isolatie motorkap
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2022 13:50 #1111175
door Ton Visser (GAST)
isolatie motorkap is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Isolatie, een zeer actueel onderwerp.
Ik wil het even over de isolatiemat onder de motorkap hebben, deze is bij mij aan het einde van zijn leven.
Nu de oude mat verwijderd is wordt het patroon van de versterkingen zichtbaar.
Nou zijn er naar mijn mening twee opties, op zoek naar materiaal die een oplossing mogelijk maakt zoals de situatie was, een hele mat dus, mogelijk bevestigd op de zelfde punten met liefst dezelfde klemmen.
Of het patroon van de versterkingen volgen en daar passende isolatie inplakken, beide opties eventueel met anti-dreun matjes eronder in de vorm van de plekken tussen de versterkingen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de isolatiemat en op welke manier dan.
Ik heb mij al bij de gemeente gemeld met een aanvraag voor isolatie subsidie.
Groeten,
Ton.
Ik wil het even over de isolatiemat onder de motorkap hebben, deze is bij mij aan het einde van zijn leven.
Nu de oude mat verwijderd is wordt het patroon van de versterkingen zichtbaar.
Nou zijn er naar mijn mening twee opties, op zoek naar materiaal die een oplossing mogelijk maakt zoals de situatie was, een hele mat dus, mogelijk bevestigd op de zelfde punten met liefst dezelfde klemmen.
Of het patroon van de versterkingen volgen en daar passende isolatie inplakken, beide opties eventueel met anti-dreun matjes eronder in de vorm van de plekken tussen de versterkingen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de isolatiemat en op welke manier dan.
Ik heb mij al bij de gemeente gemeld met een aanvraag voor isolatie subsidie.
Groeten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2022 15:48 #1470328
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic gedaan bij alle auto's
Op de sloop een nette mat gehaald.
De tweede mat onder de oude mat geplaatst met dezelfde bevestigingsdoppen.
Resultaat zeer bevredigend.
De tweede mat onder de oude mat geplaatst met dezelfde bevestigingsdoppen.
Resultaat zeer bevredigend.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2022 16:34 #1470329
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic zeker
Ik had de zoekfunctie ook al gebruikt en ben jou daar ook tegengekomen Adrian.
Maar alle berichten over dit onderwerp zijn al aardig gedateerd, de kans op een knappe op de sloop vinden gaat al lastiger worden schat ik in.
Maar de oude opfrissen en mogelijk hergebruiken op een of andere manier heb ik ook aan gedacht.
Probleem bij mijn mat is dar de kanten slap zijn geworden en in het gootjes van de voorschermen hangen.
Bovendien trof ik op de mat na verwijderen sporen van muis ofzo aan compleet met een voorraadje zonnebloem pitten.
Evenzo in de luchtfilterkast overigens.
Groeten,
Ton.
Maar alle berichten over dit onderwerp zijn al aardig gedateerd, de kans op een knappe op de sloop vinden gaat al lastiger worden schat ik in.
Maar de oude opfrissen en mogelijk hergebruiken op een of andere manier heb ik ook aan gedacht.
Probleem bij mijn mat is dar de kanten slap zijn geworden en in het gootjes van de voorschermen hangen.
Bovendien trof ik op de mat na verwijderen sporen van muis ofzo aan compleet met een voorraadje zonnebloem pitten.
Evenzo in de luchtfilterkast overigens.
Groeten,
Ton.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2022 23:06 #1470332
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Is dat materiaal niet
op de rol te koop ?
Stuk van 1,5 meter kopen en de vorm overnemen ?
Stuk van 1,5 meter kopen en de vorm overnemen ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2022 08:23 #1470333
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Ontdreunen
Het schutbord van mijn diesel heb ik indertijd beplakt met materiaal van Merford.
www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen
www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2022 09:05 #1470334
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Misschien toch iets gevonden via Google afbeeldingen:
www.admsnederland.nl/produkten.php
De maat komt vrijwel overeen, ik zal morgen eens contact met ze opnemen.
Ton
www.admsnederland.nl/produkten.php
De maat komt vrijwel overeen, ik zal morgen eens contact met ze opnemen.
Ton
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-04-2022 09:51 #1470336
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik heb hier ook al eens naar
Ik heb hier ook al eens naar zitten kijken.
Volgens mij is de bestaande isolatie vooral gefocust op warmte, en minder op geluid.
Hoe efficiente deze dat nog doet na al die jaren... dat is maar de vraag.
Ik had plannen om ontdreunigsmatten op de binnenzijde van de motorkap te plakken, om zo het geluid beter te dempen, en de bestaande isolatie weer terug te plaatsen voor de hitte.
Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij al die ontdreuningsmatten. De motorkap kan héél warm worden in de file in de brandende zon. Blijft dat spul wel goed zitten, of wordt de plaklaag dan vloeibaar en komt het spul los?....
Ik heb et nog niet aangedurft...
Volgens mij is de bestaande isolatie vooral gefocust op warmte, en minder op geluid.
Hoe efficiente deze dat nog doet na al die jaren... dat is maar de vraag.
Ik had plannen om ontdreunigsmatten op de binnenzijde van de motorkap te plakken, om zo het geluid beter te dempen, en de bestaande isolatie weer terug te plaatsen voor de hitte.
Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij al die ontdreuningsmatten. De motorkap kan héél warm worden in de file in de brandende zon. Blijft dat spul wel goed zitten, of wordt de plaklaag dan vloeibaar en komt het spul los?....
Ik heb et nog niet aangedurft...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2022 10:06 #1470337
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kijk eens bij de recente
Kijk eens bij de recente Volvo's (of andere merken) wat er zit. Is dat vergelijkbare ontdreuningsmat als je los kunt kopen? Dan zal het vast goed blijven zitten.
Is dat vergelijkbaar met onze wol-achtige mat? Dan is er in 30 jaar geen beter spul gevonden...
Is dat vergelijkbaar met onze wol-achtige mat? Dan is er in 30 jaar geen beter spul gevonden...
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-04-2022 09:42 #1470341
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ontdreunen of hoge tonen isolatie
De mat die er nu zit is licht van gewicht en filtert hoge tonen uit het motorgeluid en houdt de warmte tegen (ik neem aan om de lak te beschermen, niet omdat je op de motorkap zou willen liggen). De plak-wafeltjes mat heeft meer een lage tonen isolatie en anti resonantie werking. Als je beide wilt zou je beide op de motorkap moeten plakken, maar de lage tonen komen ook via de onderkant uit de auto, dus dat heeft niet veel zin. Tussen de motorruimte en het passagiersgedeelte zijn dit soort isolaties wel van belang, maar vanaf de motor naar buiten toe????
Moderne motoren hebben meestal allemaal plastic kappen op de motor die geluid en warmte isoleren.
Moderne motoren hebben meestal allemaal plastic kappen op de motor die geluid en warmte isoleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2022 19:28 #1470349
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je dezelfde mat terug
Als je dezelfde mat terug wilt plaatsen mag je die in Apeldoorn zo komen halen.
Ik heb pas mijn motorkap vervangen voor een zonder steenslag en roest. Volgens mij is de isolatie nog wel prima.
'97er 940, voor als ze niet allemaal hetzelfde zijn.
Ik heb pas mijn motorkap vervangen voor een zonder steenslag en roest. Volgens mij is de isolatie nog wel prima.
'97er 940, voor als ze niet allemaal hetzelfde zijn.
Moderators: Jerry Stam