ik weet dat hier al veel over gepost is, maar dermate veel dat al die informatie nogal verspreid is over tientallen topics.
Adriaan
Heeft iemand nog een (rechter) spiegelglas met klemmetjes liggen dat ik kan overnemen? En hoe haal ik dat glas los. Voorzichtig loswrikken of is daar een betere methode voor? Hoewel dat wrikken vanwege de meerdere barsten in mijn spiegelglas meer 'lospeuteren' zal worden...
Ja, ik weet dat hier al veel over gepost is, maar dermate veel dat al die informatie nogal verspreid is over tientallen topics.
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2022 12:00 #1470631
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gepriegel
met een schroevendraaier om de weerhaakjes weg te duwen is het natuurlijk wel. Zal je toch wel lukken Spiegels heb ik wel liggen!
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-05-2022 15:33 #1470641
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb hier ook al eens mee
Ik heb hier ook al eens mee zitten stoeien.
Als je Volvo zelf mag geloven, dan draai je bij de modellen van 1992 en later de spiegels zo ver mogelijk naar buiten, dan je vingers achter het glas zien te krijgen en "simpelweg" los trekken. Iets wat ik niet aandurfde...
Zelf heb ik de eerste keer de "schroevendraaier" methode gebruikt, omdat de spiegel heel moest blijven.
Ga je de spiegel toch vervangen? Glas met beleid kapot slaan (zo'n oranje hamertje doet wonderen), of als je zoals ik geluk hebt; het glas lostrekken van het plastic waar het op geplakt zit. Zo kun je veel makkelijker bij de klemmetjes want dat plastic is redelijk flexibel. (en dus minder kans de lak van de spiegelbehuizing te beschadigen).
Montage is gelukkig een stuk makkelijker dan demontage
Als je Volvo zelf mag geloven, dan draai je bij de modellen van 1992 en later de spiegels zo ver mogelijk naar buiten, dan je vingers achter het glas zien te krijgen en "simpelweg" los trekken. Iets wat ik niet aandurfde...
Zelf heb ik de eerste keer de "schroevendraaier" methode gebruikt, omdat de spiegel heel moest blijven.
Ga je de spiegel toch vervangen? Glas met beleid kapot slaan (zo'n oranje hamertje doet wonderen), of als je zoals ik geluk hebt; het glas lostrekken van het plastic waar het op geplakt zit. Zo kun je veel makkelijker bij de klemmetjes want dat plastic is redelijk flexibel. (en dus minder kans de lak van de spiegelbehuizing te beschadigen).
Montage is gelukkig een stuk makkelijker dan demontage
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2022 18:52 #1470643
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Uitwisselbaar
Bij mijn weten zijn de spiegels met klemmetjes en bajonet uitwisselbaar onderling. Dus je hoeft opzich geen nieuw gals te kopen.
Wat betreft los halen is het inderdaad priegelen met een platte schroevendraaier. ( maatje 0 of 1 dacht ik zo)
Wat betreft los halen is het inderdaad priegelen met een platte schroevendraaier. ( maatje 0 of 1 dacht ik zo)
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-05-2022 20:54 #1470647
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Geen probleem
Glas is zodanig gebarsten dat het verwijderen geen probleem zal zijn 
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam