Kleppen stellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2022 13:16 #1111162
door V700 register
Kleppen stellen is gemaakt door V700 register
Hoi,
Kan er ienand mij een adres in de buurt van Clinge aanbevelen voor het onderhoud van mijn 940 en specifieker kleppen stellen? Clinge ligt in Zeeuws Vlaanderen vlakbij de Belgische grens.
Grtjs Wim
Kan er ienand mij een adres in de buurt van Clinge aanbevelen voor het onderhoud van mijn 940 en specifieker kleppen stellen? Clinge ligt in Zeeuws Vlaanderen vlakbij de Belgische grens.
Grtjs Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2022 17:55 #1470252
door Jerry Stam (GAST)
En Timen Smit kan je hier de hulpmiddelen wel voor leveren
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Grappig filmpje
En Timen Smit kan je hier de hulpmiddelen wel voor leveren
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2022 10:19 #1470276
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gezien je forumnaam: voor wat
Gezien je forumnaam: voor wat voor motor wil je dat weten?
Een B204FT (net als alle 16klepper versies) heeft bij mijn weten hydraulische kleppen, daar valt niets aan te stellen. Alleen op tijd de juiste olie verversen.
Voor een achtklepper is de grootste truc van het kleppen stellen een voorraad klepstelplaatjes in het juiste formaat. Het werk van het stellen moet voor elke professionele monteur gesneden koek zijn.
Een B204FT (net als alle 16klepper versies) heeft bij mijn weten hydraulische kleppen, daar valt niets aan te stellen. Alleen op tijd de juiste olie verversen.
Voor een achtklepper is de grootste truc van het kleppen stellen een voorraad klepstelplaatjes in het juiste formaat. Het werk van het stellen moet voor elke professionele monteur gesneden koek zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2022 13:16 #1470280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is een b230fk.
Het is een b230fk.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2022 11:00 #1470290
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In dat geval geldt het advies
In dat geval geldt het advies voor de achtklepper: iedere zichzelf respecterende monteur kan dit klusje aan. Bij gebrek aan een assortimentsdoos klepstelplaatjes kan het ook in twee etappes: Eerst speling meten, dikte van oude plaatjes meten, uitrekenen wat de nieuwe plaatjes moeten worden.
Plaatjes bestellen en daadwerkelijk wisselen is dan de tweede etappe. Kost je alleen tweemaal een klepdekselpakking als je pech hebt (ik vervang die altijd want ze scheuren best makkelijk).
Plaatjes bestellen en daadwerkelijk wisselen is dan de tweede etappe. Kost je alleen tweemaal een klepdekselpakking als je pech hebt (ik vervang die altijd want ze scheuren best makkelijk).
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2022 22:58 #1470296
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Of open laten staan
totdat de plaatjes binnen zijn, meestal binnen twee dagen.
Scheelt weer een pakking.
Scheelt weer een pakking.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2022 23:55 #1470301
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Of..
Pakking hergebruiken. Heb eigenlijk maar zelden dat dat niet lukt.
(geluk ?) maar ook (niet dat ik er wel een op voorraad heb voor het geval dat).
gewoon proberen dus, een likje vloeibare pakking in de kromming bij de lagering van de nokkenas wil ook nog wel eens helpen.
En noteer de dikte van alle plaatjes ook. Kan ook nog wel nuttig zijn. Scheelt je 1x plaatjes eruit fröbelen bij de volgende klepstelactie.
(geluk ?) maar ook (niet dat ik er wel een op voorraad heb voor het geval dat).
gewoon proberen dus, een likje vloeibare pakking in de kromming bij de lagering van de nokkenas wil ook nog wel eens helpen.
En noteer de dikte van alle plaatjes ook. Kan ook nog wel nuttig zijn. Scheelt je 1x plaatjes eruit fröbelen bij de volgende klepstelactie.
Moderators: Jerry Stam