Deurschakelaar binnenverlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 15:09 #1111148
door V700 register
Deurschakelaar binnenverlichting is gemaakt door V700 register
Bij mijn Volvo 940 1993 werken bij twee deuren de deurschakelaar voor de binnenverlichting niet meer, waaronder die aan de bestuurderskant.
Aangezien ik die deur uiteraard het meeste gebruik wil ik de deurschakelaaar daar omwisselen voor eentje die wel werkt van de andere deuren.
Als ik de deurschakelaar losmaak met de torx sleutel kan ik hem eruit trekken, het zit dan vast met twee draadjes die aan de unit zitten met twee kleine stekkertjes, als ik het goed zie.
Hoe wissel ik de deurschakelaars om? Moet ik die stekkertjes dan los trekken? Ze lijken aardig goed vast te zitten.
Aangezien ik die deur uiteraard het meeste gebruik wil ik de deurschakelaaar daar omwisselen voor eentje die wel werkt van de andere deuren.
Als ik de deurschakelaar losmaak met de torx sleutel kan ik hem eruit trekken, het zit dan vast met twee draadjes die aan de unit zitten met twee kleine stekkertjes, als ik het goed zie.
Hoe wissel ik de deurschakelaars om? Moet ik die stekkertjes dan los trekken? Ze lijken aardig goed vast te zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 18:48 #1470167
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat zijn gewoon
Dat zijn gewoon schuifstekkertjes, maar inderdaad zitten ze goed vast. Een beetje kruipolie helpt. Je kunt ze probleemloos onderling uitruilen, je kunt ook even zoeken naar twee werkende. Heeft iedereen die weleens een 7-9 gesloopt heeft wel liggen.
Overigens: orientatie van de stekkertjes maakt niet uit. Ze kunnen ook andersom, dan werkt het ook.
Overigens: orientatie van de stekkertjes maakt niet uit. Ze kunnen ook andersom, dan werkt het ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 19:30 #1470170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifstekkertjes
Inderdaad met een beetje persen heb ik die schuifstekkertjes eraf gekregen en daarna die deurschakelaar bij de bestuurder gewisseld voor een werkende. Helaas deed hij het toen nog steeds niet. Ik denk dat er een draadje stuk is of zo want toen ik de schakelaar terug plaatste deed hij het weer wel.
Afijn, zo heel erg storend is het niet, als ik de binnenverlichting nodig heb kan ik die ook handmatig aanzetten.
Afijn, zo heel erg storend is het niet, als ik de binnenverlichting nodig heb kan ik die ook handmatig aanzetten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 19:47 #1470171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Zorg voor een goede massa
D.m.v roestvrij contakt met de carrosserie
D.m.v roestvrij contakt met de carrosserie
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2022 21:23 #1470173
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Reviseren
Nou, reviseren, beetje groot woord in dit geval.
Ik weet niet zeker of de deurschakelaar uit modeljaar 1993
hetzelfde zijn als de latere maar ik heb modeljaar 1996 en die zijn prima uit elkaar te halen, schoonmaken, smeren en weer in elkaar te zetten.
Groeten,
Ton.
Ik weet niet zeker of de deurschakelaar uit modeljaar 1993
hetzelfde zijn als de latere maar ik heb modeljaar 1996 en die zijn prima uit elkaar te halen, schoonmaken, smeren en weer in elkaar te zetten.
Groeten,
Ton.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 00:46 #1470178
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Check
Hallo Volvisti
Ik meen me van jaren geleden te herinneren dat het verstandig is om bij het uit elkaar halen van de deurschakelaar even te kijken hoe ie in elkaar zit.
groetjes
Mathy
Ik meen me van jaren geleden te herinneren dat het verstandig is om bij het uit elkaar halen van de deurschakelaar even te kijken hoe ie in elkaar zit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 08:47 #1470179
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij ligt het bij de
Volgens mij ligt het bij de bestuurder deur niet aan de deurschakelaar want als ik die omwissel doet hij het nog steeds niet. Hij maakt pas contact als je die schroef eronder weer aandraait dus misschien dat daar iets niet goed zit. Ik zal er nog een keer naar kijken maar goed, ik kan er wel mee leven als hij het niet meer doet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2022 10:31 #1470180
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die schroef moet goed massa
Die schroef moet goed massa maken. Als hij roestig is, of de carosserie eronder roestig is, is dat vaak het probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2022 22:41 #1470199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rubber hoesje
Als die niet goed zit " isoleerd" hij de schakelaar van de massa
Moderators: Jerry Stam