volvo 960break komt niet meer op toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 17:14 #1111149
door V700 register
volvo 960break komt niet meer op toeren is gemaakt door V700 register
nadat mijn volvo 960 heel heftig schokte had ik geconstateerd dat hij valse lucht zoog aan het inlaatspruitstuk .Daarna heb ik de dichting van de inlaatcollector vervangen .waarbij ik de commenrail en injectoren diende te demonteren.
Bij de montage had ik geconstateerd dat er van een van de injectoren een kapje dat bovenop de injectornaald zat ontbrak. Omdat ik geen andere injector had en het een zescilinder is dacht ik dat dit niet veel zou uitmaken daar de injector nog altijd zou werken en alleen misschien een ander sproeibeeld zou hebben. Na de montage van alle onderdelen de wagen gestart .Hij draaide goed stationair maar vanaf het moment van gas geven schudde hij heftig .Een bijkomend verschijnsel was dat er bij het gasgeven veel witte rook uit de uitlaat kwam. .Normaal denk ik dat bij witte rook er water in de motor komt maar aan de vuldop van het koelwater was niets abnormaal te merken.
bij het nagaan van de detectieleds voor de foutcodes krijg ik de waarde 1.1.1 wat normaal is .ik ben ten einde raad! Weet iemand waar het euvel zich zou kunnen bevinden..?
De wagen is ook uitgerust met L¨PG maar het verschijnsel komt zowel voor op benzine als op Gas.
Bij de montage had ik geconstateerd dat er van een van de injectoren een kapje dat bovenop de injectornaald zat ontbrak. Omdat ik geen andere injector had en het een zescilinder is dacht ik dat dit niet veel zou uitmaken daar de injector nog altijd zou werken en alleen misschien een ander sproeibeeld zou hebben. Na de montage van alle onderdelen de wagen gestart .Hij draaide goed stationair maar vanaf het moment van gas geven schudde hij heftig .Een bijkomend verschijnsel was dat er bij het gasgeven veel witte rook uit de uitlaat kwam. .Normaal denk ik dat bij witte rook er water in de motor komt maar aan de vuldop van het koelwater was niets abnormaal te merken.
bij het nagaan van de detectieleds voor de foutcodes krijg ik de waarde 1.1.1 wat normaal is .ik ben ten einde raad! Weet iemand waar het euvel zich zou kunnen bevinden..?
De wagen is ook uitgerust met L¨PG maar het verschijnsel komt zowel voor op benzine als op Gas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 18:53 #1470169
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In welke regio zit je? Als
In welke regio zit je? Als dat een beetje in de buurt is wil ik weleens komen kijken. Neem ik gelijk wat klemmetjes, injector enzo van mijn sloopblok mee.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 21:24 #1470174
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Je hand even in de witte
Je hand even in de witte uitlaatgassen houden en dan even aan je hand ruiken.
Ruik je onverbrande bezine? Dan is het wschl . Een ontstekingsprobleem.
Zo niet, dan kan het een brandstofprobleem zijn, bv brandstofdruk te laag.
Ruik je onverbrande bezine? Dan is het wschl . Een ontstekingsprobleem.
Zo niet, dan kan het een brandstofprobleem zijn, bv brandstofdruk te laag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 14:40 #1470184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je wel willem maar ik
Dank je wel willem maar ik vrees dat ik te ver woon .ik woon namelijk in Disksmuide un west-vlaanderen ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2022 12:14 #1470194
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het was het proberen waard,
Het was het proberen waard, maar dat is me inderdaad te gek...
Op basis van de beschreven symptomen kan het probleem alle kanten uit gaan: van klein tot groot. Misschien inderdaad brandstofsysteem, misschien iets veel groters. De test die Piet voorstelt maakt al meer duidelijk.
Mocht het toch waterdamp zijn, is dat niet direct reden tot ongerustheid: bij veel korte stukjes condenseert de uitlaatdamp ook in de uitlaat, en heb je een beetje vocht in de uitlaat staan. Dat stook je eruit met een lange rit, maar die zal je niet hebben gedaaan sinds het probleem. Verlies je ook KVS, dan kan het wel de oorzaak zijn: een lekke koppaking tussen koelsysteem en verbrandingsruimte bijvoorbeeld.
Heb je eigenlijk een 2.5 of een 3.0? De injectoren verschillen onderling: ik heb voor de 2.5 wel een goed exemplaar voor je.
Op basis van de beschreven symptomen kan het probleem alle kanten uit gaan: van klein tot groot. Misschien inderdaad brandstofsysteem, misschien iets veel groters. De test die Piet voorstelt maakt al meer duidelijk.
Mocht het toch waterdamp zijn, is dat niet direct reden tot ongerustheid: bij veel korte stukjes condenseert de uitlaatdamp ook in de uitlaat, en heb je een beetje vocht in de uitlaat staan. Dat stook je eruit met een lange rit, maar die zal je niet hebben gedaaan sinds het probleem. Verlies je ook KVS, dan kan het wel de oorzaak zijn: een lekke koppaking tussen koelsysteem en verbrandingsruimte bijvoorbeeld.
Heb je eigenlijk een 2.5 of een 3.0? De injectoren verschillen onderling: ik heb voor de 2.5 wel een goed exemplaar voor je.
Moderators: Jerry Stam